Hoeveel calorieën moet ik eten? — Dutch (Netherlands)

Hoeveel calorieën moet ik eten?

houkjee
houkjee Berichten: 2 Member
Hallo,

Ik ben nieuw op deze app!
Mijn naam is houkje, 1m62, weeg 63,9 kilo.
Ik wil graag wat afvallen.

Ik ben nooit een grote eter geweest. Ben er bijna van overtuigd dar ik voorheen op een gemiddelde dag geen 2000 kcal überhaupt at. Ik had soms denk ik alleen wat uitschieters. Sinds ik gezonder ben gaan eten en alleen ben gaan eten als ik hongerig ben, loop ik ergens tegenaan. Ik merk dat ik het moeilijk vind om genoeg calorieën binnen te krijgen, ik weet dat het belangrijk is om genoeg calorieën binnen te krijgen vanwege lichamelijke processen en het jojo effect.
Soms strijd ik echt om voldoende binnen te krijgen (waarbij ik wel relatief gezonde voedzame producten wil eten), en dit voelt nogal tegenstrijdig omdat ik dan tegen mijn zin in eet en geen trek heb.
Ik eet nu gemiddeld per dag 1300 calorieën. Ik voel me niet zwakjes. En loop niet rond met trek. Is dit nog oke? Of moet ik echt meer eten? Wat is het minimum?

Ik sport btw niet erg veel. 1 keer in de week zwemmen en 1 keer skeeleren.
Indien ik meer moet eten, hebben jullie nog tips voor voedzame makkelijke tussendoortjes.

Heel veel succes iedereen.
Groet, Houkje

Reacties

• houkjee
    houkjee Berichten: 2 Member
    Oke, heb een groot gedeelte van t forum gelezen en zie dat mijn vraag wel erg vaak gesteld is. Ik kom er dus ook al achter dat ik meer dan mijn bmr en ongeveer 200/300 (??) calorieën minder moet eten dan mijn tdee.

Meer eten dus.
    Dan resteert mijn vraag voor suggesties voor voedzame tussendoortjes. Voelt voor mij beetje verkeerd om reep chocola te eten om aan mijn calorieën te komen hahaha.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Voelt voor mij beetje verkeerd om reep chocola te eten om aan mijn calorieën te komen hahaha.
    Is niet verkeerd en als die reep chocola in je macro's past then why not? Ik zit op 2900kcal momenteel en af en toe gaat er toch echt B&J's of chocola naar binnen. Je lichaam denkt niet in producten, maar in voedingsstoffen. Is er iets wat meer voedingsstoffen heeft dan chocola? Zeker... Moet je daarom chocola laten liggen? Don't think so... Alles met mate en als je grootste deel 'gezond' en voedzaam is, dan zie ik echt geen probleem om je aanvullende kcal uit die reep te halen. :smile: