Loopband kopen! Ja of nee — Dutch (Netherlands)

Loopband kopen! Ja of nee

Opties
noorbeautybar
noorbeautybar Berichten: 6 Member
januari 2018 aangepast in Fitness en training
Aangezien ik maar moeilijker op de fitness geraak dacht ik er aan om in een loopband te investeren.
Heeft iemand een idee van waar ik moet opletten als ik zo iets bestel..?
Ervaring met een loopband in huis?
Dagelijks een uurtje er op snel stappen of interval zou echt kunnen. Door mijn drukke agenda en kids geraak ik niet gemakkelijk buitenhuis.

Groetjes

Reacties

  • Michael_Visser
    Michael_Visser Berichten: 74 Member
    Opties
    Eigenlijk gaat er niets boven buiten lopen, maargoed ik mag niet zeiken aangezien ik zelf ook een loopband op zolder heb staan.

    waar je op moet letten:
    - Koop niet van marktplaats, meeste dingen zijn al jaren uit terwijl ze als niet of nauwelijks gebruikt te koop staan, meestal zie je dit niet aan de buitenkant, maar even de kap aan de voorkant los halen wordt je vaak wijzer, daar zal kan je iig zien of het motortje warm loopt door vlekken onder de kap, check dan ook de koolborstels en de riem als je toch 2e hands wilt kopen.

    - bij een nieuwe is het handig om op het vermogen van het motortje te letten, hoe hoger hoe beter in de meeste gevallen, zelf zou ik kijken met meer dan 5pk

    - Belastbaar gewicht.

    - Garantie wisselt per merk

    - Demping, buren kunnen je gaan horen.....

    - Hellingsgraat

    - Zelf zou ik niet voor een bekend merk gaan, heb het idee dat je onnodig extra betaald voor een paar stickers aan de zijkant.

    - Ook een loopband heeft regelmatig onderhoud nodig, smeren van het deck onder andere.

    - Een loopband is verschrikkelijk saai, zelf heb ik een tv ervoor gemonteerd en een chromecast erin geplugd.

    - Een crosstrainer is misschien ook een idee, is iig een stuk pittiger trainen.

    Een website die er veel heeft is https://betersport.nl/fitnessapparatuur/loopband.html
  • noorbeautybar
    noorbeautybar Berichten: 6 Member
    Opties
    Dank je voor je uitleg Michael :) :) , ik wil idd graag een nieuwe kopen.
    Ik ben idd aan het twijfelen tussen crosstrainer en loopband.... Iets dat ik echt op lange termijn kan gebruiken.
    Groetjes
  • lisadaamenpastor
    lisadaamenpastor Berichten: 3 Member
    Opties
    Hoi hoi. Je kunt ook eerst iets huren en als je dan merkt dat het bij jou past kun je hem kopen en wordt het verrekend. Ik heb ooij ook een crosstrainer gekocht. Toen was het schrikken hoeveel plek het in beslag nam. Ondertussen weer verkocht. Wil nu ook graag een loopband maar ga hem eerst huren om te kijken.
  • koovvv
    koovvv Berichten: 10 Member
    Opties
    Het is niet waar je om vroeg, maar ooit eraan gedacht om ipv een loopband een hele goeie springtouw aan te schaffen? Springtouwen verbrand verreweg de meeste calorieën en het is ook nog leuker dan joggen :tongue:

    Om bij het onderwerp te blijven. Mijn zus had een loopband in huis en ik moet zeggen dat die dingen echt veel ruimte in beslag nemen
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Ik ben blij dat ze (die ik overigens bijna nooit gebruik) bij de sportschool staan...
  • Arabeat
    Arabeat Berichten: 6 Member
    Opties
    Nee! Ik zou zeggen koop je liever een crosstrainer.. minder belastend voor je gewrichten en er zijn die je kan plooien en dus minder plaats innemen.. (als je dan niet genoeg plek in huis hebt.. of zoals hier al gezegd is springtouw! Tom
  • Febeliene
    Febeliene Berichten: 11 Member
    Opties
    Wij hebben een loopband en een crosstrainer in de kelder staan (bij de tv met chromecast overigens). Wij vinden het wel gezellig om even samen te sporten. Kan ook als de kids tv aan het kijken zijn of in bed liggen en dat werkt goed voor ons. Mijn man gebruikt de loopband, ik de crosstrainer. Het is maar net wat je leuker vindt... wil je echt gaan rennen/joggen dan is de loopband ideaal.
  • noorbeautybar
    noorbeautybar Berichten: 6 Member
    Opties
    Bedankt allen voor de leuke reacties, ik heb wel plaats...maar zoals jullie zeiden mischien eerst even uitzoeken of ik niet beter een crosstrainer koop...ik ben er nog niet aan uit. X
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    Overweeg ook eens een roeitrainer. Daarmee pak je veel spiergroepen mee zei een bevriende fysiotherapeut ooit eens tegen me. En hij past onder ons bed.
  • sanneweightlossjourney
    sanneweightlossjourney Berichten: 82 Member
    Opties
    > @noorbeautybar zei:
    > Bedankt allen voor de leuke reacties, ik heb wel plaats...maar zoals jullie zeiden mischien eerst even uitzoeken of ik niet beter een crosstrainer koop...ik ben er nog niet aan uit. X
    >

    Hi Noor,

    Ik loop buiten (soms in de sportschool) hard en gebruik in de sportschool de crosstrainer. Ik merk dat hardlopen me zwaarder valt dan crosstrainen en ik het daardoor ook leuker vind en dus langer volhoud.

    Qua effectiviteit maakt het minder uit is vooral hoe jij de inspanning inzet. Als ik een groter huis krijg komt er sws thuis een crosstrainer voor vroeg in de morgen (sportschool gaat later open dan ik werk start)
  • loesietju
    loesietju Berichten: 40 Member
    Opties
    Ik heb ook een loopband en voor mij persoonlijk is het mijn lifesaver want anders zou het me echt niet lukken om te gaan lopen in de week!