Ik wil aankomen!! HELP — Dutch (Netherlands)

Ik wil aankomen!! HELP

Opties
estherwor
estherwor Berichten: 2 Member
Hoi iedereen,
Ik ben al een tijdje aan het proberen om aan te komen. Ik ben altijd al een heel erg slank meisje geweest, maar ik zou graag wat aan willen komen! Ik ga 3x per week naar de sportschool om krachttraining te doen en eet ongeveer tussen de 2100 en 2600 kcal per dag. Ik kom wel iets aan, maar erg snel gaat het niet.
Heeft iemand hier misschien tips/voedingschema's of iets anders wat mij misschien zou kunnen helpen?

X Esther

Reacties

  • LucP1987
    LucP1987 Berichten: 113 Member
    Opties
    Aankomen is boven je caloriebehoefte eten. Bereken je bmr en TDEE, en ga daar rond de 200 a 300 kcal boven zitten. Het is net als afvallen een lange adem hebben. Succes ermee!!
  • Tanneman
    Tanneman Berichten: 1 Member
    Opties
    Hi,

    Snel aankomen en dit behouden lijkt me een lastige taak. Zoals Luc ookal aangeeft zal je hier veel geduld voor nodig moeten hebben. Dat je krachttraining doet en goed op je eten let (eiwitten en koolhydraten) is zeker een goed startpunt.

    Heel veel succes!
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Dat het niet heel snel gaat is juist iets wat je wilt, tenzij je de focus wilt leggen om vooral vet aan te komen. Zoals Luc aangeeft is het net als afvallen alleen dan omgekeerd en zul je je tijd moeten nemen om aan te komen. Ik heb, voor jouw beeldvorming, bijvoorbeeld 1 jaar lang in een lean bulk gezeten. In dat ene jaar ben ik totaal 6 kilo aangekomen. Dit bestond voornamelijk uit spier en ietwat vet, maar als ik dat bijvoorbeeld had gefixt in 3 maanden (ik noem maar wat), dan kun je er gif op innemen dat dit voornamelijk vet geweest zou zijn.
  • estherwor
    estherwor Berichten: 2 Member
    Opties
    Als ik jullie reacties zo lees is het dus inderdaad ontzettend veel geduld hebben.. Wat ik voorheen echt totaal niet had. Ik probeer nu vooral op deze manier bezig te blijven en dan moet het denk ik wel gaan lukken. Bedankt! :smile:
  • sociusie
    sociusie Berichten: 9 Member
    Opties
    Wil je echt snel aankomen dan moet je vaker per dag eten en veel geraffineerde suikers eten chocola, vruchtenyochurt, chococruesli, noten en gedroogdfruit. In je gerechten meer olie of honing meer suiker bij de thee sapjes met suiker chocolademelk. Zo ben ik ook snel aangekomen :) succes
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Wil je echt snel aankomen dan moet je vaker per dag eten en veel geraffineerde suikers eten chocola, vruchtenyochurt, chococruesli, noten en gedroogd fruit.
    Want? Geraffineerde suikers hebben niets te maken met sneller aan willen komen en het maakt ook niet uit hoe vaak je per dag eet. Het gaat om het hanteren van een energieoverschot. Daarbij is het niet verstandig snel aan te komen, gezien het meeste daarvan vet zal zijn en dat is juist wat je niet wilt. Bouw geleidelijk aan je overschot op. Maar belangrijkste is dat het overschot telt NIET waaruit dit bestaat.
  • davel86mfp
    davel86mfp Berichten: 4 Member
    Opties
    Hoi. Ik probeer ook aan te komen. Ik denk dat het dan wel belangrijk is om te focussen op de eiwitten, zodat je niet vet wordt maar gespierd. Groeten
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    > @davel86mfp zei:
    > Hoi. Ik probeer ook aan te komen. Ik denk dat het dan wel belangrijk is om te focussen op de eiwitten, zodat je niet vet wordt maar gespierd. Groeten

