Avondhonger — Dutch (Netherlands)

Avondhonger

Opties
He ben nu 5 dagen bezig en in de dag gaat het goed.
Alleen s avonds bij tv heb ik het moeilijk ,wat doen jullie?
Voor de weekends ben ik ook bang want we hebben een druk sociaal leven waarvan restaurants en de nodige aperitieven en wijn een vaststaand feit zijn.
Wat doen jullie op restaurant

Reacties

  • tessinnemee1
    tessinnemee1 Berichten: 27 Member
    Opties
    Probeer bijvoorbeeld ook ervoor te zorgen dat je minder in de verleiding komt om iets ongezonds te pakken door bijv. een fruitschaal met vers fruit op tafel te zetten of om de gezonde producten meer vooraan in de kasten te zetten! Suc6 :)
  • mblaasse32
    mblaasse32 Berichten: 208 Member
    Opties
    Als ik n vreetkick voel aankomen ga ik water drinken. Lekker en het vult met weinig calorieen.
  • Anver77
    Anver77 Berichten: 46 Member
    Opties
    Cashewnoten en chocolade 85% doen het wel goed ;)
  • Willand73
    Willand73 Berichten: 1 Member
    Opties
    Ik heb standaard zakjes schoongemaakte wortels en stengels bleekselderij in de koelkast. Effe onder de kraan, in stukjes hakken en lekker verantwoord snaaien. 200 gr van elk vult als een gek en is nog gezond ook
  • daisyvanwezel
    daisyvanwezel Berichten: 11 Member
    Opties
    Ik heb daar ook last van. Daarom bewaar ik kcal zodat ik in de avond nog een wasa volkorencracker met mager beleg kan eten. Of een kom yoghurt oid. Helpt mij prima.
  • mblaasse32
    mblaasse32 Berichten: 208 Member
    Opties
    Ik snack altijd ongezoute noten en n bak magere kwark s avonds
  • Sylli8
    Sylli8 Berichten: 23 Member
    Opties
    aantal calorien overhouden om savond te snacken als je thuis bent die avond kun je dit van te voren goed inplannen en dan de dag erom heen invullen.
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Ik heb meestal genoeg over om nog een stroopwafel bij de koffie te nemen.

    Dus reserve inbouwen.

    En idd wortels komkommers etc etc
    Pas op met veel fruit.
  • cityswimmertje
    cityswimmertje Berichten: 4 Member
    Opties
    > @vivbove zei:
    > He ben nu 5 dagen bezig en in de dag gaat het goed.
    > Alleen s avonds bij tv heb ik het moeilijk ,wat doen jullie?
    > Voor de weekends ben ik ook bang want we hebben een druk sociaal leven waarvan restaurants en de nodige aperitieven en wijn een vaststaand feit zijn.
    > Wat doen jullie op restaurant
  • cityswimmertje
    cityswimmertje Berichten: 4 Member
    Opties
    Avondhonger = herkenbaar.
    Tip: koop ananas en maak er smoothie van met een blender. Puur ananas dus. Vries dat in als ijslolly’s. Als je dan je hongertje hebt, ben je er een half u zoet mee en het stimuleert je stofwisseling.
  • nynketg
    nynketg Berichten: 5 Member
    Opties
    Ik zit de hele avond al gezonde dingen te snaaien maar ik blijf zin houden in chips :(
  • Kamille68
    Kamille68 Berichten: 84 Member
    Opties
    Ik heb gepofte durum tarwe gekocht bij de ah. Heel weinig calorieën. 15 gram ervan en 100 gram magere yoghurt. En lekker eten met een kleine lepel. Soms nog wat rozijntjes erdoor. Lekker hoor.
  • Kamille68
    Kamille68 Berichten: 84 Member
    Opties
    Als ik eenmaal met chips begin, zeker de geribbelde paprika mijn favoriete, dan kan ik niet meer stoppen. Dat weet ik van tevoren dus ik probeer nu echt bewust wat anders te nemen. Ongezouten nootjes zijn ook lekker. Lekker knabbelen maar wel een portie afwegen. Anders eet je er snel teveel van. Ik ben over een weekje jarig en ben nu ook al in mijn hoofd bezig wat ik op de tafel zal zetten. Ik vier het eigenlijk nooit echt maar mijn ouders komen wel altijd. En dan wil ik wel wat op de tafel hebben. Ik heb echt geen idee. Zal eens op internet gaan rond neuzen. Ik wil het dit jaar wat Gezonder gaan aanpakken. Dat zal in mijn huis verdeeld op gereageerd worden. Man en zoon vinden het onzin, dochter zal enthousiast zijn. ☺️
  • Linda4298
    Linda4298 Berichten: 5 Member
    Opties
    Ik pof savonds vaak zelf wat popcorn. Als je de pan blijft bewegen kan je gewoon poffen in lucht. Krijg je een hele berg popcorn met heel weinig kcal
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Ik stel mijn toetje (skyr) uit naar de avond ipv meteen na het avondeten
  • DreadedFate1
    DreadedFate1 Berichten: 5 Member
    Opties
    Geen reclames kijken over eten. Het is wetenschappelijk bewezen dat 90% van de mensem die tv kijkt savonds trek krijgt in iets lekkers doordat er steeds reclames met eten voorbij komt. Goede adds. Dus tip reclames zappe dus
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Dan zal ik wel bij die 10% horen, want ik heb daar geen last van.

