Hoeveel macro's en calorieën per dag?
patodechocolate
Hallo allemaal! Ik ben nieuw hier
Wil deze app graag gebruiken om bij te houden hoeveel eiwitten e.d. ik binnen krijg, maar heb moeite met het neerzetten van een logisch doel.
Ik heb een gezond gewicht en relatief platte buik, maar wil graag wat atletischer, sterker en strakker worden. Ik doe ongeveer om de dag krachttraining met een beetje cardio, zit verder de hele dag, ben 21 jaar oud en ik weet mijn gewicht niet! (ik weeg mij bewust niet)
Als ik een beetje vet wil verliezen en goed spieren wil opbouwen, wat is dan een juiste hoeveelheid aan eiwitten, vetten en koolhydraten?
Daarnaast zie ik nu dat ik veel te weinig vezels binnen krijg... En ik zit dan ook met vervelende darmproblemen. Iemand tips?
Thanks!
Wil deze app graag gebruiken om bij te houden hoeveel eiwitten e.d. ik binnen krijg, maar heb moeite met het neerzetten van een logisch doel.
Ik heb een gezond gewicht en relatief platte buik, maar wil graag wat atletischer, sterker en strakker worden. Ik doe ongeveer om de dag krachttraining met een beetje cardio, zit verder de hele dag, ben 21 jaar oud en ik weet mijn gewicht niet! (ik weeg mij bewust niet)
Als ik een beetje vet wil verliezen en goed spieren wil opbouwen, wat is dan een juiste hoeveelheid aan eiwitten, vetten en koolhydraten?
Daarnaast zie ik nu dat ik veel te weinig vezels binnen krijg... En ik zit dan ook met vervelende darmproblemen. Iemand tips?
Thanks!
0
Reacties
-
Ok om te beginnen moet je een doel hebben. Maar die heb je wel want je wilt sterker, atletischer en strakker worden.
Dit gaat eigenlijk niet goed samen. Je kunt a gaan cutten dan word je atletischer en strakker. Dit is snijden in je voedselinname en minder eten dan je verbruikt. Zoek hier op het forum hoe je dat doet met bmr en tdee uitrekenen en ertussen gaan zitten. Tbeste is je voedselinname geleidelijk af te bouwen. Je kunt b bulken daar is het nu war betere tijd voor. Dit is meer eten dan je verbruikt met goeie balans van macros dat zijn eiwitten, koolhydraten en vetten. Dan bouw je meer spiermassa op en word je sterker. Het beste is je macros in te delen naar je doel. Wil je afvallen dan is het beter een andere verhouding te hebben dan iemand die wil aankomen. Verder nog vezels die zitten veel in havermout, volkoren of spelt brood maar ook fruit zoals banaan appel. De eerste drie zijn complexe vezels zijn erg goed voor je ivm moeilijke afbraak en trage afgifte van energie. Maar fruit daarentegen zijn snelle koolhydraten dus andersom. Hopenlijk kun je hier iets mee. Probeer stukje bij beetje je veranderingen door te voeren dan komt dat goed.1
Categorieën
- Alle Categorieën
- 2.3K Hoofdfora
- 856 Stel jezelf voor
- 326 Algemene hulp bij diëten en gewichtsverlies
- 41 Succesverhalen
- 396 Voedsel en voeding
- 254 Fitness en training
- 312 Motivatie en steun
- 65 Recepten
- 38 Kletsen, gezelligheid en spelletjes
- 474 MyFitnessPal-Fora