Even voorstellen — Dutch (Netherlands)

Even voorstellen

Opties
Hallo allemaal,

Mijn naam is René, ik ben een man van 40 uit Lelystad. Ik heb altijd de aanleg gehad om dik te worden, maar na mijn 30ste is het pas echt los gegaan. Ik bereikte een hoogte (diepte) punt van maar liefst 40 kilo te zwaar (ik woog 112 kilo).

Vorig jaar was ik het echt helemaal zat en ben ik op een streng dieet gegaan. Verder deed ik er niet veel bij. Toen werd ik helaas heel erg ziek, ik kreeg een zeldzame spierziekte (Guillain Barré Syndroom) waardoor ik vorig jaar (2016) september volledig verlamd raakte. Op dat moment was ik al afgevallen tot 90 kilo. Omdat ik niet meer kon eten, ging daar nog eens 5 kilo extra vanaf, tot 85 kilo dus.

Toen kwam echter het punt dat ik weer kon eten en je raadt het al, het jojo effect kwam inzetten. Binnen no-time was ik weer terug op mijn hoogste gewicht, 112 kilo. Ondanks dat ik 9 maanden heb gerevalideerd om weer enigszins normaal te kunnen functioneren, inclusief fysiotherapie, hydrotherapie en therapeutische fitness.

Een paar weken geleden was ik op vakantie en ik schaamde me dood in het zwembad, dit terwijl ik nog niet eens de dikste was. Ik besloot op dat moment dat dit de laatste keer was dat ik met zo'n lichaam een zwembad instapte (en door het leven ging uiteraard). En besloot het roer gigantisch en permanent om te gooien.

Ik ben naar de sportschool gegaan waar ik 25 jaar geleden ook al zat. Wordt momenteel gerund door de zoons van de trainer die ik destijds had. Heb mijn verhaal gedaan en heb verteld dat ik hulp, maar bovenal motivatie nodig heb. Mijn grootste probleem is discipline. Bij mij zit het probleem hem niet zozeer in eten, maar wel drinken. Ik ben een groot bierliefhebber. Dit laten staan vormt voor mij nog het grootste probleem.

Momenteel train ik 5 dagen per week me een ongeluk, maar wel onder goede begeleiding. Waarbij ook mijn voeding en dergelijke wordt bekeken. Dit heeft binnen een week al 2 kilo winst opgeleverd. Ik ben enorm gemotiveerd en ben erg benieuwd naar jullie verhalen (waar ik er al een aantal van heb gelezen).

In het kort; Hallo allemaal :)

Reacties

  • tillyvanzuidland
    tillyvanzuidland Berichten: 69 Member
    Opties
    Hallo René dat is een heel verhaal zeg zo ziek geweest en nu weer in de sportschool petje af.ja denk dat je je bier toch moet minderen want bier is een calorieën bom.succes komt vast goed ik zal je toevoegen als vriend als je dat leuk vind succes

    Gr Tilly
  • ReneGijzemijter
    ReneGijzemijter Berichten: 4 Member
    Opties
    Hoi Tilly,

    Dankjewel! En uiteraard is dat prima!
  • mblaasse32
    mblaasse32 Berichten: 208 Member
    Opties
    Hoi rene knapknap van de motivatie. Probeer in kleine stapjes je nieuwe levenstijl te introduceren. En je zult later niet anders meer willen. Tip hou 1 avond een alcoholavond met een limiet. Dan leef je ernaar toe en is het echt een beloning op je arbeid.
  • ReneGijzemijter
    ReneGijzemijter Berichten: 4 Member
    Opties
    Dankjewel, dat is een hele goede tip.
  • pascalishier
    pascalishier Berichten: 21 Member
    Opties
    Goed bezig man!
  • LucP1987
    LucP1987 Berichten: 113 Member
    Opties
    Hey!!
    Het feit alleen al dat je, en erg ziek bent geweest en het roer om gegooid hebt is al een flinke motivatie! Zoals hierboven al gezged is: stel voor jezelf een limiet en begin hierin klein. Het is een lange weg die je vol moet kunnen houden.
    Ik ben benieuwd naar je progressie gaandeweg.
    Heel veel succes met het behalen van je doelen!
    Grt. Luc
  • moniquecounotte79
    moniquecounotte79 Berichten: 103 Member
    Opties
    Hoi, knap dat je er, na zo'n ziekte, weer tegenaan gaat. Probeer binnen je calorieën doel te blijven. Laat niet alles staan,maar eet minder. Daarnaast jouw beweging, mooi! Heel veel succes!
  • Larisje78
    Larisje78 Berichten: 11 Member
    Opties
    Super knap, zo'n motivatie. Daar zit al een enorme winst. Inderdaad wat hier al gezegd wordt, wees niet te streng en gun jezelf af en toe dat bier waar je zo dol op bent. Als je 80% van de tijd op je eten let, dan heb je 20% over om te eten (of drinken) wat je lekker vindt. Uiteraard met mate, anders doe je al je progress weer teniet. Heel veel succes!
  • Barbara5037
    Barbara5037 Berichten: 38 Member
    Opties
    veel succes
  • milca1966
    milca1966 Berichten: 11 Member
    Opties
    Hoi rene....goed van je dat je motivatie weer hebt gevonden om je gewicht en levenswijze aan te pakken. Sporten ...eten en drinken op een gezonde manier dat is de basis om te kunnen afvallen. En hoop dat wij je kunnen helpen.
  • milancin2009
    milancin2009 Berichten: 12 Member
    Opties
    Hallo René
    Ik herken hier zo veel van ook ik ben erg ziek geweest en op me 25ste kreeg ik een hersenbloeding en daar na een beroerte. Ook ik moest alles op nieuw leren en werd zwaarder
    Naar een jaar revalidatie kon ik weer aan de slag en ben toen 20 kilo afgevallen
    Nu zit er weer 8 kilo aan en grijp ik op tijd in
    Ook ik hou van een rode portje die laat ik ook staan alleen op vrijdag verwen ik me zelf er mee. Ik sport wel ben gek op lopen ben zaterdag weer begonnen met lijnen dus ook met lopen hou me aan de voeding al vind ik dat wel heel moeilijk er vooral savonds.
    Maar ach als we het ergste overleefd hebben kunnen we makkelijk de kilo's aan toch
    S6 met je afval rees
  • ReneGijzemijter
    ReneGijzemijter Berichten: 4 Member
    Opties
    > @milancin2009 zei:
    > Hallo René
    > Ik herken hier zo veel van ook ik ben erg ziek geweest en op me 25ste kreeg ik een hersenbloeding en daar na een beroerte. Ook ik moest alles op nieuw leren en werd zwaarder
    > Naar een jaar revalidatie kon ik weer aan de slag en ben toen 20 kilo afgevallen
    > Nu zit er weer 8 kilo aan en grijp ik op tijd in
    > Ook ik hou van een rode portje die laat ik ook staan alleen op vrijdag verwen ik me zelf er mee. Ik sport wel ben gek op lopen ben zaterdag weer begonnen met lijnen dus ook met lopen hou me aan de voeding al vind ik dat wel heel moeilijk er vooral savonds.
    > Maar ach als we het ergste overleefd hebben kunnen we makkelijk de kilo's aan toch
    > S6 met je afval rees

    Hoi, wat een vreselijk verhaal ook. En wat goed dat je het weer oppakt. Misschien kunnen we als lotgenoten eens een praatje maken, ik vind dat zelf altijd erg fijn. Ik zal je iig toevoegen.
  • Morsalw
    Morsalw Berichten: 60 Member
    Opties
    Wauw wat een doorzettingsvermogen. Knap hoor!