Uitgelachen in de sportschool — Dutch (Netherlands)

Uitgelachen in de sportschool

Opties
Vanmorgen was ik in een andere sportschool dan normaal.

Na een half uur cardio begon ik met deadliften en squats met gewichten.. Ik was alleen zoals altijd en er waren 2 andere mannen aan het trainen. (het gewichthef gedeelte lijkt altijd het mannen deel te zijn in de sportschool en ik snap niet waarom)

Ik deed mijn oefening en merkte dat die twee elkaar blikken gaven en mij achter mijn rug om aan het uitlachen waren.. Ik mag dan wel wat dikker zijn, maar ik ben zeker niet achterlijk..

Ik heb het voor nu genegeerd, maar weet eigenlijk niet zo goed of ik nu wat had moeten zeggen of niet.

Heeft iemand ervaring met dit soort dingen en wat doe je eraan?

Reacties

  • sanneweightlossjourney
    sanneweightlossjourney Berichten: 82 Member
    Opties
    Dankjewel voor de tip. Ik vind het onzin dat je als vrouw geen krachttraining zou mogen doen.
  • LucP1987
    LucP1987 Berichten: 113 Member
    Opties
    He bah Sanne, dat is gewoon klote. Zoals Hanne al zegt, zeg er wat van, geef t aan bij de sportschool zelf. Je moet gewoon je ding kunnen doen ongeacht wat andere mannen of vrouwen daarvan vinden. En als jij krachttraining wil doen dan doe je dat gewoon. Hebben zij niks over te zeggen. Keep it up
  • Anver77
    Anver77 Berichten: 46 Member
    Opties
    Het zegt meer over die mannen als over jou Sanne.
    Het feit dat jij aan het trainen bent voor jezelf is wat telt ;)
  • brutalist1463
    brutalist1463 Berichten: 23 Member
    Opties
    die kerel zijn het niet waard,meld het bij de sportschool houder en doe gewoon lekker je ding.
    vrouwen power rules!!!!!
  • jorg19x
    jorg19x Berichten: 12 Member
    Opties
    Je hebt altijd van die flapdrollen ertussen, gewoon negeren.
  • lmmulder99
    lmmulder99 Berichten: 34 Member
    februari 2018 aangepast
    Opties
    Ik zou er ook zeker wat van zeggen. Is het niet tegen die kerels zelf, dan wel bij de sportschool. Negeren kun je proberen maar in mijn ervaring blijft het dan toch in je achterhoofd zitten, wat gewoon onnodig is. Jij bent fantastisch bezig, zij hebben het recht niet je ook maar enig sinds lastig te vallen. :)
  • koovvv
    koovvv Berichten: 10 Member
    Opties
    Laat je niet uit het veld slaan door dat soort mensen. Ik beloof je dat de meeste mensen het heel erg knap vinden dat je traint.

    Mijn advies? Blijf lekker je ding doen en word sterker dan ze.
  • rs_b
    rs_b Berichten: 76 Member
    Opties
    Ah wat een mongolen!!! Krachttraining is juist helemaal HOT deze dagen!!! Vooral bij vrouwen! Niks van losers aantrekken hoor, en ik denk dat ik ook zou weglopen, soms is t de moeite niet waard om daar energie in te steken.
  • sanneweightlossjourney
    sanneweightlossjourney Berichten: 82 Member
    Opties
    > @koovvv zei:
    >
    > Mijn advies? Blijf lekker je ding doen en word sterker dan ze.

    Dat was ook mijn idee, het bewijzen dat ik het niet voor niets doe.
  • mblaasse32
    mblaasse32 Berichten: 208 Member
    Opties
    Bij ons doen ook gewoon vrouwen krachttraining dat is toch hardstikke cool
  • doco1962
    doco1962 Berichten: 27 Member
    Opties
    Ken het gevoel om uitgelachen te worden, ik fiets (wegens gezondheidsredenen) op een elektrische fiets en ben fier dat ik tenminste nog beweeg en dan kom je geregeld van die wielerterroristen tegen die vinden dat een elektrische fiets geen fiets is en er ook hun mening over kwijt moeten! Erover debatteren heeft geen zin want het is vechten tegen de bierkaai! Nu krijgen ze van mij nog een welgemeende "fuck you".
  • Morsalw
    Morsalw Berichten: 60 Member
    februari 2018 aangepast
    Opties
    Mijn advies pm ik je even!
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Wat een vervelende ervaring maar goede adviezen. Wat heb je uiteindelijk gedaan?
  • sanneweightlossjourney
    sanneweightlossjourney Berichten: 82 Member
    Opties
    > @LaurensE1 zei:
    > Wat een vervelende ervaring maar goede adviezen. Wat heb je uiteindelijk gedaan?

