Gewicht neemt niet af terwijl de app dit wel beweert — Dutch (Netherlands)

Gewicht neemt niet af terwijl de app dit wel beweert

Elke keer als ik mijn logboek voltooi geef de app aan dat ik ma 5 weken zoeizo afval circa 2 kilo.. Maar in werkelijkheid is dit niet het geval. Mijn calorie en koolhydraten inname is vrijwel elke dag hetzelfde???herkenbaar voor iemand

Reacties

• Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Dan moet er toch een verschil zitten tussen ofwel je geregistreerde verbruik en je daadwerkelijke verbruik of je geregistreerde inname en je daadwerkelijke inname.
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Weeg je bijvoorbeeld alles af of schat je het in?
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Mijn calorie en koolhydraten inname is vrijwel elke dag hetzelfde
    Gewicht verliezen gaat nooit lineair, maar moet je zien als iets wat lange termijn is. Je gewicht kan bijvoorbeeld vandaag een x getal zijn, morgen een halve kilo meer, overmorgen 1 kilo minder. Als je over een langere periode gewicht verliest, is het goed. Koolhydraten hebben overigens niets te maken dat je niet afvalt...

En terechte vragen van Sandra; weeg je alles af, klopt je inname wel? Onder-registratie komt heel veel voor namelijk.
  • Stepperdestep
    Stepperdestep Berichten: 3 Member
    Overigens is ook de verbranding in rust niet bij iedereen gelijk. Blijft je gewicht gelijk? Dan zou het kunnen dat jouw verbranding in rust wat lager ligt dan waar my fitness pal vanuit gaat. Dan moet je óf iets onder je doelen gaan zitten qua inname of wat meer bewegen.
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,478 MFP Moderator
    Controleer je TDEE en BMR nogmaals om te zien of de instellingen wel goed zijn. En het een is marathon geen race, zoals de rest ook al anders verwoord :)