Voorstellen & vragen ☺️☺️ — Dutch (Netherlands)

Voorstellen & vragen ☺️☺️

Opties
Hoi allemaal..... ik ben 30 jaar 1.76 lang en weeg op het moment 70 kilo. Ik zou graag naar mijn streefgewicht willen van 67 kilo ( of misschien niet Perse voor het gewicht maar graag mijn vetpercentage omlaag krijgen en strakker worden. Dit wel graag op eenngezonde mamier
Mijn calorieën staan ingesteld op 1530 (30% vetten en 35% koolhydraten eiwitten) en sport 3/4 x per week. nu wordt ik overwelmt door dingen die ik lees op internet over het juiste aantal calorie inname en hoeveel eiwitten enz.

Hebben jullie tips voor mij over hoe ik bij mijn streven kan komen op een gezonde manier zonder dat ik straks weer veel aankom mocht ik weer ‘normaal’/ meer gaan eten om op gewicht te blijven.

Wat ik me ook afvraag is of jullie op de dagen dat je sport meer calorieën innemen? Dus blijf ik bij de 1530 op sportdagen of ga ik hoger?

Alvast dankjewel!!

Reacties

  • cvandenhout875
    cvandenhout875 Berichten: 3 Member
    Opties
    Misschien ook handig er even bij te vermelden dat mfp met dit aantal calorieën ingesteld staat op 0,5 kilo per week afvallen en licht actief
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    De meeste mensen eten volgens mij de helft van wat er verbruikt is met sporten weer bij. En aangezien je maar weinig af zou willen vallen lijkt me dat bij jou de meest voor de hand liggende keuze.
  • Larisje78
    Larisje78 Berichten: 11 Member
    Opties
    Ik zou kijken of je op internet ook even je BMR kan berekenen. Je hoeveelheid kcal per dag is niet erg veel. Als je onder je BMR komt, dan gaat je lichaam in spaarstand en val je helemaal niet meer af. Zorg dat je met je kcal boven je BMR blijft. En op dagen dat je sport kan je wat meer eten. Succes ermee!
  • cvandenhout875
    cvandenhout875 Berichten: 3 Member
    Opties
    Dankjewel voor de tips!!
  • LucP1987
    LucP1987 Berichten: 113 Member
    Opties
    Bereken je bmr, daarna je TDEE (bmr+activiteiten Niveau) en ga daar een 10/20% onder zitten. Dan val je structureel af.bereken via deze app je macro's en het allerbelangrijkste: houd dit een langere periode vol!!! Het is een marathon, geen sprint