Aankomen in spiermassa — Dutch (Netherlands)

Aankomen in spiermassa

Opties
Hey allemaal
Ik zit momenteel (na een jarenlange eetstoornis) op het onderrandje van gezond gewicht.(BMI 18-18.5) Al een paar jaar heb ik flink ondergewicht gehad, maar vorig jaar is het me gelukt op een bmi van 19.5 te behalen en op mijn 'voor-eetstoornis' gewicht te komen.
Echter voelde ik me helemaal niet fijn in mijn lichaam, te dik, weinig spieren, terwijl ik mijn hele leven heel gespierd was. Dus begon ik weer langzaam af te vallen.
Nu wil ik gewoon aankomen in meer spiermassa door middel van trainen bij de sportschool of zwemmen oid.
Alleen weet ik niet hoe vaak ik zou moeten trainen, wat te doen en hoeveel ik zou moeten eten. Heeft iemand tips? Een dure sportschool met PT kan ik me namelijk ook niet veroorloven...

Liefs

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Als je meer wilt aankomen in spiermassa zul je in een overschot moeten eten; meer eten dan je verbruikt. Naast dat je daarmee spiermassa stimuleert, is het waarschijnlijk voor jou vervelend bijkomen feit dat je aan zult komen, maar ook in vet aan zult komen.

    Voor spiermassa zul je echter weerstandstraining, krachttraining, moeten volgen en continue progressie moeten nastreven. Middels zwemmen zul je dit niet krijgen.

    Kijk eens op de website van Bell Coaching, die hebben talloze artikelen die je op weg kunnen helpen.