Voor eeuwig op dieet... — Dutch (Netherlands)

Voor eeuwig op dieet...

Opties
Shasanne
Shasanne Berichten: 3 Member
Voor eeuwig op dieet, dat lijkt mijn lijfspreuk geworden. Toen ik een twintiger was riep ik hard dat ik nooit zou gaan lijnen want dan moet je dat voor altijd doen. Tja,,, nu ik tegen de vijftig ga moet ik zeggen dat het wel klopt wat ik toen dacht... en ik ben het toch gaan doen, lijnen dan hè, en daarmee dus helaas ook het schommelen.
Wat wil ik kwijt, is de vraag in een andere topic....? Nou 15 kilo om mee te beginnen, eigenlijk nog wel meer...
Mentale steun kan ik wel gebruiken hoewel ik besef dat ik het echt zelf moet doen... Ik zie er enorm tegenop, ben al jaren aan het schommelen. Verstandelijk weet ik wel dat elk pondje door het mondje komt én toch weet ik steeds geen maat te houden, geef ik op en gaan de remmen weer los...resultaat... weer 7 kilo erbij ☺️ vreselijk vind ik het..
Wat me opvalt is dat er heel veel verschillende manieren en opvattingen zijn om tot een gezond gewicht te komen. Dus wat kies ik? Waar ik me goed bij voel, wat ik vol kan houden, wat resultaat heeft..... eerder koolhydraatarm, ik ga er weer voor....voor het snelle resultaat dan wel te verstaan...dan moet ik nog iets vinden om het vol te houden en volgend jaar niet weer op het zelfde punt te staan als nu.
Oh en ja, dat meer beweging eigenlijk wel heel goed zou zijn weet ik ook......toch lastig als je er een hekel aan hebt, helaas heeft de sportverslaving mij nog niet gevonden. Nieuwe sportkleding en schoenen kopen? Misschien een sportmaatje zoeken....ik ga het toch weer proberen, 3x per week, morgen, denk ik, ik moet wel.... ☺️☺️

Sorry voor deze klaagzang ik moest het ff kwijt.
Bedankt voor het luisteren/lezen

Reacties

  • Caatje132
    Caatje132 Berichten: 1 Member
    Opties
    Denken in diëten helpt je niet. Denken aan een lijfstijl die bij je past zal je meer gaan helpen.
    -Visualiseer hoe je eruit wilt zien
    -Maak kleine doelen die haalbaar zijn (dus niet 15 kilo, maar bv 0,5 kg p week)
    - Eet eiwit rijk, maar vooral gevarieerd.
    -Verboden voeding bestaat niet.

    Hoop dat je dit beetje je gaat helpen.
  • Irmien66merl
    Irmien66merl Berichten: 1 Member
    Opties
    Waarom 3x p week sporten als je het absoluut niet graag doet, begin dan met 2x p week, makkelijker vol te houden en pak vaker de trap, fiets of ga lopen
    Succes! !!
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    Een vriendin van mij is twintig kilo afgevallen door veel te gaan wandelen en gezonder te gaan eten. Was eenvoudiger dan ze dacht. Misschien wat kleine veranderingen ipv radicaal op dieet?
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Elk dieet heeft resultaat, omdat ze allen gebaseerd zijn op een energietekort. Als ik jouw verhaal zo lees zou ik koolhydraatarm juist NIET kiezen, omdat je dan een complete macro plots gaat verminderen en je sneller in oud gedrag kan schieten. Want wat als je straks 15 kilo eraf hebt...? Ongetwijfeld ga je terug naar je normale eetpatroon. Resultaat? Je gaat weer aankomen. Je dient een eetpatroon te creëren wat je altijd vol kan houden. Begin bij wat minder eten en meer bewegen.
  • ellebels
    ellebels Berichten: 2 Member
    Opties
    Als het makkelijk was, dan was iedereen slank! Dat gezegd hebbende, het volgende helpt voor mij:

    -als ik iets lekkers wil, moet het een cijfer van 8 of hoger qua lekkerheid krijgen.
    - je bent geen vuilnisbak, dus gooi geen troep in jezelf. Je bent het waard om goed gevoed te worden.
    - neem het 1 dag tegelijk. Je week is niet verpest als er een dag niet goed gaat.

    Heel veel succes!
  • mblaasse32
    mblaasse32 Berichten: 208 Member
    Opties
    Ik sluit me aan bij itzhanne kies de weg voor langere termijn. Niet het snelle dieet.
  • Shasanne
    Shasanne Berichten: 3 Member
    Opties
    Dank voor jullie reacties, gisteren ben ik dan toch begonnen met minder koolhydraten te eten, ondertussen lees ik door en ga er vanuit dat ik, terwijl ik afval, ga ontdekken wat voor mij werkt.
    Vanmorgen ook begonnen met een bezoek aan de sportschool, heel onwennig tussen al die mensen die lijken te weten ze aan het doen zijn
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    januari 2018 aangepast
    Opties
    Shasanne, als laatste wil ik dan opmerken dat je natuurlijk moet doen waar je prettig bij voelt, maar koolhydraten zijn niet de boosdoener. Als je koolhydraten weg laat zul je voornamelijk eerst vocht verliezen. Ook zul je minder vocht vasthouden. Het lijkt dan of je gewicht bent verloren, maar dat is in werkelijkheid niet zo. Ga voor lange termijn wat mblaasse ook aangeeft.

    Nogmaals, doe wat je denkt dat goed is, maar weet wel dat een calorietekort gewichtsverlies veroorzaakt, NIET het schrappen van koolhydraten.
  • EdithvanderBol
    EdithvanderBol Berichten: 6 Member
    Opties
    En ik denk echt dat je er heel goed aan doet om koolhydraten drastisch te verminderen. Ik eet zelf maximaal 20 Gr. Koolhydraten op een dag en ben nu na drie weken compleet bevrijd van eetbuien. Afvallen wordt echt een eitje!
    Als ik een beetje minder met koolhydraten blijven de hongerneigingen bestaan. Nu zijn ze weg. Lees alles over ketogeen eten en probeer het een maandje. Succes! Wat je ook besluit te doen.
  • Shasanne
    Shasanne Berichten: 3 Member
    Opties
    > @itzhanne82 bedankt voor je reactie, ik begrijp dat minder calorieën en meer eventueel ook meer bewegen zorgt dat je gaat afvallen, dat doe ik dus ook maar dan wel met meer eiwitten en gezonde vetten en minder koolhydraten. Voor nu is het goed zo.
    @EdithvanderBol ook bedankt voor je reactie, ik merk dat al na 4 dagen! Minder zin in zoet en veel minder honger gevoel. En dan ook al 3 dagen achter elkaar naar de sportclub. Begin is gemaakt