Leaving The Old, Starting The New — Dutch (Netherlands)

Leaving The Old, Starting The New

Opties
j1991y
j1991y Berichten: 4 Member
januari 2018 aangepast in Stel jezelf voor
Ik dacht doe eens gek, zal mezelf eens voorstellen.

Mijn naam is Jordy, ik ben 26 jaar en momenteel weeg ik 97,7 kg om maar meteen in huis te vallen haha.

Na vele pogingen gedaan te hebben om gewicht kwijt te raken en vele vloek partijen bij het uitzoeken van kleding en er achter komen dat het allemaal net niet meer past toch het besluit genomen om er wat aan te doen.

Niet zozeer omdat mijn kleding niet meer lekker zit maar meer voor mij zelfvertrouwen. Maar waarom is het al die andere keren niet gelukt, na een aantal keren mezelf die vraag gesteld te hebben ben ik er eindelijk achter waarom het mij al die keren niet gelukt is.

MINDSET & KNOWLEDGE

De juiste mindset hebben daar staat of valt 80% van alle pogingen om "af te vallen" mee. Het moet een gewoonte worden net zoals het een gewoonte was/is om "ongezonde" dingen te eten moet men dat om kunnen zetten naar het eten van gezonden dingen. het moeten eten van de JUISTE dingen is niet de goede mindset als je begint met afvallen. Het moet een gewoonte worden om de JUISTE dingen te eten.

Volg je me nog...

De overige 20% is Knowledge (kennis) althans voor mij dan. In mijn geval lukte het om gezonde voeding binnen te krijgen maar vaak te veel gezonde voeden waardoor je niet afvalt. Als de kennis ontbreekt in hoeveel calorieën je maximaal binnen mag krijgen om af te vallen, ja dan wordt het een lastige opgave.
Zeker als je ook nog rekening dient te houden met macro-nutrients dus hoeveel Koolhydraten/vetten/eiwitten je binnen mag krijgen.

En waarom moet ik daar opletten, wat doen eiwitten en waarom moet ik er genoeg van binnen krijgen wil ik afvallen, nouja afvallen bij spier opbouw worden voornamelijk eiwitten gebruikt.
Na veel forums te lezen en youtube filmpjes te kijken met trainingen en uitleg over hoe-en-wat begon ik eindelijk te begrijpen hoe alles met elkaar samen hangt.

Nou mooi ik begrijp het principe en nu nog de hardloop schoenen aan en gaan... maar wacht cardio blijkt (is super gezond) niet het juiste gereedschap te zijn om gewicht te verliezen. Beter kan men spiermassa opbouwen door middel van gewichten te verplaatsen. Wat blijkt is dat je door middel van een groeiende spiermassa meer vet om kan zetten naar brandstof.

Omdat ik nu de juiste (basis) kennis heb over de voeding die ik nodig heb, tot me heb genomen en begrijp ben ik begonnen samen met de myfitnesspal app om mijn calorieën te tellen en ben ik het internet af gaan struinen naar recepten/ingrediënten die mij helpen om mijn doel te bereiken. Het doel wat myfitnesspal mij aanraad om 0.8kg/week kwijt te raken is:
  • Calorieën = 1930 kcal
  • Koolhydraten = 241 g
  • Eiwitten = 97 g
  • vetten = 64 g

Nu een week verder nadat ik begonnen ben ik 0.6kg kwijt mijn vet percentage is met 0.4% gezakt en mijn spier massa is gestegen met 0.2%.

Omdat ik op het moment niet de mogelijkheid heb om gebruik te maken van een sportschool ben ik thuis oefeningen aan het doen volgens een schema van Body & Fit, de oefening zijn alle "Full Body workout".

PS. hoelang ga ik er over doen, who cares... binnen een jaar is dat realistisch? Ik denk het niet zoals ik al aangaf het moet je levensstijl worden.


