Het eeuwige gevecht met die 5 kg — Dutch (Netherlands)

Het eeuwige gevecht met die 5 kg

Opties
angiekje
angiekje Berichten: 1 Member
Hoi,

hier ben ik weer... twee jaar geleden dankzij mezelf, een diëtiste, mijn fitbit, runtastic en myfitnesspal mijn huidige droomgewicht (63 kg) bereikt..

Echter 2 jaar later (na dus 2 jaar in een relatie met een man die alles kan eten zonder aan te komen en die in het begin (nu niet meer omdat hij merkt dat het er bij mij wel aan komt) genoot als ik mee at met hem).. sta ik terug zover, of misschien zelfs verder van mijn bed...

Ik doe mijn best, maar het lijkt me dat het ofwel moeilijker geworden is (ben nu 31 jaar ;) tram 3 opgesprongen), ofwel dat ik in mijn relatie het moeilijker vind om tijd te maken om te bewegen...

Twee jaar geleden stapte ik 10 000 stappen met mijn fitbit, ik ben nu overgeschakeld naar een hybride horloge van Fossil.. deze geeft het aantal stappen ook aan, maar ik heb de indruk dat fitbit mij op één of andere manier toch meer wist te motiveren, Fossil blijft meer op de achtergrond, geen wekelijkse opvolg mail, etc...

In ieder geval ben ik nu dus sinds december bezig om af te vallen en het gaat er enorm traag af... heb gisteren in de community alvast wat info gevonden (misschien is mijn lichaam inderdaad in reserve-modus gegaan omdat ik misschien wat overdreef, OF misschien gaf ik mijn eten niet goed in, aangezien ik niet echt woog maar wel een inschatting maakte... daar ben ik vanmorgen dus al mee gestopt :) ).

Ik ben wél sinds december zo'n 1,5 kg afgevallen, dus hoewel het traag gaat... gaat het wel degelijk :) nooit gedacht dat ik blij zou zijn om die 67,... kg (ik negeer wat na de komma staat ;) ) op de weegschaal te zien staan :p maar het kon blijkbaar erger.

Tips zijn altijd welkom; zoals bijvoorbeeld; zijn er nog mensen wiens partner kan eten wat hij wil, en hoe kan je de discipline houden om niet mee te snoepen (het lukt me soms helemaal, en het lukt me soms even, dus ik ben hier nog niet in geperfectioneerd...) En wat als je zin hebt in frietjes :/ mag dat dan nooit meer, hoe breng je zo'n dingen in balans?
En weet iemand eventueel handige (goedkope, gemakkelijke, magere) meeneem lunches voor werk... ook daar is het sinds 2 jaar broodjes 3x in de week (kosten van het bedrijf) en ben een jaar geleden overgeschakeld op kleine broodjes, maar het blijft me te veel calorieën lijken... dus ik kan maar beter mijn eigen lunch beginnen mee te nemen :)

Andere tips zijn ook welkom :)

Veel succes iedereen!

Reacties

  • Morsalw
    Morsalw Berichten: 60 Member
    Opties
    Hey :)

    Welkom op het forum en succes met je doel!

    Qua tips betreft je partner;

    Is hij groter, breder en/of gespierder dan jij? Dan heeft hij dus per portie wat jullie eten meer nodig, naast het feit dat mannen over het algemeen een snellere stofwisseling hebben. Dat besef hielp mij heel erg Probeer dus niet dezelfde porties te eten, maar porties aan de hand van lichaamsbouw/grootte.

    Snoepen; zorg dat er minder ongezonde alternatieven voor jou zijn. Wil manlief lekker filmpje kijken met wat chips? Dan trek jij een zoute popcorn zak open. Eet manlief ijs? Dan tover jij je simpele bananenijs tevoorschijn (banaan + griekse yoghurt + honing blenden -> vriezer en voila).

