Ik ga er voor! — Dutch (Netherlands)

Ik ga er voor!

Opties
Een goede dag allemaal!

Twee jaar geleden heb ik MFP gebruikt omdat ik toen echt aan mezelf moest werken. Dit heeft me toen zeker op weg geholpen, maar door tegenslagen en een chronische pijn ziekte (fibromyalgie), kreeg ik behoorlijke klappen en haakte ik helaas af.
Een hele tijd bleef de weegschaal rond de 96 kilo hangen (mijn zwaarste moment was ik. 104,4 kilo) en het boeide me allemaal niet echt. Beetje bij beetje kon ik wat meer, had ik wat handvaten om met mijn ziekte om te kunnen gaan, en zakte mijn gewist weer wat. Maar nog voelde ik me niet tevreden.
Eind oktober de knoop doorgehakt en een sport abbo genomen bij de fitness in mijn buurt. Eerst twee keer in de week cardio, wat was het afzien. Maar met een extra pijnstiller kan ik wel aan mezelf werken ipv hangen op de bank.
Drie weken geleden MFP weer opgestart en nu druk bezig met aan mijzelf werken.
Vandaag eindelijk onder de 84 kilo weten te komen. Mijn spiermassa moet omhoog, mijn vetpercentage omlaag. Ik focus me op dit moment op mijn vetpercentage, omdat ik eerst wil afvallen voor ik aan de krachttraining ga, aangezien ik overal zie dat het of afvallen is, of spieren opbouwen. Mijn aanname is dat afvallen dan eerst beter is, voor mij, dan eerst aan spieren werken.

Ik probeer vijf keer in de week in de ochtend naar de fitness te gaan. Voornamelijk cardio, ik probeer mijn hartslag in de middenmoot te houden (tussen de 120/140), omdat als ik hoger ga, ik helaas meer last van de fibro krijg en dan zou moeten afhaken.
Ik heb een paar kracht oefeningen, die ik doe om mijn rug sterker te maken, gezien ik daar helaas wat klachten aan heb (mede door de fibro).
Ik heb vijf dagen waarop ik rond de 1400kcal eet en twee dagen rond de 2000kcal.
Sinds eind oktober ben ik 5,5 kilo kwijt. Ik merk ook dat, gelukkig, mijn uithoudingsvermogen beter begint te worden.

Ik lees heel veel over allemaal formules en moet zeggen... Ik snap er niet echt veel van... Dus ik hoop hier ook wat mensen te leren kennen die het voor mij in "Dummies" taal kunnen uitleggen wanneer nodig.

Ik wil nog negen kilo minstens kwijt, misschien door tot 14.
Ik ben een vrouw, 37 jaar, 171 cm en 83,9kg.
Als ik mijn streefgewicht heb bereikt, dan zou ik graag meer naar de krachttraining willen gaan, zoals ik al eerder beschreef.

Bedankt voor het lezen, en ik hoop hier wat maatjes te kunnen vinden, zodat mijn strijd wat minder eenzaam aan zal voelen!

Succes met het behalen van je eigen doelen! Groetjes, Cynthia

Reacties

  • roksy2343
    roksy2343 Berichten: 19 Member
    Opties
    Veel succes!! Je bent al goed bezig sinds okt!
  • Wallflower1980
    Wallflower1980 Berichten: 8 Member
    Opties
    > @roksy2343 zei:
    > Veel succes!! Je bent al goed bezig sinds okt!

    Dank je wel!
  • Kamille68
    Kamille68 Berichten: 84 Member
    Opties
    Je weegt ongeveer hetzelfde als mij. Gewoon rustig aan en dan bereik jij je doel vanzelf wel. Veel geluk en plezier.
  • Wallflower1980
    Wallflower1980 Berichten: 8 Member
    Opties
    > @Kamille68 zei:
    > Je weegt ongeveer hetzelfde als mij. Gewoon rustig aan en dan bereik jij je doel vanzelf wel. Veel geluk en plezier.

    Dank je wel! Rustig aan is zeker verstandig en tot nu toe heb ik geen probleem met minder eten en sporten, vind het sporten zelfs leuk dus... Jij ook veel geluk en plezier in het behalen van jouw doel/doelen!
  • Monicaslifestyle
    Monicaslifestyle Berichten: 29 Member
    Opties
    Hoi Cynthia,
    Voeg mij maar toe. Ik kan wel wat motivatie en ideetjes gebruiken.
    Groetjes Monica
  • Barbara5037
    Barbara5037 Berichten: 38 Member
    Opties
    veel succes
  • tillyvanzuidland
    tillyvanzuidland Berichten: 69 Member
    Opties
    Succes je bent al goed bezig
  • Wallflower1980
    Wallflower1980 Berichten: 8 Member
    Opties
    > @Monatoetje2017 zei:
    > Hoi Cynthia,
    > Voeg mij maar toe. Ik kan wel wat motivatie en ideetjes gebruiken.
    > Groetjes Monica

    Hoi, sorry, ik had geen melding gekregen van nieuwe berichten. Bedankt voor het toevoegen! Groetjes, Cynthia
  • Wallflower1980
    Wallflower1980 Berichten: 8 Member
    Opties
    > @Barbara5037 zei:
    > veel succes

    Dank je wel!
  • Wallflower1980
    Wallflower1980 Berichten: 8 Member
    Opties
    > @tillyvanzuidland zei:
    > Succes je bent al goed bezig

    Dank je wel!