here we go again — Dutch (Netherlands)

here we go again

Opties
doco1962
doco1962 Berichten: 27 Member
Ooit aangemeld geweest op MFP (ik dacht via dcav????) maar omdat het me niet meer lukte om in te loggen en ik opnieuw met een schone lei wil beginnen een nieuwe account aangemaakt. Nick is mijn naam, man van (bijna) 56, 1m80 groot en begin dit jaar weer zware ruzie gekregen met de weegschaal die 105kg. aangaf. Met behulp van MFP om mijn voeding op te volgen en Fitbit om me te motiveren te bewegen/sporten is mijn gewicht inmiddels tot 100,2kg. gezakt. Streefdoel is (voorlopig) ingesteld op 79,9kg., nog een aardige weg te gaan dus maar in het verleden is me dat gelukt en ik ben even vastberaden om het opnieuw te laten slagen.

Reacties

  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    Welkom terug!
  • Morsalw
    Morsalw Berichten: 60 Member
    Opties
    Succes, je kunt het!
  • mblaasse32
    mblaasse32 Berichten: 208 Member
    Opties
    Succes zet m op
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Hi Doco, Welkom terug en veel succes! Als je vragen hebt, stel ze gerust.
  • doco1962
    doco1962 Berichten: 27 Member
    Opties
    Bedankt voor de aanmoedigingen. Inmiddels is er een kaap genomen, de 100kg. is (nipt) verdwenen van de weegschaal en staat op 99,9kg. Volgende target in het vizier is 95kg. :D
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    Dat is altijd een leuke sprong om te maken, gefeliciteerd!
  • mblaasse32
    mblaasse32 Berichten: 208 Member
    Opties
    Goed bezig
  • doco1962
    doco1962 Berichten: 27 Member
    Opties
    Whop whop....target 95kg. is gehaald. 10kg. lichter en reeds een wereld van verschil....overactief, veel fitter, minder snel moe en minder snel zweten bij een geleverde inspanning. Gisteren bij Itek een crosstrainer aangeschaft en binnenkort (begin maart) terug dagelijks mijn woon-werkverkeer per (elektrische) fiets (19km enkele rit, dus 38km/dag).
    Volgende target: 90kg.
  • Morsalw
    Morsalw Berichten: 60 Member
    Opties
    Wauw :sunglasses:! Gefeliciteerd, je gaat als een speer. Goed bezig!
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Netjes.
  • doco1962
    doco1962 Berichten: 27 Member
    Opties
    Zo blij als een klein kind....target 90kg. is behaald binnen de gestelde termijn ondanks het vieren van mijn verjaardag met enkele zondes (uit eten en taart). Op naar de 85kg tegen eind april!
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    Gefeliciteerd!!
  • suus1973
    suus1973 Berichten: 12 Member
    Opties
    Jeej wat ga je hard!
  • doco1962
    doco1962 Berichten: 27 Member
    Opties
    Doel van 85kg. bereikt. Op naar de 80kg. , hopelijk tegen eind mei maar het gaat maar langzaam...de grenzen zijn bereikt.
  • doco1962
    doco1962 Berichten: 27 Member
    Opties
    Zoals gevreesd, doelstelling 80kg niet gehaald. Het gaat zooooo traag en mijn gewicht gaat met een ontmoedigend jojo-effect op en neer. Zit momenteel (weer in een opwaartse spiraal) aan 82.7kg(laagste gewicht was vorige week 82,4kg) en aan dat tempo zal het al eerder eind juni worden alvorens mijn doel behaald is.
  • Koekie2016
    Koekie2016 Berichten: 1 Member
    Opties
    Geduld en kijken naar de calorieën op de verpakkingen
  • doco1962
    doco1962 Berichten: 27 Member
    Opties
    Doel 80kg. bereikt, al wat er nu nog eraf gaat is mooi meegenomen, doel is echter om nu op gewicht te blijven en vorige keer is het daar aardig misgelopen. Een ezel stoot zich echter geen 2 keer aan dezelfde steen zeggen ze....afwachten maar of dat inderdaad zo is! :p

    i2dlnxartdul.jpg
  • bouchraelhattachi
    bouchraelhattachi Berichten: 1 Member
    Opties
    Wow, respect man!!! Je haalt je doelen zo netjess.
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    Mooie lijn!
  • henkfeenstra
    henkfeenstra Berichten: 3 Member
    Opties
    Goed bezig!!!!
  • doco1962
    doco1962 Berichten: 27 Member
    Opties
    Bedankt, inmiddels schommel ik tussen 78,5 en 79,5. Aangezien mijn einddoel bereikt is laat ik in de weekends de teugels wat vieren om dan tijdens de week terug de draad op te nemen. Dit lukt prima voor het ogenblik.
  • krienn
    krienn Berichten: 2 Member
    Opties
    Wat een succes verhaal! Proficiat! 🎉🎊
  • doco1962
    doco1962 Berichten: 27 Member
    Opties
    3 weken vakantie aan de kust met een "losbandig leven" hebben hun tol geëist, 3.5kg. aangekomen. Niet getreurd...vanaf deze week is de broeksriem weer aangetrokken en vastbesloten om mijn laagste gewicht van 78kg. terug te behalen.
  • jeannette9060
    jeannette9060 Berichten: 13 Member
    Opties
    Mag ik vragen hoe veel jij beweegt en wat je doet... en hoeveel calorieën jij eet... ik kom van de 101 kilo 20 weken geleden en zit nu op de 81,3 kilo. Ben tevreden maar wil nog 10 kwijt maar merk dat t wat stagneert. Ene keer maar paar ons andere keer weer iets er bij en dan weer 2 er af... misschien tijd voor andere aanpak? Heb jij advies😬
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ben tevreden maar wil nog 10 kwijt maar merk dat t wat stagneert. Ene keer maar paar ons andere keer weer iets er bij en dan weer 2 er af... misschien tijd voor andere aanpak? Heb jij advies😬
    Als je stagneert kan het goed zijn dat je je onderhoud hebt bereikt en daardoor niet meer in een tekort zit. Gewichtsverlies is nooit lineair en gaat exact zoals jij eigenlijk beschrijft. Als het maar over een langere periode omlaag gaat.