Kettlebell — Dutch (Netherlands)

Kettlebell

Opties
inarabird
inarabird Berichten: 11 Member
Zijn er mensen hier die met een kettlebell trainen. Ik vind het makkelijk te doen in huis en hoeft niet lang. Je verbrand al 20kcal per minuut en er zijn veel work out video's op YouTube. Het is nog leuk en niet saai.Een aanrader zou ik zeggen.

Reacties

  • Michael_Visser
    Michael_Visser Berichten: 74 Member
    Opties
    Zie met in huis toch niet met zo'n ding zwaaien, knal 'm zo tegen plafond aan :D

  • inarabird
    inarabird Berichten: 11 Member
    Opties
    Haha dat valt wel mee hoor. Ik ben anders ook onhandig
  • AlexVV
    AlexVV Berichten: 1 Member
    Opties
    Ik train sinds december 2017 2 tot 3x per week met kettlebells (8 & 16 kg). Ik volg een programma van Jesse van de Velde (een programma op Dvd's dat ik enkele jaren geleden gekocht heb). Ik vind het uitdagende trainingen. Gisteren heb ik 553 kcal verbruikt op 38 minuten; gemiddelde hartslag van 137 (gemeten met Wahoo TickrX).
    Mijn hart gaat evenveel tekeer als wanneer ik ga joggen, dus het is minstens even effectief qua cardio. Met de kettlebells train ik echter mijn hele lichaam.
  • Michael_Visser
    Michael_Visser Berichten: 74 Member
    januari 2018 aangepast
    Opties
    van Lolofit zijn er wel leuke appjes, één van hun is kettlebells https://itunes.apple.com/nl/app/kettlebell-tabata-trainer/id722452373?mt=8

    zelf gebruik ik "easy abs" & "Performance Stretching" van ze
  • inarabird
    inarabird Berichten: 11 Member
    Opties
    > @AlexVV zei:
    > Ik train sinds december 2017 2 tot 3x per week met kettlebells (8 & 16 kg). Ik volg een programma van Jesse van de Velde (een programma op Dvd's dat ik enkele jaren geleden gekocht heb). Ik vind het uitdagende trainingen. Gisteren heb ik 553 kcal verbruikt op 38 minuten; gemiddelde hartslag van 137 (gemeten met Wahoo TickrX).
    > Mijn hart gaat evenveel tekeer als wanneer ik ga joggen, dus het is minstens even effectief qua cardio. Met de kettlebells train ik echter mijn hele lichaam.

    Zijn die DVD s nog ergens te koop....ik zal s kijken. Ik doe het nu via YouTube....je traint idd je hele lichaam. Ik vindt het ook mooi vormen zo
  • lmmulder99
    lmmulder99 Berichten: 34 Member
    Opties
    Iemand die al langer met een kettlebell traint en toevallig oefeningen weet waarbij je de nek niet teveel belast?
    Ik heb er eentje gekocht en train er mee maar het gaat niet zoals ik gehoopt had.
    Een spier in mijn nek zorgt al jaren voor pijn en ik kan veel oefeningen wel doen maar ik kan geen 20 minuten achter elkaar door gaan.
    Conditioneel gezien wel, maar vanwege die spier niet. Doet te veel zeer om dan nog te voelen of ik de bewegingen goed uit voer.

    Iemand tips? (Loop er al voor bij de fysio maar die heeft specifiek hiervoor geen oplossing, weet wel dat ik niets kapot kan maken door te trainen )
  • Lindy9o
    Lindy9o Berichten: 1 Member
    Opties
    Nog niet. Maar zag laatst idd 20 cal per minuut. Dus ben er wel over na aan het denken. Alleen even kijken waar. Heb ze bij de action gezien, maar of ze dan ook meteen goed zijn?!
  • randomlychosen
    randomlychosen Berichten: 6 Member
    Opties
    > @Lindy9o zei:
    > Nog niet. Maar zag laatst idd 20 cal per minuut. Dus ben er wel over na aan het denken. Alleen even kijken waar. Heb ze bij de action gezien, maar of ze dan ook meteen goed zijn?!

    Kettlebells van de Action zijn prima! Heb meerdere malen de kettlebell laten vallen en hij is nog heel.
  • inarabird
    inarabird Berichten: 11 Member
    Opties
    > @lmmulder99 zei:
    > Iemand die al langer met een kettlebell traint en toevallig oefeningen weet waarbij je de nek niet teveel belast?
    > Ik heb er eentje gekocht en train er mee maar het gaat niet zoals ik gehoopt had.
    > Een spier in mijn nek zorgt al jaren voor pijn en ik kan veel oefeningen wel doen maar ik kan geen 20 minuten achter elkaar door gaan.
    > Conditioneel gezien wel, maar vanwege die spier niet. Doet te veel zeer om dan nog te voelen of ik de bewegingen goed uit voer.
    >
    > Iemand tips? (Loop er al voor bij de fysio maar die heeft specifiek hiervoor geen oplossing, weet wel dat ik niets kapot kan maken door te trainen )

    Ik zou het niet weten eerlijk gezegd....ik denk dat je verschillende oefeningen kan uitvoeren en dan kijken welke je bevallen?
  • inarabird
    inarabird Berichten: 11 Member
    Opties
    > @randomlychosen zei:
    > > @Lindy9o zei:
    > > Nog niet. Maar zag laatst idd 20 cal per minuut. Dus ben er wel over na aan het denken. Alleen even kijken waar. Heb ze bij de action gezien, maar of ze dan ook meteen goed zijn?!
    >
    > Kettlebells van de Action zijn prima! Heb meerdere malen de kettlebell laten vallen en hij is nog heel.

    Ik heb ze van tunturi (bij bol.com of wehkamp)de lidl heeft ze ook wel s maar ik vond het handvat te klein
  • elisabeth_osp
    elisabeth_osp Berichten: 2 Member
    Opties
    Decathlon heeft ook hele fijne Kettlebels
  • elisabeth_osp
    elisabeth_osp Berichten: 2 Member
    Opties
    > @lmmulder99 zei:
    > Iemand die al langer met een kettlebell traint en toevallig oefeningen weet waarbij je de nek niet teveel belast?
    > Ik heb er eentje gekocht en train er mee maar het gaat niet zoals ik gehoopt had.
    > Een spier in mijn nek zorgt al jaren voor pijn en ik kan veel oefeningen wel doen maar ik kan geen 20 minuten achter elkaar door gaan.
    > Conditioneel gezien wel, maar vanwege die spier niet. Doet te veel zeer om dan nog te voelen of ik de bewegingen goed uit voer.
    >
    > Iemand tips? (Loop er al voor bij de fysio maar die heeft specifiek hiervoor geen oplossing, weet wel dat ik niets kapot kan maken door te trainen )

    Heb je al dry needling geprobeerd?
  • bokeka
    bokeka Berichten: 6 Member
    Opties
    > @elisabeth_osp zei:
    > Decathlon heeft ook hele fijne Kettlebels
    >
    >

    Lidl online ook