Niet snel tevreden — Dutch (Netherlands)

Niet snel tevreden

Opties
Hoi allemaal,
Ik voel me op dit moment alsof ik het niet goed genoeg doe. Ik wil meer sporten, minder eten en meer afvallen, maar weet heus dat ik het niet moet overhaasten. Snel afvallen, minder eten en meer sporten is niet goed voor me.
Wie heeft deze over-motivatie nog meer en hoe los jij dit dan op?

Reacties

  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    Ik kan op de dagen dat ik dat gevoel heb nog weleens baat hebben bij een stukje relativeren. Ik pak er soms bijvoorbeeld weleens een oude broek bij en doe die aan zodat ik kan zien waar ik vandaan kom. Want dat vergeet ik nog weleens. Oude foto’s helpen ook wel. En ik probeer gewoon te accepteren dat ik sommige dagen een meer tevreden gevoel heb dan andere dagen. Misschien heb je er iets aan.
  • smeetsbogaart
    smeetsbogaart Berichten: 47 Member
    Opties
    Dankjewel Sandraatje123.
    Ja, relativeren is wel eens nodig idd. Ik ben overigens gewend enkel negatieve dingen over me heen te krijgen van thuis uit (gelukkig zijn man en kids daar heel anders in, anders hield ik het geen dag vol), dus daar zal het gevoel ook wel mee te maken hebben... maar ik zie mijn lijf gewoon met kleine beetjes veranderen. Mijn man en kids ook. Maar de rest ziet het (nog) niet. En die overdreven negatieve reacties die ik krijg als ik heel blij en trots ben, helpen ook niet echt mee om positief te blijven. Gelukkig ben ik inmiddels op een fijne, trotse dag beland. En inmiddels 3 kg eraf vind ik een toffe prestatie van mezelf.
  • sabrinabarbara
    sabrinabarbara Berichten: 5 Member
    Opties
    In mijn omgeving zijn het altijd dat overdreven positieve reacties. Elke keer als je elkaar ziet zeggen: wow ben je afgevallen. En dat terwijl je bent aangekomen. Pfff.
    Maar je doet dit voor jezelf en voor niemand anders en negatieve reacties dat is gewoon niet ok, niet echt bevorderlijk.
    En je hebt ons voor de positieve ondersteuning, ik ervaar dat als heel stimulerend.
    Je kunt dit, ga vooral zo door.
  • smeetsbogaart
    smeetsbogaart Berichten: 47 Member
    Opties
    Oh dankje, wat een lieve reactie!