Help me asjeblieft — Dutch (Netherlands)

Help me asjeblieft

Opties
Beste kijkers,

Ik voel me echt onzeker maar dan ook echt heb een te grote kont voor een jongen ik wol afvallen!
Ik ben 18 jaar 1,69 en weeg 91.8 totaal niet goed dus, maar ik wil nu afvallen. Ik wil minimaal 15 kilo afvallen ik ben niet echt actief. Doe een beetje hardlopen, en at eerst veel kapsalons daar ben ik mee gestopt. Ik weet nou niet wat en hoe ik kan eten wat mag wel en wat niet. Een ontbijt kan dat met een banaan en water, wat mag ik in de middag eten en wat avond. Wil zo snel mogelijk afvallen

Reacties

  • LucP1987
    LucP1987 Berichten: 113 Member
    Opties
    Allereerst, zo snel mogelijkcis een kwestie van goede voeding, dit bepaald 80% van je proces. 20% is training. Je wilt 15kilo kwijt. Dat is je doel.
    Wat je kunt doen is via deze app en forum je BMR (basic metabolic rate) uitrekenen en daarna je TDEE. Dat is je bmr +activiteit niveau.
    Je neemt je lengte, gewicht, en leeftijd en zet dat in een online rekentool (Zoek eens op bmr berekenen via google) daarna aan de slag met je tdee, ga daar een 10/20% van aftrekken en begin op dat niveau aan calorieën. Het is een langw weg.
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    Hoi Youssef,
    Welkom en succes. Verder nog even de vraag waarom je twee topics met nagenoeg dezelfde tekst plaatst.
  • mblaasse32
    mblaasse32 Berichten: 208 Member
    Opties
    Hoi youssef ik heb ook n grote kont en mn vrouw vind het prima. Niks om voor te schamen. Lekker je goals zetten en op je gemakje af gaan vallen. Neem de adviezen hier mee en dan komt het zeker goed
  • Morsalw
    Morsalw Berichten: 60 Member
    Opties
    > @mblaasse32 zei:
    > Hoi youssef ik heb ook n grote kont en mn vrouw vind het prima. Niks om voor te schamen. Lekker je goals zetten en op je gemakje af gaan vallen. Neem de adviezen hier mee en dan komt het zeker goed

    Hahaha geweldige reactie! Helemaal mee eens

    Youssef; het is fijn dat het deel van jou die het nu anders wil tot uiting komt. Pas op dat je niet te snel te veel wilt, anders ga je jezelf alleen maar teleurstellen en frustreren. Dat gezegd te hebben, denk ik dat als je niet zozeer denkt aan afvallen, maar aan een gezondere levensstijl, je een heel eind op weg komt.

    Probeer eerst eens te kijken wat voor producten je nu eet, hoeveel je eet, wanneer je eet en hoe je eet (voor de tv? Aan tafel?). Naar mijn inziens moet je eerst je startpunt weten (dit is meer dan ‘hoeveel weeg ik nu’) alvorens je naar een doel kan werken. Probeer daar verandering in te brengen door gezondere keuzes te maken. Drink je bijvoorbeeld 6 glazen frisdrank, stel jezelf dan het doel dat je twee glazen per dag mag. Eet je om de 3 dagen afhaal, stel jezelf dan het doel om 1 x in de week iets te bezorgen.

    Succes!
  • 16fitjf
    16fitjf Berichten: 9 Member
    Opties
    Probeer krachttraining ik zou info halen bij een sportschool . Het gaat voor een jonge knul denk eerder om gezonder te eten en als je spieren krijgt verbrand je meer.
    Maar ik heb ook moeite met schoon eten ik ga t nu wekelijks inplannen.
    Paleo vind ik ook wel interessant wat dieet betreft.