Hoeveel cal aanhouden? — Dutch (Netherlands)

Hoeveel cal aanhouden?

Opties
Lisette3x
Lisette3x Berichten: 17 Member
Mijn BMR is 1524
Volgens berekening heb ik 1838,88 nodig om op gewicht te blijven.
Is het dan handig om eerst op de 1700 te gaan zitten en kijken of ik daar mee afval, zodat ik nog wat speling heb,
Of toch de 1600 pakken?

En als jullie extra krijgen omdat je gesport, gefietst of gewandeld heb, eten jullie die er dan bij op, of een deel of blijf je bij je aantal.
Rekenen jullie zoveel mogelijk van te voren uit wat je die dag gaat eten?
Voor vanavond maak ik bloemkoolpizza, maar nog geen idee op hoeveel dat uitkomt, dus dat maakt het dan moeilijk om de dag te plannen.

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Als je eet op basis van je TDEE dan dien je je extra 'verdiende' calorieën niet bij te eten, dat is de reden dat je een x aantal calorieën boven je BMR eet. Daarnaast zou ik altijd kiezen voor 'zoveel' mogelijk calorieën, zakken kan altijd nog.
  • milavanvoorst1252
    milavanvoorst1252 Berichten: 13 Member
    Opties
    Als ik sport laat ik me mischien 100-200 extra toevoegen maar niet meer, voor mij werkt het goed.
    Ik reken niet van te voren, maar ik weet al ongeveer hoe veel moet ik bij elke maaltijd krijgen. Bijvoorbeeld, onbijt 300, tussendoortjes (samen) 200, lunch 200, dinner 500.

    Met pizza kan je calorieën van alle ingrediënten tellen en daarna alle die calorieën door gesneden stukjes verdelen.
  • milavanvoorst1252
    milavanvoorst1252 Berichten: 13 Member
    Opties
    > @itzhanne82 zei:
    > Als je eet op basis van je TDEE dan dien je je extra 'verdiende' calorieën niet bij te eten, dat is de reden dat je een x aantal calorieën boven je BMR eet. Daarnaast zou ik altijd kiezen voor 'zoveel' mogelijk calorieën, zakken kan altijd nog.

    Wat is TDEE, als ik vragen mag
  • Lisette3x
    Lisette3x Berichten: 17 Member
    Opties
    > @itzhanne82 zei:
    > Als je eet op basis van je TDEE dan dien je je extra 'verdiende' calorieën niet bij te eten, dat is de reden dat je een x aantal calorieën boven je BMR eet. Daarnaast zou ik altijd kiezen voor 'zoveel' mogelijk calorieën, zakken kan altijd nog.

    Dank je wel, dan hou ik eerst de 1700 aan en kijken hoe dat gaat.
  • Lisette3x
    Lisette3x Berichten: 17 Member
    Opties
    > @milavanvoorst1252 zei:
    > > @itzhanne82 zei:
    > > Als je eet op basis van je TDEE dan dien je je extra 'verdiende' calorieën niet bij te eten, dat is de reden dat je een x aantal calorieën boven je BMR eet. Daarnaast zou ik altijd kiezen voor 'zoveel' mogelijk calorieën, zakken kan altijd nog.
    >
    > Wat is TDEE, als ik vragen mag

    Moet je even Googlen op bmr en tdee
    BMR is dat wat je lichaam zo enzo verbruikt als je gewoon in bed blijft liggen zeg maar. Daar moet je boven gaan zitten.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    BMR = Basic Metabolic Rate
    TDEE = Total Daily Energy Expenditure

    Makkelijk gezegd is BMR je minimale energieverbruik als je niets doet en de hele dag in bed zou liggen. Het aantal calorieën wat je daarmee verbrand wordt verbruikt door je organen, weefsel en spieren. Je TDEE is het aantal verbruikte calorieën incl. je mate van beweging.

    Voorbeeld: mijn BMR zal omstreeks de 1500 liggen denk ik en mijn TDEE zal rond de 2300 liggen. Met die 2300 zou ik op gewicht blijven.
  • Neverthelesss
    Neverthelesss Berichten: 9 Member
    mei 2018 aangepast
    Opties
    itzhanne82 schreef: »
    BMR = Basic Metabolic Rate
    TDEE = Total Daily Energy Expenditure

    Makkelijk gezegd is BMR je minimale energieverbruik als je niets doet en de hele dag in bed zou liggen. Het aantal calorieën wat je daarmee verbrand wordt verbruikt door je organen, weefsel en spieren. Je TDEE is het aantal verbruikte calorieën incl. je mate van beweging.

    Voorbeeld: mijn BMR zal omstreeks de 1500 liggen denk ik en mijn TDEE zal rond de 2300 liggen. Met die 2300 zou ik op gewicht blijven.

    Is deze website aan te raden?
    https://www.iifym.com/tdee-calculator/
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Die kun je idd gebruiken.