Gisteren begonnen met Modifast — Dutch (Netherlands)

Gisteren begonnen met Modifast

Opties
pattibei25
pattibei25 Berichten: 1 Member
Hallo ik ben Patti 29 jaar. Ik gebruik de app al heel lang maar nog nooit op het forum gereageerd. Ik vroeg me af of er meer mensen aan het midifasten zijn. Ik het allerlei dieeten geprobeerd maar hou het nooit vol. Modifast heb ik eerder gedaan en dat lukt me dan weer wel. En als je aan modifast doet, hoelang ben je al bezig en wat is je doel om te behalen?

Reacties

  • mblaasse32
    mblaasse32 Berichten: 208 Member
    Opties
    Wat is modifasten?
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Is dat niet een soort van maaltijdvervangers in vorm van shakes?
  • mrs_hekate
    mrs_hekate Berichten: 234 Member
    Opties
    itzhanne82 schreef: »
    Is dat niet een soort van maaltijdvervangers in vorm van shakes?

    ja
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    Gisteren nog iemand gesproken die op die manier veertig kilo was afgevallen. Daarna had ze veel moeite om op gewicht te blijven, haar stofwisseling was blijkbaar van slag door de shakes. Zodra ze normaal at kwam ze aan. Dat lijkt me een groot nadeel als het echt zo is. Aan hoeveel calorieën kom je per dag?
  • j1991y
    j1991y Berichten: 4 Member
    Opties
    Waarom een dieet zoals modifast, begrijp me niet verkeerd maar ik denk niet dat dit de juiste weg is.

    Probeer langzaam aan je voeding te veranderen in gezonde qualitatief goede voeding. En sporten, cardio in combinatie met krachttraining.

    Het is niet zozeer dat je wil afvallen maar meer dat je jouw lichaams compositie aan wil passen.

    80% is voornamelijk de voeding maar zonder die overige 20% (sporten) zul je nooit je echte doel bereiken. Het is ook belangrijk om te ontdekken waarom je wil afvallen.
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Al vele reacties, hopelijk heb je daar al genoeg aan? :)
  • iriszegwaard
    iriszegwaard Berichten: 1 Member
    Opties
    Ik ben al bijna twee weken bezig met modifast op advies van een diatiste. Ik vervang mijn ontbijt en mijn lunch met modifast savonds eet ik normaal 200gr groente 100gr vlees en 120gr aardappelen/vervangers daar van. Ben de eerste week 2 kilo afgevallen.

    Wat ik ga doen om niet opeens te stoppen met modifast en alles dubbel terug te krijgen is 4 maanden lang alleen avond eten normaal na deze 4 maanden vervang ik alleen nog maar mijn onbijt en eet ik gewoon brood met mager beleg als lunch dit ook 4 maanden daarna geen vervangers meer een alles normaal. Dit doe ook om langzaam te werken aan je eet gedrag. Dit allemaal op advies van de diatiste. Ik voel me er nog steeds goed bij

    Ik hoor graag hoe het bij jou gaat? Je mag me toevoegen!

    P.s voor de mensen die niet de vraag van patti hebben beantwoord. Omdat wij gekozen hebben om zo onse kilo's aan te pakken is onze keuze. Dan hoef je niet gelijk te oordelen of je mening gelijk te posten. Ze vroeg wie ook modifast doet niet wie er een menig over had. Ook al doen we het met een hulp middel het kost ook moeite en we zijn er teminste mee bezig en dat is al een goed ding
  • LucP1987
    LucP1987 Berichten: 113 Member
    Opties
    @iriszegwaard
    >
    > P.s voor de mensen die niet de vraag van patti hebben beantwoord. Omdat wij gekozen hebben om zo onse kilo's aan te pakken is onze keuze. Dan hoef je niet gelijk te oordelen of je mening gelijk te posten. Ze vroeg wie ook modifast doet niet wie er een menig over had. Ook al doen we het met een hulp middel het kost ook moeite en we zijn er teminste mee bezig en dat is al een goed ding
    >
    >
    Allereerst, welkom op een forum, een platform waarin mensen hun meningen en ervaringen delen over een bepaald onderwerp, ook als je er niet om vraagt, oftewel discussie voeren.

    Wat jij doet met modifast is jouw ding, waarom heeft je diëtiste dit voorgeschreven?

    Ik draai inmiddels 1.5 jaar mee in de race om het afvallen en fitness en heb gemerkt dat het vooral een marathon is en geen sprint.

    Goed dat je er zo actief mee bezig bent, ieder zijn eigen ding en succes met je eigen race en doel natuurlijk!
  • smeetsbogaart
    smeetsbogaart Berichten: 47 Member
    Opties
    Succes en welkom
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    P.s voor de mensen die niet de vraag van patti hebben beantwoord. Omdat wij gekozen hebben om zo onse kilo's aan te pakken is onze keuze
    Uiteraard, ieder voor zich... alleen verbaasd het mij soms dat mensen niet terug gaan naar de basis; calorieën. Dit is nog altijd leidend en als men Modifast gebruikt voor het gemak zal ik de laatste zijn die daar iets over zegt; doe wat werkt. Alleen als je de basis niet snapt, dan kun je alle diëten van de wereld gebruiken, maar zul je bij het eenmaal stoppen met dat dieet, weer aankomen. Puur omdat je niet weet hoeveel je nodig hebt, hoeveel erin gaat en hoeveel eruit gaat.
  • mrs_hekate
    mrs_hekate Berichten: 234 Member
    Opties
    zodra een diëtist zich diatist noemt zou ik toch eens goed gaan nadenken welke opleiding ze heeft gevolgd. Alleen mensen met de juiste opleiding mogen zich dietist noemen. Maar dat zou ik ook doen als ze modifast voorschrijven.
    Gewichtsconsulenten zijn ook niet allemaal even kundig https://www.telegraaf.nl/nieuws/1643716/gewichtsconsulenten-laten-steken-vallen
  • jetforcer
    jetforcer Berichten: 1 Member
    Opties
    Ik heb in het verleden ook modifast gebruikt, omdat het "goedkoop" en makkelijk was. Je geeft aan dat je 's morgens en op de middag een shake drinkt, maar modifast is geen maaltijdvervanger. Enkel een verzadigd gevoel zodat je geen honger hebt. Het staat zelfs op de verpakking dat ze aanraden om extra vitaminen en mineralen in te nemen tijdens die kuur. Je zal gewicht verliezen, maar eens je ermee stopt en je past je dagelijkse voeding / eetpatroon niet aan zal het niet veel opbrengen (in mijn geval toch).
    Maar ik wens je natuurlijk veel succes!
  • sanneweightlossjourney
    sanneweightlossjourney Berichten: 82 Member
    Opties
    Vanuit mijn opvoeding altijd gezien dat mijn moeder ging shaken. Ik heb dat soort dingen veel geprobeerd, tot ik vorig jaar gewoon mijn eet patroon veranderde en ging sporten. Resultaten komen minder snel, maar gaan ook minder snel. Ik voel me fijner zonder al de troep.