Poging 3: advies kcal inname — Dutch (Netherlands)

Poging 3: advies kcal inname

Opties
(Mijn verhaal valt steeds weg na de eerste regel)

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw en heb jullie advies nodig.

Sinds 1 maart is het roer om. Ik moet -15 kilo afvallen. Ik heb een PT waarmee ik 2x per week train, voornamelijk kracht. Daarnaast doe ik nog 2 of 3 x cardio op de andere dagen. (Beginneling HIIT-cardio)

In het begin zat ik op 1200 kcal. Op advies naar 1500 kcal gegaan. Ik hield hierbij nog geen rekening met BMR omdat ik die kennis nog niet had. Nu weet ik meer en ik zat dus onder mijn BMR.

Ik hou in ieder geval alles netjes bij in MFP. Tuurlijk “zondig” ik wel eens, maar het viel dan altijd binnen mijn kcal. Zelfs op mijn verjaardag chips gewogen en die dag maar 1530 kcal op.

Resultaat na 1,5 maand is slechts 2,3 kilo. Is volgens de weegschaal wel (buikvet) en spiermassa is gelijk gebleven. Het feit dat ik onder mijn bmr zat, zal zeker niet geholpen hebben. Ik heb helaas niet omvang gemeten, maar ik merk wel aan mijn riem en jas dat ik afgevallen ben.

Nu tijd voor nieuwe berekening en een nieuw plan.
Bmr: 1650
Sporten: 3-5 x per week
Onderhoud: 2650

Hel liefst wil ik per dag op 1700 kcal zitten. Dat is iets boven BMR. Maar overal wordt geadviseerd om max -500 of -20% onder onderhoud te zitten. Dat zou betekenen dat ik op 2150 kcal moet zitten. (= dan pond per week)

Wat raden jullie mij aan? 1700, 2150 of iets anders? Het liefst wil ik natuurlijk 1 kilo per week kwijt. Ook vind ik het doodeng om op 2150 kcal te zitten om dan nog af te vallen. Maarja, 1200-1500 hebben mij ook niet geholpen.

Oh ja, idee is:
Eiwitten 40%
Vetten 30%
Koolhydraten 30%
(Op basis dat ik een endomorf ben)

Sorry voor lang verhaal, hopelijk goede adviezen.

Gr,
Nathalie

Reacties