Nieuwsgierig naar mijn dagboek: http://www.myfitnesspal.com/food/diary/j1991y

Reacties

  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    Welkom en succes!
  • SummerrSlimm
    SummerrSlimm Berichten: 1 Member
    Opties
    > @j1991y zei:
    > Ik dacht doe eens gek, zal mezelf eens voorstellen.
    >
    > Mijn naam is Jordy, ik ben 26 jaar en momenteel weeg ik 97,7 kg om maar meteen in huis te vallen haha.
    >
    > Na vele pogingen gedaan te hebben om gewicht kwijt te raken en vele vloek partijen bij het uitzoeken van kleding en er achter komen dat het allemaal net niet meer past toch het besluit genomen om er wat aan te doen.
    >
    > Niet zozeer omdat mijn kleding niet meer lekker zit maar meer voor mij zelfvertrouwen. Maar waarom is het al die andere keren niet gelukt, na een aantal keren mezelf die vraag gesteld te hebben ben ik er eindelijk achter waarom het mij al die keren niet gelukt is.
    >
    > MINDSET & KNOWLEDGE
    >
    > De juiste mindset hebben daar staat of valt 80% van alle pogingen om "af te vallen" mee. Het moet een gewoonte worden net zoals het een gewoonte was/is om "ongezonde" dingen te eten moet men dat om kunnen zetten naar het eten van gezonden dingen. het moeten eten van de JUISTE dingen is niet de goede mindset als je begint met afvallen. Het moet een gewoonte worden om de JUISTE dingen te eten.
    >
    > Volg je me nog...
    >
    > De overige 20% is Knowledge (kennis) althans voor mij dan. In mijn geval lukte het om gezonde voeding binnen te krijgen maar vaak te veel gezonde voeden waardoor je niet afvalt. Als de kennis ontbreekt in hoeveel calorieën je maximaal binnen mag krijgen om af te vallen, ja dan wordt het een lastige opgave.
    > Zeker als je ook nog rekening dient te houden met macro-nutrients dus hoeveel Koolhydraten/vetten/eiwitten je binnen mag krijgen.
    >
    > En waarom moet ik daar opletten, wat doen eiwitten en waarom moet ik er genoeg van binnen krijgen wil ik afvallen, nouja afvallen bij spier opbouw worden voornamelijk eiwitten gebruikt.
    > Na veel forums te lezen en youtube filmpjes te kijken met trainingen en uitleg over hoe-en-wat begon ik eindelijk te begrijpen hoe alles met elkaar samen hangt.
    >
    > Nou mooi ik begrijp het principe en nu nog de hardloop schoenen aan en gaan... maar wacht cardio blijkt (is super gezond) niet het juiste gereedschap te zijn om gewicht te verliezen. Beter kan men spiermassa opbouwen door middel van gewichten te verplaatsen. Wat blijkt is dat je door middel van een groeiende spiermassa meer vet om kan zetten naar brandstof.
    >
    > Omdat ik nu de juiste (basis) kennis heb over de voeding die ik nodig heb, tot me heb genomen en begrijp ben ik begonnen samen met de myfitnesspal app om mijn calorieën te tellen en ben ik het internet af gaan struinen naar recepten/ingrediënten die mij helpen om mijn doel te bereiken. Het doel wat myfitnesspal mij aanraad om 0.8kg/week kwijt te raken is:
    >
    > * Calorieën = 1930 kcal
    > * Koolhydraten = 241 g
    > * Eiwitten = 97 g
    > * vetten = 64 g
    >
    >
    > Nu een week verder nadat ik begonnen ben ik 0.6kg kwijt mijn vet percentage is met 0.4% gezakt en mijn spier massa is gestegen met 0.2%.
    >
    > Omdat ik op het moment niet de mogelijkheid heb om gebruik te maken van een sportschool ben ik thuis oefeningen aan het doen volgens een schema van Body & Fit, de oefening zijn alle "Full Body workout".
    >
    > PS. hoelang ga ik er over doen, who cares... binnen een jaar is dat realistisch? Ik denk het niet zoals ik al aangaf het moet je levensstijl worden.
    >
    >
    > Nieuwsgierig naar mijn dagboek: http://www.myfitnesspal.com/food/diary/j1991y

