Ik start een sapkuur ( reboot) wie doet mee? — Dutch (Netherlands)

Ik start een sapkuur ( reboot) wie doet mee?

Opties
Hoi afvallers,
Ik heb na het bekijken van "fat, sick and nearly dead" documentaire besloten om aan de juice reboot te doen.
Voor 10 dagen!
Ik ben super gemotiveerd om mijn lichaam te cleane!
Wie van jullie wilt mee doen? Elkaar motiveren en supporteren?! ,

Reacties

  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Hoi Noor, helaas maar zo’n (juice) cleanse of kuur is onzin. Wat werkt is simpel, als je minder eet dan je verbruikt val je af.

    Bij een cleanse of zoiets eet je veel minder waardoor je afvalt maar daarna komt dat er bij normale voeding weer aan. Werkt niet.

    Kijk even de grote topics met informatie over BMR en TDEE.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik ben super gemotiveerd om mijn lichaam te cleane!
    Ik wil je niet demotiveren, maar een cleanse of reset of hoe je het ook wil noemen is zinloos. Het doet je enkel gewicht (vocht) verliezen doordat je heel weinig kcal tot je neemt. Je kunt jezelf niet detoxen door een sapkuur. Het detoxen gebeurt door je lever en als die niet meer zou werken, dan lig je heel snel in het ziekenhuis. Je lichaam detoxt zichzelf, daar is geen sapkuur of iets voor nodig.
  • Bobbymooi
    Bobbymooi Berichten: 1 Member
    Opties
    > @noorbeautybar zei:
    > Hoi afvallers,
    > Ik heb na het bekijken van "fat, sick and nearly dead" documentaire besloten om aan de juice reboot te doen.
    > Voor 10 dagen!
    > Ik ben super gemotiveerd om mijn lichaam te cleane!
    > Wie van jullie wilt mee doen? Elkaar motiveren en supporteren?! ,

    Ik wil wel maar welke sap is dat dan? Moet je dat zelf maken?
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    @Bobbymooi het heeft weinig zin om dit te doen, gezien het echt totale onzin is. Je kunt je lichaam niet 'cleansen', omdat je lever dat voor je doet. Het aanschaffen van die sapjes is vaak ontzettend duur. Ja je valt af, maar dat komt alleen door het grote energietekort die het creëert.