    Zou het misschien niet ook tot de mogelijkheden kunnen behoren dat men simpelweg een betere maaltijdplanning erop na kan houden of inhoud van de maaltijd aan kan passen? De 'schuld' wordt hier doodleuk aan een externe factor toebedeeld, terwijl je hier toch echt zelf heel veel invloed op hebt. ;)
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Sinds ik meer ben gaan eten met mijn avondeten heb ik er nagenoeg geen last meer van.

    Ook vul ik zo veel mogelijk van tevoren in wat ik ga eten die dag zodat ik zie of ik nog ergens ruimte heb om iets te nemen in de avond. Is dat niet zo, dan doe ik het gewoon niet.

    Stukje zelfdiscipline. Hoe graag wil je afvallen? En hoe graag wil je dat eten in de avond terwijl je dan over je kcal doel heen gaat?

    Een stuk fruit kan overigens nagenoeg altijd wel, gisteravond ook nog mandarijntje genomen, daar kom je echt niet ineens van aan. Zelfs al zou je al op je kcal doel zitten.

    En wat voor mij ook helpt, is water drinken. Ik drink hele dag door al wel veel water (zo'n 2-2,5 liter), en als ik thuis ben wil dit nog wel eens minder zijn. Maar als ik goed blijf drinken, zo'n 2-3 grote glazen in de avond, merk ik dat ik ook minder trek heb op dagen dat ik het wat zwaarder heb met mijn inname

    @DreadedFate1 Dan denk ik dat ik geluk heb, want heb daar eigenlijk geen last van. Krijg wel altijd zin om te koken als ik weer een kookprogramma kijk, of zin om te bakken als ik Heel Holland Bakt aan het kijken ben
  • joyceo905
    joyceo905 Berichten: 17 Member
    Opties
    Zorg dat je geen ongezonde dingen in huis hebt, maar wel gezonde alternatieven.
    Als je bijv. zin hebt in hartig, pak dat wat plakjes kipfilet broodbeleg, of pak twee knackebrod met philidelphia, of een rijstwafel met een dun laagje pindakaas.
    Als je zin heb in zoet, pak een peer/ander fruit of een stukje pure chocolade >80%.
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Gezonde snacks voor de avond maken/kopen. Fruit, tomaatjes, komkommer. Kijk wat werkt.
  • cindywv2014
    cindywv2014 Berichten: 21 Member
    Opties
    Om 2100 naar bed gaan....als je slaapt kun je niet snacken 😉
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Als ik zo vroeg naar bed ga, verbrand ik nog meer calorieën....😊