    Ik ben niet meer in de sportschool geweest, maar heb in mijn hoofd gezegd.. Wacht maar tot ik er strak bij loop dan vergaat het lachen ze wel.
  • mblaasse32
    mblaasse32 Berichten: 208 Member
    Opties
    Kvind t zoiezo raar dat iemand uitgelachen word. Maar zo ik zie ben je best knap sanne dus dont worry en ga weer sporten. Strak of nie strak. Beetje rondingen mogen er ook zijn hoor.
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    Ik vind echt dat mensen van alle maten en vormen in de sportschool moeten mogen komen. Je komt er toch juist met de toe om strak te worden. Zou een beetje raar zijn als je eerst strak moet worden om naar de sportschool te mogen.
  • sanneweightlossjourney
    sanneweightlossjourney Berichten: 82 Member
    Opties
    Ik merk dat krachttrainen van vrouwen vaak wordt gezien als vreemd. Meeste vragen zijn dan ook: maar wordt je dan niet zo'n hulk...

    Vandaag was ik overigens in mijn eigen sportschool en daar zijn de mensen respectvoller en merk je dat de vaste mannen het ook leuk vinden als je het 'lef' toont om tussen ze te trainen.

    Veel fijnere omgeving als iedereen elkaar accepteert en support!
  • mblaasse32
    mblaasse32 Berichten: 208 Member
    Opties
    Blijven gaan dus
  • smeetsbogaart
    smeetsbogaart Berichten: 47 Member
    Opties
    Ik zeg: gewoon je ‘eigen’ sportschool aanhouden.
    Ik was afgelopen maandag ook in zo’n sportschool waar blijkbaar enkel afgetrainde mannen mogen sporten. Nou lekker jammer dan, aangezien ik geen 18 km ga fietsen naar mijn eigen sportschool... daar ga ik wel met mijn vaste groepje weer heen. En het was toch maar een proefles. En halverwege, toen ik bij de gewichten etc. stond, gingen de blikken van verbaasd naar verwonderd. Dat ik als newby gewoon ff in het ‘krachthonk’ kwam sporten. En ik dacht: Eat your heart out, ik kan het net zo goed als iedere beginnende vent!
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Wat bekrompen soms allemaal. Gelukkig laten jullie je niet uit het veld slaan, ga zo door!
  • Gertrue
    Gertrue Berichten: 11 Member
    Opties
    Kracht trainen voor vrouwen is internationaal vrij normaal en een goed advies om gezond te blijven. Heb je eigenlijk de mannen gevraagd of ze jou aan het uitlachen waren? Nooit zo'n ervaring gehad. Misschien volgende keer de mannen vragen of ze nog tips voor je hebben hoe te beginnen/het op te bouwen. Ik weet wel dat bij Fit for Free krachttraining ook in een klas gegeven werden, waar in mijn proefles veel vrouwen aanwezig waren. En als het het soort mannen waren, waar ik aan denk, dan hebben de meesten daarvan een serieus probleem met het slikken van anabole steroiden om zo'n opgepompt lichaam te krijgen. Heel gevaarlijk voor hen uiteindelijk. Het schijnt een trend te zijn onder bepaalde mannen om er zo gespierd mogelijk uit te zien. Niet de smaak van de meeste vrouwen overigens. W.b. homosexuele mannen weet ik het niet.
  • Jeffreyjong
    Jeffreyjong Berichten: 2 Member
    Opties
    > @SanneVink050891 zei:
    > Ik merk dat krachttrainen van vrouwen vaak wordt gezien als vreemd. Meeste vragen zijn dan ook: maar wordt je dan niet zo'n hulk...
    >
    > Vandaag was ik overigens in mijn eigen sportschool en daar zijn de mensen respectvoller en merk je dat de vaste mannen het ook leuk vinden als je het 'lef' toont om tussen ze te trainen.
    >
    > Veel fijnere omgeving als iedereen elkaar accepteert en support!

    > @SanneVink050891 zei:
    > Ik merk dat krachttrainen van vrouwen vaak wordt gezien als vreemd. Meeste vragen zijn dan ook: maar wordt je dan niet zo'n hulk...
    >
    > Vandaag was ik overigens in mijn eigen sportschool en daar zijn de mensen respectvoller en merk je dat de vaste mannen het ook leuk vinden als je het 'lef' toont om tussen ze te trainen.
    >
    > Veel fijnere omgeving als iedereen elkaar accepteert en support!
  • Jeffreyjong
    Jeffreyjong Berichten: 2 Member
    Opties
    Hey Sanne... helaas heb je nou eenmaal van die sneue types. Gewoon lekker doorgaan waar je mee bezig bent... wie het laatst lacht lacht het.. ; )