My killer body — Dutch (Netherlands)

My killer body

Opties
demiheidema
demiheidema Berichten: 1 Member
oktober 2017 aangepast in Stel jezelf voor
Hoi allemaal
Mijn naam is demi en ben 20 jaar oud.
Sinds ik samen woon met mijn vriend ben ik aardig wat kilo's aangekomen helaas.
Ik woog 70 kilo (162cm )en ben de laatste twee weken 2.5 kilo afgevallen.
Ik volg het eet schema van het boek killerbody. Fajah laurens.
Zijn er meer mensen die ervaring hebben met dit boek ? Iemand nog tips ?
Mijn streefgewicht is 58 kilo.

Reacties

  • lauragooijer
    lauragooijer Berichten: 1 Member
    Opties
    Hi Demi,

    Ik ken jouw situatie zo erg. Ik ben zelf 160 cm en heb 2 jaar geleden 73 kg gewogen en voelde me niet goed in mijn vel. Ik ben toen zelfstandig 10 kg afgevallen en ging samen wonen met mijn vriend en toen kwamen de kilo's er weer aan. Ik had iets meer als een half jaar geleden een abonnement aangeschaft van personal body plan en ik weeg momenteel 58 kg daardoor. Tenminste niet daardoor, hun hebben mij de handvaten gegeven om het vol te houden en er een eigen levensstijl van te maken. Inmiddels ben ik klaar en ga ik zelf nog verder afvallen om mijn spieren te laten zien etc.

    Om op je verhaal terug te komen ik ben geen fan van de boeken van Fajah. Ik vind dat je zelf een manier van balans moet vinden om fijn af te vallen. Ik ben zelf 21 jaar en train 4 x per week zonder cardio om spiermassa op te bouwen. Dus alleen krachttraining, daarnaast hanteer ik een calorie tekort van 1575 per dag en dan eet ik op een sportdag 100 kcal erbij. Ik ben zo in 2 maanden 6.5 kg afgevallen via personal body plan(wel leuk om op sociale media te volgen ookal wil je er niets mee) daarna gaat het steeds langzamer om af te vallen. Ik geef als tip: wil alsjeblieft niet teveel in een te korte tijd. Ik heb er 2 jaar over gedaan om op dit gewicht te komen met etentjes stappen etc erbij. Ik eet 120 g eiwitten op een dag, 150 tot 170 g koolhydraten en 40 tot 55 g vetten op een dag. Daarnaast heb ik nog 1 dag in de week een cheatday om mijzelf in balans te houden van ongeveer 2000 kcal.

    Voor gezonde voeding zou ik de voedingswaarde tabel aan houden. Als een voedingsstof een 6 of hoger is kun je het gerust eten. Ik hanteer een 80% 20% methode. Alles met een 6 of hoger is de 80% en alles qua koekjes, patat, witte pasta, wit brood, chips etc als 20%. Zo kun je op een dag nog lekker genieten van wat minder voedende voeding waar je met gezonde voeding omheen bouwt.

    Oh ja eiwitten en vezels zorgen voor een vol gevoel en meervoudige koolhydraten zorgen dat je lang met je voedsel doet! Dus kies bewust wat je eet op een dag. Zero, light frisdranken, water, zwarte koffie en thee drink ik ook alleen maar omdat drinkbare calorieën in mijn ogen zonde zijn. :)

    Ik dacht ik stuur je dit berichtje misschien dat het je helpt!

    Liefs,

    Laura
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Zijn er meer mensen die ervaring hebben met dit boek?
    Nee dat niet, maar ben er geen voorstander van gezien het behoorlijke lage kcal zijn die je je lichaam geeft. Heb je wellicht al uitgerekend wat je caloriebehoefte is op basis van je huidige gegevens en het aantal calorieën die je vanuit het boek 'mag'? Komt dit overeen?

    Succes met je reis voor een beter lichaam!
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    lauragooijer schreef: »
    daarnaast hanteer ik een calorie tekort van 1575 per dag en dan eet ik op een sportdag 100 kcal erbij.

    Ik neem aan dat je bedoeld dat je 1575 kcal eet en 100 kcal extra op sportdagen, en niet dagelijks een tekort van 1575 (tenzij je verbranding met sporten bizar hoog is)
  • Grudgie
    Grudgie Berichten: 33 Member
    Opties
    Dat boek wil je echt niet volgen. Er klopt totaal niets van dat voedingsschema wat zij daar in heeft staan. Kindjes in Afrika krijgen nog meer eten.

    Nee. Volg het niet. Het is slecht voor je lichaam. Je moet berekenen hoeveel je op een dag mag eten en daarin je macro's doen. En qua voeding hoef je niet heel moeilijk te doen.

    Theoretisch gezien mag je alles eten zolang je maar onder je onderhoud zit. Je zou zelfs bijvoorbeeld alle dagen bij de Mac kunnen zitten eten en eten onder je behoefte. Dan nog val je af. Maar of het gezond is is een tweede.

    Je moet ook niet meer denken van dit voedsel en dit is slecht. Je moet denken in macro's. Dus hoeveel eiwit, koolhydraten en vet een product. bevat.

    Zo wordt het eten en voeding een stuk makkelijker en lekkerder en houd je het heel makkelijk vol en wordt het een levensstyle.

    Succes!
  • Anver77
    Anver77 Berichten: 46 Member
    Opties
    Bewust eten dat is de sleutel. ;)
  • mblaasse32
    mblaasse32 Berichten: 208 Member
    Opties
    Het probleem is ongeduld. Velen willen snel afvallen en tliefst heel veel. Bodybuilders doen jaren erover. Neem je tijd en eet een klein beetje minder. Beweeg rustig met 60 a70% smeer het uit over de week. Dan voel je je toch.stabiel en val je toch af.