Hou jij het invoeren van calorieën in FP vol? — Dutch (Netherlands)

Hou jij het invoeren van calorieën in FP vol?

Opties
Mervin2018
Mervin2018 Berichten: 3 Member
Ik moet eerlijk zeggen, de eerste dagen wel.

Maar naarmate het eten gevarieerdere werd vond ik het een ‘gedoe’ worden om alles op te zoeken, te scannen en in te voeren.

Dus ben gestopt met het invoeren van calorieën.

Doe jij dit (nog)?

Reacties

  • Aukje07
    Aukje07 Berichten: 1 Member
    Opties
    Ja, naar beste inschatting. Als ik het niet doe, ben ik toch geneigd om wat ik eet en hoeveel calorieën daarin zitten te onderschatten. Bovendien motiveert het me om meer te bewegen en de balans goed te houden. Ik heb er vanzelf een ritme in gevonden. Succes!
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Het went vanzelf als het trouw elke dag doet en routine van maakt. Ik probeer iedere dag iedere maaltijd...
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    Ik registreer vrijwel alle dagen alles wat ik eet, en weeg het af. Het wordt inderdaad een gewoonte
  • AmhSmits
    AmhSmits Berichten: 1 Member
    Opties
    Ik herken het wel dat je op een bepaald moment stopt met noteren. Ik kan het wel een tijdje zonder maar als het afvallen dan niet meer zo lekker gaat, ga ik weer schrijven en ja hoor: dan gaat het direct weer beter. Er sluipen anders toch dingen in die het afvallen tegengaan.
  • Michael_Visser
    Michael_Visser Berichten: 74 Member
    Opties
    Het invoeren houd me scherp met wat ik eet, doe ik het niet dan ben ik ook niet meer consequent met inname van voeding.
  • irmbaby
    irmbaby Berichten: 1 Member
    Opties
    Het is heel herkenbaar wat ik lees .ik ben lid vanaf 2014 .nu ben ik pas weer begonnen met noteren .toch wel weer confronterend van hoeveel calorieën in kipnuggets zitten
  • Morsalw
    Morsalw Berichten: 60 Member
    Opties
    Ik voer bijna alles in en weeg het ook; groenten doe ik vaak niet. Ik maak er vaak een spel van waarin ik vooraf probeer te bedenken hoeveel gram/ml ik op mijn lepel/maatbeker heb. Merk dat ik accuraat begin te worden in mijn schattingen, dat is altijd leuk!
  • Sirmidor
    Sirmidor Berichten: 3 Member
    Opties
    Wat handig is om terugkerende maaltijden aan te maken. Zo kan ik bv mijn ontbijt heel eenvoudig invoeren.
  • pietje1984
    pietje1984 Berichten: 1 Member
    Opties
    Jazeker! Ik kook vaak grotere hoeveelheden, dan maak ik een recept aan en hoef ik alles slechts één keer in te vullen en daarna is het steeds slechts een portie toevoegen. Zeker als ik een keer iets bij de thee heb genomen of een wat minder gezonde maaltijd heb, vul ik alles in. Dan zie ik gelijk wat ik verder die dag of dagen moet doen om op het juiste pad te blijven.