    > @j1991y zei:
    > Ik dacht doe eens gek, zal mezelf eens voorstellen.
    >
    > Mijn naam is Jordy, ik ben 26 jaar en momenteel weeg ik 97,7 kg om maar meteen in huis te vallen haha.
    >
    > Na vele pogingen gedaan te hebben om gewicht kwijt te raken en vele vloek partijen bij het uitzoeken van kleding en er achter komen dat het allemaal net niet meer past toch het besluit genomen om er wat aan te doen.
    >
    > Niet zozeer omdat mijn kleding niet meer lekker zit maar meer voor mij zelfvertrouwen. Maar waarom is het al die andere keren niet gelukt, na een aantal keren mezelf die vraag gesteld te hebben ben ik er eindelijk achter waarom het mij al die keren niet gelukt is.
    >
    > MINDSET & KNOWLEDGE
    >
    > De juiste mindset hebben daar staat of valt 80% van alle pogingen om "af te vallen" mee. Het moet een gewoonte worden net zoals het een gewoonte was/is om "ongezonde" dingen te eten moet men dat om kunnen zetten naar het eten van gezonden dingen. het moeten eten van de JUISTE dingen is niet de goede mindset als je begint met afvallen. Het moet een gewoonte worden om de JUISTE dingen te eten.
    >
    > Volg je me nog...
    >
    > De overige 20% is Knowledge (kennis) althans voor mij dan. In mijn geval lukte het om gezonde voeding binnen te krijgen maar vaak te veel gezonde voeden waardoor je niet afvalt. Als de kennis ontbreekt in hoeveel calorieën je maximaal binnen mag krijgen om af te vallen, ja dan wordt het een lastige opgave.
    > Zeker als je ook nog rekening dient te houden met macro-nutrients dus hoeveel Koolhydraten/vetten/eiwitten je binnen mag krijgen.
    >
    > En waarom moet ik daar opletten, wat doen eiwitten en waarom moet ik er genoeg van binnen krijgen wil ik afvallen, nouja afvallen bij spier opbouw worden voornamelijk eiwitten gebruikt.
    > Na veel forums te lezen en youtube filmpjes te kijken met trainingen en uitleg over hoe-en-wat begon ik eindelijk te begrijpen hoe alles met elkaar samen hangt.
    >
    > Nou mooi ik begrijp het principe en nu nog de hardloop schoenen aan en gaan... maar wacht cardio blijkt (is super gezond) niet het juiste gereedschap te zijn om gewicht te verliezen. Beter kan men spiermassa opbouwen door middel van gewichten te verplaatsen. Wat blijkt is dat je door middel van een groeiende spiermassa meer vet om kan zetten naar brandstof.
    >
    > Omdat ik nu de juiste (basis) kennis heb over de voeding die ik nodig heb, tot me heb genomen en begrijp ben ik begonnen samen met de myfitnesspal app om mijn calorieën te tellen en ben ik het internet af gaan struinen naar recepten/ingrediënten die mij helpen om mijn doel te bereiken. Het doel wat myfitnesspal mij aanraad om 0.8kg/week kwijt te raken is:
    >
    > * Calorieën = 1930 kcal
    > * Koolhydraten = 241 g
    > * Eiwitten = 97 g
    > * vetten = 64 g
    >
    >
    > Nu een week verder nadat ik begonnen ben ik 0.6kg kwijt mijn vet percentage is met 0.4% gezakt en mijn spier massa is gestegen met 0.2%.
    >
    > Omdat ik op het moment niet de mogelijkheid heb om gebruik te maken van een sportschool ben ik thuis oefeningen aan het doen volgens een schema van Body & Fit, de oefening zijn alle "Full Body workout".
    >
    > PS. hoelang ga ik er over doen, who cares... binnen een jaar is dat realistisch? Ik denk het niet zoals ik al aangaf het moet je levensstijl worden.
    >
    >
    > Nieuwsgierig naar mijn dagboek: http://www.myfitnesspal.com/food/diary/j1991y
  • mblaasse32
    mblaasse32 Berichten: 208 Member
    Opties
    Goed bezig ga zo door man
  • Ineke2911
    Ineke2911 Berichten: 13 Member
    Opties
    Succes, mindset en knowledge, krachtige combi. Heel veel succes. Hopelijk lukt het mij ook
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Hey Jordi, welkom en succes! De eerste resultaten heb je al geboekt, goed bezig.
    Als je vragen hebt, stel ze gerust
  • Bibeltje
    Bibeltje Berichten: 2 Member
    Opties
    Hey Jordi, Knap hoor, Ga zo door, ik zou graag een beetje Wilskracht van je lenen ;)
  • pascalishier
    pascalishier Berichten: 21 Member
    Opties
    Goed bezig man! Ben benieuwd naar je progressie!