misselijk — Dutch (Netherlands)

misselijk

smeetsbogaart
smeetsbogaart Berichten: 47 Member
Ok, dan ben je aan het sporten en aan het letten op wat je eet. Dan eet je een keer vette hap (gewoon omdat dat ook moet kunnen tussendoor) en dan word je echt heeel misselijk.
Heeft iemand dit ooit eerder gehad?
Ik weet niet of het er mee te maken kan hebben dat mijn lichaam vermoeid is vanwege (te) hard trainen gisteren en slecht slapen vannacht of dat het aan de vette hap ligt. Of (meer waarschijnlijk) de combi van die twee...
wat doen jullie op zo’n ‘baaldag’?

Reacties

• itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Wat bedoel je precies met "baaldag"?

Het eten kan simpelweg verkeerd gevallen zijn. Ik zou er niet per definitie direct iets achter zoeken.
  • smeetsbogaart
    @itzhanne82 ik ben naast misselijk ook behoorlijk emotioneel (huilerig, meestal in het midden van mijn menstruatie) en heb het enorm koud... en de misselijkheid en spierpijn van gisteren zorgen nu dat ik niet gesport heb vandaag. Zelfs geen yoga (wat ik meestal doe als ik last van spierpijn heb).
    Natuurlijk kan het verkeerd gevallen zijn. Dat is ook wel iets waar ik rekening mee houd... maar ik zoek ook wel een beetje steun in dit geval... en voor als het echt aan dat vette eten ligt, een idee wat ik eraan zou kunnen doen (niet zijnde het niet meer nemen van vet eten ☺️).
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Ik herken het wel hoor, je maag is het dan gewoon een soort niet meer gewend denk ik.
  • smeetsbogaart
    Ik heb gewoon voor de eerste keer sinds ik begonnen ben, een dag niet gesport.
    Ik heb ook eens wat kleine feitjes langs elkaar gelegd en ben er met manlief achter gekomen wat de oorzaak nou kon zijn.
    1) Gisteren een zware workout gehad in de sportschool. Ik wilde niet toegeven dat het misschien allemaal wat veel was en minder goed ging omdat ik in mijn menstruatie zit.
    2) vannacht om 3.10 die dronken persoon die stond te bellen en een kind moeten kalmeren die er van wakker was geschrokken en de hond moeten kalmeren, die bleef blaffen
    3) vroeg op vanmorgen omdat mijn meiden wakker waren...
    4) zelf enorm geschrokken vannacht maar niet de tijd genomen om dat te bespreken/verwerken
    5) vet eten in een vermoeid lijf gestopt

Lijkt me een aardig optelsommetje waar je lijf van zegt: jij gaat nu ff normaal doen met je niet goed slapen en je vette eten...

Dus toen we daar aan uit waren nog wat avondeten gegeten en dan vanavond als ik honger zou krijgen nog een beetje yoghurt met fruit ofzo. En vroeg bed in. Dan zou de wereld er morgen een stuk fijner moeten uitzien.. ☺️
  • Sandraatje123
    Gaat het inmiddels beter?
  • smeetsbogaart
    @Sandraatje123 ja inmiddels gaat het alweer beter... vanavond lekker aquafit gedaan, een proefles. Gewoon ook eens leuk voor de afwisseling. Maar wat was het zwaar joh...
    Ik merk wel dat het allemaal makkelijker wordt. Morgen maar geen vet eten nemen... liever een stukje vis ofzo :smiley:
    Dankjewel voor het vragen, vind ik erg lief!
  • Sandraatje123
    Fijn om te horen!
  • Sandraatje123
    Mijn halve reactie is weer niet geplaatst, maar ik wilde zeggen : weer lekker met frisse moed door. Met z’n allen kunnen we dit.
  • smeetsbogaart
    We can do this!!
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,479 MFP Moderator
    Gelukkig ben je achter de oorzaak gekomen en juiste conclusie. We hebben een lichaam en dat heeft ook een maximum. Ga lekker door!