    En over je werk; kun niet vragen of het cateringbedrijf van je werk ook salades maakt? Dan hoef je iig 3 middagen in de week daar niet over na te denken :).
  • sanneweightlossjourney
    sanneweightlossjourney Berichten: 82 Member
    Opties
    Ik denk dat je minder op hem moet focussen en meer op jezelf. Dat is tenslotte waar je het voor doet. Mijn ex at elke avond een zak chips en wilde altijd caloriebom avondmaaltijden. Ik ben op een gegeven moment zelfs apart voor mijzelf gaan koken..

    En dat patatje? 1 keer per week een cheatmeal. Pizza, patat, afhaal iets. Zo haal je de rest van de week makkelijker. Plus ik kan me al helemaal gelukkig maken als ik zondag weet wat mijn cheatmeal de zaterdag erop wordt, maar dan moet ik doordeweeks wel echt mijn best gedaan hebben. Je moet ook kunnen genieten:)
  • Ineke2911
    Ineke2911 Berichten: 13 Member
    Opties
    Mijn man kan ook alles eten zonder aan te komen, maar hij sport 5 keer in de week...
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Tips zijn altijd welkom; zoals bijvoorbeeld; zijn er nog mensen wiens partner kan eten wat hij wil
    Waarschijnlijk staat hier een actieve levensstijl tegenover. Niemand kan eten wat hij wil en niet aankomen, omdat de wet van de thermodynamica geldt, mits je geen medische aandoening hebt. Je partner zal waarschijnlijk compenseren of simpelweg heel veel bewegen of een groot TDEE budget hebben, waardoor het LIJKT alsof hij alles kan eten :wink:

    Je zou geen producten, zoals frietjes wat je aangeeft, moeten uitsluiten maar moeten inplannen in je caloriebudget. Wanneer je binnen je budget blijft, dan is er niets aan de hand.

    Breng eerst eens je BMR en TDEE in beeld en ga vanaf daar verder om te kijken wat je budget kan zijn.
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    Mijn man kan gelukkig niet eten wat hij wil hahahaha. Dus we sporten samen keihard....ook de kinderen. We hebben een aantal jaar geleden de omschakeling gemaakt van niet sporten naar beginnen met hardlopen. Frituurpan de deur uit gedaan en ik ben begonnen met fitnesspal.
    Nu koken we gezond, ben ik door allergie veganistische gaan eten, heeft de rest van het gezin de consumptie van vlees sterk verlaagd zijn we allemaal fanatiek in het sporten op vele gebieden en dat motiveert. Betekend niet dat we nooit friet eten, snoepen of uit eten gaan. Dat doen we zeker. Je zal in mijn dagboek regelmatig lekkere dingen voorbij zien komen. Het is de balans die je moet zien te vinden.
    Succes
  • Elinevanerp
    Elinevanerp Berichten: 1 Member
    Opties
    Hey!
    Grappig om te lezen, ik ben 32 en heb vorig voorjaar ook de 63 aangetikt. Super happy was ik hier mee. Door een rare zomer en najaar weer boven de 67 gekomen.
    Sinds oktober begonnen met op mijn voedings gewoonten te letten. En ook begonnen met krachttraining gecombineerd met een inschrijving bij de atletiek vereniging waar ik een begin cursus hardlopen ben gaan doen.
    In januari weer op de 63 kilo gekomen. Nu eet ik door de weeks onder mijn budget en in het weekend vul ik dat tekort weer aan door een keer uit eten te gaan of een wijntje te drinken.
    Zo is het prima vol te houden!

    Voor lunches maak ik zelf de avond ervoor magere salades met dressing van magerekwark en frites lijn van remia. Lekker met verse en gedroogde kruiden of mosterd!
    Voor tussendoortjes op werk bak ik magere kwark bolletjes (recept van personal body plan)
    Deze vries ik in en pak er elke dag een of 2 mee!
    Veel magere en eiwit rijke gerechten staan op pinterest!

    Ben benieuwd hoe het gaat met je progressie! Groetjes Eline