Deadlift bij splitschema — Dutch (Netherlands)

Deadlift bij splitschema

Opties
elizedejong
elizedejong Berichten: 8 Member
Hallo,

Voor degene die trainen met een splitschema, bij welke training pakken jullie de standaard deadlift mee? Benen, rug of nog anders?

Ben benieuwd naar jullie reacties.

Groetjes!

Reacties

  • brendakerkman
    brendakerkman Berichten: 4 Member
    Opties
    de rug, dat is toch je hoofddoel bij een deadlift......
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik heb je een PB gestuurd, ik krijg een error bij het posten van mijn reactie.
  • elizedejong
    elizedejong Berichten: 8 Member
    Opties
    > @itzhanne82 zei:
    > Ik heb je een PB gestuurd, ik krijg een error bij het posten van mijn reactie.

    @itzhanne82 , ik heb helaas geen PB ontvangen. Klopt dat? Ik ben benieuwd naar je reactie.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Eens kijken of het nu wel lukt:

    De deadlift is een push beweging en komt vanuit de benen (hamstrings & glutes). Persoonlijk zou ik ze meepakken voor de benen, niet voor de rug. Dat je rug ook meewerkt in de movement klopt, maar je tilt de deadlift niet vanuit je rug; je pusht vanuit je benen. Het is een hip hinge. Net als dat je lats meewerken, of mee horen te werken, met de beweging. Je zet deze namelijk 'vast' wanneer je je brace inzet voordat je überhaupt begint met 'tillen'.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ah, nu wel gelukt... :smile:
  • elizedejong
    elizedejong Berichten: 8 Member
    Opties
    > @itzhanne82 zei:
    > Ah, nu wel gelukt... :smile:

    Dank je voor je reactie nog @itzhanne82 ! Erg interessant en nuttig. Nu kan ik mijn nieuwe trainingsschema weer beter indelen. Bedankt en fijn weekend!
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Puur uit nieuwsgierigheid; hoe is je programma opgesteld? Met welk doel en welke oefeningen?

    Ken je de principes van periodisering en hoe je dit kunt toepassen? 1 dag van de week een legday zou niet de voorkeur genieten. Als je bijvoorbeeld zou willen groeien in massa, spierontwikkeling dan is de key-driver voor hypertrofie volume.