Ik wil afvallen 18 jaar 91,8 kilo jongen! — Dutch (Netherlands)

Ik wil afvallen 18 jaar 91,8 kilo jongen!

Opties
Beste kijkers,

Ik ben 18 jaar 1,69 en weeg 91.8 totaal niet goed dus, maar ik wil nu afvallen. Ik wil minimaal 15 kilo afvallen ik ben niet echt actief. Doe een beetje hardlopen, en at eerst veel kapsalons daar ben ik mee gestopt. Ik weet nou niet wat en hoe ik kan eten wat mag wel en wat niet. Een ontbijt kan dat met een banaan en water, wat mag ik in de middag eten en wat avond. Wil zo snel mogelijk afvallen

Reacties

  • smeetsbogaart
    smeetsbogaart Berichten: 47 Member
    Opties
    Zo snel mogelijk afvallen kan niet de bedoeling zijn toch? Gezond en blijvend afvallen over een langere periode is beter voor je lichaam...

    Je mag gewoon alles eten, zo lang je net onder of op je kcaldoel uitkomt, lijkt me. Aan jou de keus wat je eet. Wel zou het gezonder zijn om de keuze te maken voor fruit, groenten, volkorenproducten etc. Dan krijgt je lichaam de goede voedingsstoffen binnen.
    Natuurlijk mag een bron van eiwit niet ontbreken, dus vlees of (indien vegetarisch) peulvruchten etc zullen ook een deel van je voeding moeten zijn.

    (Let wel, dit is hoe het mij aangeleerd is door opvoeding, niet wetenschappelijk onderbouwd!)

    Zodra je gezondere keuzes maakt en rekening houdt met je kcaldoel, gaat het vanzelf lukken met afvallen, denk ik...

    Succes
    En welkom hier ☺️
  • tessinnemee1
    tessinnemee1 Berichten: 27 Member
    Opties
    Als je snel afvalt heb je ook meer de kans dat het er ook weer snel aankomt, je kunt beter in stapjes afvallen want dan blijft het er ook makkelijker af :) . Als ontbijt zou ik ook nog iets van eiwitten toevoegen (je magere kwark of magere/halfvolle yoghurt nemen met een banaan erin en eventueel wat ongezouten noten of muesli zonder toegevoegde suikers (15-20 gram ongeveer)). Als lunch kun je gewoon volkorenbrood eten met gezond beleg of een lekkere voedzame salade maken. En door de dag veel drinken is ook heel belangrijk (vooral water en thee zonder suiker), je hersenen weten het verschil tussen honger en dorst niet zo goed, dus als je denkt dat je honger hebt kun je ook dorst hebben. Veel succes ;)
  • koovvv
    koovvv Berichten: 10 Member
    Opties
    Mijn advies is om al eerste voor jezelf een hoop te gaan lezen over hoe jouw lichaam eigenlijk werkt op het gebied van voeding. Daarmee krijg je al snel een beter inzicht in wat je het best wel en niet kan eten en hoe een lichaam überhaupt reageert op voeding.

    Je kunt nu wel een hoop tips en trucs krijgen van mensen, maar als je je eigen lichaam nog niet echt kent dan is het erg goed om alles zo zorgvuldig en gezond te doen. Je hoeft niet snel af te vallen, zo moet je het niet zien. Mijn tip hierbij is om niet eens te denken aan afvallen maar juist jouw levenstijl veranderen, als dat eenmaal gedaan is dan geloof me, je gaat op een gezonde manier afvallen en je hebt er op een lange termijn veel meer goeds aan.

    Op het gebied van calorieën tellen en al dat soort dingen raad ik je aan om de thread genaamd "Aantal calorieën die men nuttigt of dient te nuttigen" te gaan lezen, die staat ook verkondigd met een oranje label. Daar wordt door itzhanne heel goed uitgelegd hoe je het beste en op de meest gezonde manier te werk kan gaan. Maar mijn eerste advies blijft, heel veel lezen over voeding en werking van een lichaam.

    Veel succes en niet opgeven!
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Hi Youssef, welkom en veel succes!
    Ik zie dat je al goede tips hebt gekregen van de leden.
    Als je vragen hebt, stel ze gerust.
  • iemeex
    iemeex Berichten: 2 Member
    Opties
    Mijn tip zou zijn om eerst je gewoon aan je kcaldoel te houden en dan gaan de kilos er rustig af. En vooral niet elke dag wegen!!
    Tips uit ervaring.
  • Gertrue
    Gertrue Berichten: 11 Member
    Opties
    Hi Youssef. Ik weet niet of je veel zin hebt om te lezen. Mijn zoon van 43 is heel snel afgevallen met het koolhydraatarm dieet. Klonk ook niet heel ingewikkeld. Daarna moet je wel een gezond eetpatroon ontwikkelen, want anders zit het er zo weer aan. En misschien toch zoeken naar een sport die je leuk vind. Squashen, kickboxen. Hardlopen is prima, maar doe het consequent en probeer je rondje wat uit te breiden. Doe ik ook met mijn honden uitlaten en dat is eigenlijk heel makkelijk. Als je begint in te voeren met wat je eet, zie je vanzelf wat heel veel calorien oplevert en je dus beter niet kunt eten. Veel succes!
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    februari 2018 aangepast
    Opties
    Daarna moet je wel een gezond eetpatroon ontwikkelen, want anders zit het er zo weer aan
    Dat het er zo weer aan komt is omdat men weer het 'normale' eetpatroon oppakt en dus meer gaat eten dan men verbrand. Men hoeft geen koolhydraatarm te eten om af te vallen. Men dient een calorietekort te creëren en dit kan op heel veel manieren. Koolhydraatarm IS een manier, maar zou ik zelf nooit aanbevelen omdat je iemand beperkingen oplegt. Een dieet of voedingspatroon zou een patroon moeten zijn wat je voor altijd zou kunnen volhouden.