Uit eten — Dutch (Netherlands)

Uit eten

Opties
Ik ga niet zo heel veel uit eten (eigenlijk nooit), maar deze week 2 keer.

Hoe compenseren jullie het uit eten gaan?
Misschien extra sporten?
Of compenseren jullie het niet en neem je een 'baaldag'?
Of misschien iets anders.
What to do, what to do?

Reacties

  • smeetsbogaart
    smeetsbogaart Berichten: 47 Member
    Opties
    Als ik al uit ga eten, probeer ik evengoed op te letten wat ik tot me neem. Meestal iets van vis of zo, dat is zover ik weet het meest mager. En als het vettere vis is, dan doe ik wat minder andere dingen op mijn bord. Sommige vetten heb je nodig, toch?
    Mocht het een keer zo zijn dat er frieten gehaald worden en ik echt geen ander alternatief in huis heb, dan schrijf ik het evengoed wel op, maar wandel ik een extra blokje met de hond of sport ik wat extra.

    Maarja... ik ben net begonnen en dus nog hartstikke fanatiek.
    Als ik langer bezig ben en ik echt trek heb in iets “ongezonds” of in teveel (meestal bij uit eten ja), dan ben ik geneigd er een ‘baaldag’ van te maken.. ten minste... dat was de vorige keren zo
  • dutchandkiwi
    dutchandkiwi Berichten: 50 Member
    Opties
    Ik kies zorgvuldig op de kaart
    Vooraf als we het doen.soep ongebonden zonder brood
    Meestal een vis en dan wel gegrild Salade maar vraag de dressing apart
    Ook mogelijk een doggybag de helft mee naar huis of wat een vriendin vaak doet twee maal een voorgerecht bestellen

    Ik eet regelmatig buiten de deur en het lukt best wel maar het is oefenen
  • jorg19x
    jorg19x Berichten: 12 Member
    Opties
    Ik ga een km of 20 lopen, mits dat het in het weekend is natuurlijk.
  • Morsalw
    Morsalw Berichten: 60 Member
    Opties
    Ik probeer uit eten te minimaliseren naar ‘uit lunchen’ en dan zoek ik van die nieuwe hippe tentjes op; saladebar, veganistisch cafe etc. Hier wordt er veel meer rekening gehouden met speciale wensen.
  • sanneweightlossjourney
    sanneweightlossjourney Berichten: 82 Member
    Opties
    Als je af en toe gaat maak het een verwen momentje voor jezelf. Je hoeft jezelf niet af te straffen omdat je een avondje geniet van gezelligheid en lekker eten. Sterker nog als jij dan gaat zitten knauwen op een slaatje terwijl anderen de lekkerste dingen eten, zul je sneller klaar zijn met het hele op je eten letten.

    Je kunt wel zorgen dat als je 2 etentjes hebt, je kijkt dat je een van de twee gewoon geniet en de andere oplet.

    Je kunt er ook voor kiezen overdag strenger te zijn of een work out te doen, maar van een etentje een enkele keer kom je echt geen 5 kilo aan :)
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    Af en toe een quilty pleasure moet kunnen. Overdag een beetje inhouden en genieten van je etentje. Ik ga dan echt mezelf niet zitten verbijten om al het lekkers te omzeilen.
    Bovendien vind ik het knap als het lukt om van één avondje uit aan te komen. Je moet echt heel wat naar binnen werken wil je een kilo aan vet aankomen.
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    1 kilo vet is 7000 calorieen. Sinds ik dat weet ga ik een stuk prettiger uit eten
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    februari 2018 aangepast
    Opties
    > @Sandraatje123 zei:
    > 1 kilo vet is 7000 calorieen. Sinds ik dat weet ga ik een stuk prettiger uit eten

    Goed zo.....genieten hoort er ook bij
  • mrs_hekate
    mrs_hekate Berichten: 234 Member
    Opties
    Ik kies heel bewust als ik uit eten ga. Vaak geen voorgerecht en ik drink niet bij het eten (mag niet ivm maagverkleining en in drank zit veel kcal) en zelden een nagerecht. Sla is vaak niet eens een mager gerecht door alle sauzen die ze er overheen gooien. Als ik al aankom na het uiteten is het vaak door alle zout dat er in zit.