Spierpijn? — Dutch (Netherlands)

Spierpijn?

Opties
Hallo allen,

Gister heb ik een pittige legday achter de rug. Tijdens de work out heb ik alles gegeven en kon ik geen herhaling meer zien.

Vandaag voel ik echter niets. Geen spierpijn etc. is dat normaal/goed of heb ik dan iets niet goed gedaan.(vind het gevoel van spierpijn fijn omdat ik dan bevestiging heb dat ik hard heb gewerkt).

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Ps. Ik sport 3 keer per week in de sportschool (kracht en cardio) en loop 3 keer per week hard.

Reacties

  • mblaasse32
    mblaasse32 Berichten: 208 Member
    Opties
    Als je regelmatig sport heb je minder snel spierpiin
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Zelf had ik gister flinke spierpijn na mijn lesjes maandag en dat vind ik fijn. Maar inderdaad, naarmate je ‘beter’ erin wordt krijg je minder vaak spierpijn. Vergelijk nog maar de dag na je eerste x in de sportschool en nu. Probeer jezelf uit te blijven dagen
  • hellenvhealth
    hellenvhealth Berichten: 12 Member
    Opties
    Ik train al 12 jaar en nog altijd spierpijn hoor. Lekker juist.
    Misschien moet je eens je traingsschema omgooien.
    Ga je krachttraining doen probeer dit schema eens
    2x12, 12 moet je net redden en dan 2x4 en dan moet je 4 net redden. Geloof me, je gaat spierpijn krijgen
  • sim88mfp
    sim88mfp Berichten: 1 Member
    Opties
    Uit eigen ervaring komt spierpijn bij de benen een dag of 2 later. Dus iets om naar uit te kijken ;)
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Spierpijn is geen indicator van een goede training. Wat mblaasse ook al aangeeft; als je frequent traint krijg je minder snel spierpijn. Spierpijn is eerder irritant, omdat het eventueel als hinderlijk kan worden ervaren bij je volgende training.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Misschien moet je eens je trainingsschema omgooien. Ga je krachttraining doen probeer dit schema eens
    2x12, 12 moet je net redden en dan 2x4 en dan moet je 4 net redden. Geloof me, je gaat spierpijn krijgen.
    Het omgooien van je trainingsschema is niet nodig en het streven naar spierpijn is onzinnig, omdat dit geen indicatie is van een goede training. Kijk maar eens naar dit artikel: https://www.bell-coaching.com/training/variatie-meer-resultaat/
  • hellenvhealth
    hellenvhealth Berichten: 12 Member
    Opties
    > @itzhanne82 zei:
    > Misschien moet je eens je trainingsschema omgooien. Ga je krachttraining doen probeer dit schema eens
    > 2x12, 12 moet je net redden en dan 2x4 en dan moet je 4 net redden. Geloof me, je gaat spierpijn krijgen.
    >
    >
    >
    > Het omgooien van je trainingsschema is niet nodig en het streven naar spierpijn is onzinnig, omdat dit geen indicatie is van een goede training. Kijk maar eens naar dit artikel: https://www.bell-coaching.com/training/variatie-meer-resultaat/

    Ik ben van de oude stempel. ( bodybuilding) Vandaar dat ik wel streef naar spierpijn of op zijn minst wat voelen
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Dat kan natuurlijk en ergens snap ik dat ook wel (want; spierpijn of vermoeidheid voelen lijkt alsof je goed bezig bent). Alleen als je weet dat dit geen indicatie is dat je daadwerkelijk goed bezig bent, streef je het dan alsnog na? Is spierpijn voor jouw een indicatie dat je vooruit gaat? Of hoe meet jij progressie?
  • sanneweightlossjourney
    sanneweightlossjourney Berichten: 82 Member
    Opties
    Dank jullie allemaal wel. Mij is nu duidelijk dat ik niet perse spierpijn hoef te hebben na het sporten.

    Ik heb sinds begin maart een nieuw sportschema en sommige spieren voel ik nu wel na de eerste echte week. Dat is voor het eerst sinds een lange tijd.

    Verder voel ik mijn spieren wel meer ontwikkelen (meer kuiltjes en uitstekende spieren) dus voortgang is er sowieso!