Is mijn caloriebehoefte van myfitnesspal niet te weinig of te veel?
tessinnemee1
Hoi!
Ik ben Tess, ik heb me een paar dagen geleden geregistreerd voor myfitnesspal, maar is de caloriebehoefte die myfitnesspal aangeeft niet teveel of te weinig?
Ik ben 171 cm en ik weeg op dit moment 60,3 kg. Ik heb aangegeven dat ik een 0,5 kg per week wil afvallen (streefgewicht is 54 kg). Ik ben sinds vorige week zaterdag al 1 kg afgevallen! Te weinig of teveel calorieën?
Ik ben Tess, ik heb me een paar dagen geleden geregistreerd voor myfitnesspal, maar is de caloriebehoefte die myfitnesspal aangeeft niet teveel of te weinig?
Ik ben 171 cm en ik weeg op dit moment 60,3 kg. Ik heb aangegeven dat ik een 0,5 kg per week wil afvallen (streefgewicht is 54 kg). Ik ben sinds vorige week zaterdag al 1 kg afgevallen! Te weinig of teveel calorieën?
1
Reacties
-
Tess, neem dit topic maar eens door:
http://community.myfitnesspal.com/nl/discussion/1470585/aantal-calorieen-die-men-nuttigt-of-dient-te-nuttigen#latest
On a sidenote; is 54kg niet heel erg weinig voor iemand van boven de 1.70?0 -
Ik heb het doorgenomen, maar ik heb meestal niet echt veel honger maar dat ik gewoon zin in eten heb . En 54 kg zit wel nog binnen een gezond gewicht voor mij. Myfitnesspal geeft aan dat de grens tussen ondergewicht en gezond gewicht 54 kg is voor mij maar op andere sites wordt aangegeven dat ik minimaal 48 kg moet wegen voor een gezond gewicht. Dus ik weet het zelf ook niet zo goed...0
-
En het aantal kcal dat ik moet binnenkrijgen (wat wordt aangegeven) is 1290. Is dit genoeg? En nog bedankt voor je reactie0
-
> @tessinnemee1 zei:
> Ik heb het doorgenomen, maar ik heb meestal niet echt veel honger maar dat ik gewoon zin in eten heb . En 54 kg zit wel nog binnen een gezond gewicht voor mij. Myfitnesspal geeft aan dat de grens tussen ondergewicht en gezond gewicht 54 kg is voor mij maar op andere sites wordt aangegeven dat ik minimaal 48 kg moet wegen voor een gezond gewicht. Dus ik weet het zelf ook niet zo goed...
Maar waarom dan op de grens tussen ondergewicht en gezond gewicht gaan zitten?0 -
Andere sites geven aan dat ik minimaal 48 kg moet wegen, en ik denk dat dat gewicht beter klopt dan die van 54 kg.0
-
Met jouw lengte lijkt 54 me al erg weinig0
-
De algemene regel, met de nadruk op algemeen, is je lengte minus 10. Dat zou je 'ideale' gewicht zijn. Als ik mezelf neem; ik ben 1.78cm en dan zou 68kg voor mij ideaal zijn. Hierbij is natuurlijk een kanttekening omdat iedereen een andere compositie heeft. De een heeft meer spiermassa, dus zal iets zwaarder wegen.
Gezien jij 1.71 bent, zou een gewicht rond de 60kg 'goed' zijn. 54kg is dus veel te weinig. 48kg slaat echt nergens op... Ben benieuwd hoe je dit berekent hebt?2 -
Bij 54 kg en 1,71m heb je een bmi van 18,4, wat volgens de NHG standaard (voor vrouwen) ernstig ondergewicht is. Kijk liever naar hoe je lichaam voelt en je fitheid dan een getal, want het blind staren op gewicht is gevaarlijk, zeker als je zo laag gaat zitten op de BMI schaal.1
Categorieën
- Alle Categorieën
- 2.3K Hoofdfora
- 856 Stel jezelf voor
- 326 Algemene hulp bij diëten en gewichtsverlies
- 41 Succesverhalen
- 396 Voedsel en voeding
- 254 Fitness en training
- 312 Motivatie en steun
- 65 Recepten
- 38 Kletsen, gezelligheid en spelletjes
- 474 MyFitnessPal-Fora