Intermittent fasting: Mijn startverhaal — Dutch (Netherlands)

Intermittent fasting: Mijn startverhaal

Chajji
Chajji Berichten: 1 Member
Hey! Ik ben nieuw op deze app en ben helemaal gemotiveerd om terug aan mijn gezondheid te werken en terug de kilo's te laten vallen.

Alvorens mijn tekst te lezen, zoek even wat op over intermittent fasting! Je zult geen spijt hebben

Reacties

  • Chajji
    Chajji Berichten: 1 Member
    Hey! Ik ben nieuw op deze app en ben helemaal gemotiveerd om terug aan mijn gezondheid te werken en terug de kilo's te laten vallen.

    Alvorens mijn tekst te lezen, zoek even wat op over intermittent fasting! Je zult geen spijt hebben
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    december 2017 aangepast
    [quote]Alvorens mijn tekst te lezen, zoek even wat op over intermittent fasting! Je zult geen spijt hebben[/quote]
    Spijt? Hoe bedoel je dat?

    Ik heb een vermoeden waar je op doelt, maar IF is géén wondermiddel. Het kan als tool worden ingezet als mensen bijvoorbeeld slecht kunnen ontbijten of een voorkeur hebben tot enkele grote maaltijden ipv meerdere kleine. Het doet in feite wat alle diëten doen; een tekort creëren waardoor je afvalt.
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Wat is je verhaal dan?
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Titel van je topic is incorrect en misleidend...
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Sowieso was het onnodig om twee topics te starten als het toch over het zelfde gaat
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Intermittent fasting zorgt dat je insulineniveau wordt verlaagd en je groeihormoon verhoogd. Dit zorgt voor afbraak van lichaamsvet en maakt het makkelijker om spieren te kweken. Automatisch kan je minder calorieën binnen krijgen omdat je je ontbijt overslaat maar dat hoeft niet. Ik eet dezelfde calorieën als anders maar dan binnen een window van 8 uur. Alles valt of staat met je hele eetpatroon en hoe vaak je beweegt. Ik doe het in combinatie met een veganisch eetpatroon maar val er niet mee af. Ik ondervind wel andere voordelen zoals minder last van mijn onrustige darmen, minder behoefte om te snaaien, ik heb meer energie en ja mijn lijf is drooggetraind. Moet ik wel bij zeggen dat ik dagelijks sport.
    Het is inderdaad geen wondermiddel
  • DamacianValor
    DamacianValor Berichten: 1 Member
    Daarbij kom je kg's aan als je van het dieet afstapt omdat ons lichaam simpel genoeg energie nodig heeft voor de hele dag!
  • timojugger
    timojugger Berichten: 76 Member
    Ik houd van IF. Nog steeds ermee aan het varieren. Maar al bezig sinds begin 2017 nu. Werkt prima voor mij
  • timojugger
    timojugger Berichten: 76 Member
    DamacianValor schreef: »
    Daarbij kom je kg's aan als je van het dieet afstapt omdat ons lichaam simpel genoeg energie nodig heeft voor de hele dag!

    haha u snapt blijkbaar niets van IF! Het is ten eerste geen dieet. Ten tweede zie ik om mij heen (incl mijzelf) alleen maar succesverhalen en ik ken NIEMAND die ermee stopt en daarna opeens dik wordt. Je bent veel bewuster van wat je eet omdat je op bepaalde momenten eet.
    Probeer het eens en verbaas u...
    https://www.healthline.com/nutrition/intermittent-fasting-guide
  • Kamille68
    Kamille68 Berichten: 84 Member
    Als ik het zo lees lijkt het een beetje op de ramadan. 😁 Doe ik ieder jaar 1 maand.