    Zonder context is bovenstaande incorrect. Om aan te komen dien je een overschot te hanteren. Als je in dat overschot alléén focust op eiwitten word je even vet. Macro's horen in balans te zijn bij een overschot, maar vet kom je hoe dan ook aan.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    sociusie schreef: »
    Wil je echt snel aankomen dan moet je vaker per dag eten en veel geraffineerde suikers eten chocola, vruchtenyochurt, chococruesli, noten en gedroogdfruit. In je gerechten meer olie of honing meer suiker bij de thee sapjes met suiker chocolademelk. Zo ben ik ook snel aangekomen :) succes

    Vermoed dat hier enige sarcasme in zit
  • depbuurma
    depbuurma Berichten: 2 Member
    Opties
    Volgens mij is een beetje vet helemaal niet erg. Zo'n droog gespierd lichaam vind ik eigenlijk niet mooi. Het maakt wel uit waar het vet gaat zitten. Buikvet is altijd slecht (appelvorm) en billenvet niet (peervorm). Je ideale bmi laat een enorme spreiding in gewicht zien tussen 20 en 25 maar waar het vet zit is veel belangrijker. Als je krachttraining doet met maximale gewichten (voor iedereen uiteraard verschillend) zorg je er ook voor dat het vet verspreid. Om buikvet te voorkomen zou ik zeker buikoefeningen opnemen. Als hersteldrank neem ik een shake van halfvolle chocomel met een banaan en een schep whey proteïne. Ik ben van 73 kg nu op 78 kg en op naar de 83. Daarna gewoon bijghouden hoeveel calorieën je nodig hebt om dat gewicht te houden.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Mag ik vragen hoe je erbij komt dat wanneer je krachttraining doet, je (opslag aan?) vet verspreid?

    Daarnaast hebben buikspieren geen enkel nut op buikvet of vermindering ervan.

    Herstelvoeding kan voor iedereen anders zijn. Wanneer je krachttraining doet, serieuze krachttraining, dan dient je post workout maaltijd het grootst te zijn.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    > Vermoed dat hier enige sarcasme in zit

    Ik hoop het :#
  • depbuurma
    depbuurma Berichten: 2 Member
    Opties
    Tja, het is een beetje trial and error. Als je ziet dat het vet zich voornamelijk in de buik ophoopt schiet je nog niks op met aankomen idd. Dan kun je er het beste een high intensity training bijdoen. 20 tot 30 minuten spinnen (op de fiets) bij een hoge hartslag werkt dan goed. Maar de calorieën die je verbrandt moet je er wel weer extra bij eten. Ik doe dit 3x in de week een uur maar dat betekent dat ik dagelijks tussen de 3500 en 4000 kcal moet eten en da's behoorlijk werken voor zo'n 100 gram per dag erbij. Maar dan zit het wel waar ik het hebben wil.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Je hebt het niet voor het kiezen waar het vet zich ophoopt of zich als eerste ontdoet, dus ben redelijk benieuwd waar je die informatie vandaan haalt.
  • Gertrue
    Gertrue Berichten: 11 Member
    Opties
    Ik zou eens kijken bij supplementen. Kan me herinneren dat er tussen zaten die dat bevorderen. Ook gezonde vetten eten is simpel en gezond. Kies wel voor goede merken w.b. supplementen en evt. een goede winkel die je kan adviseren.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik zou eens kijken bij supplementen. Kan me herinneren dat er tussen zaten die dat bevorderen.
    Er bestaat geen enkel supplement die dat bevorderd. Ik denk dat 90%, als het niet meer is, van alle supplementen binnen de 'fitness branche' onzin is. Allemaal marketing.
  • Venox1987
    Venox1987 Berichten: 3 Member
    Opties
    Maak allezinds zelf een massgainer .....
    een lean bulk massgainer !!! Na een goed ontbijt deze drinken en voor het slapen gaan ....

    Mijn leanbulk massgainer is als volgt .....

    5 scheppen complex carb gainer ( 5 scheppen = 150 gr ) hier zitten evenveel eiwitten als carbs in

    En 30 ml MCT olie !!!