Weer een poging. Wie helpt me volhouden — Dutch (Netherlands)

Weer een poging. Wie helpt me volhouden

Opties
Al een paar keer gestart maar val te snel weer in oude patronen. Ben benieuwd hoe andere zich gemotiveerd houden.

Reacties

  • dezemie
    dezemie Berichten: 1 Member
    Opties
    Ik zette ALLES in de app, ook als ik zondigde.. wat verschoot ik van hoeveel kcal sommige dingen heeft en ik was beschaamd.. nu wil ik mij. Iets meer zo beschaamd voelen... Dat helpt
  • windhond18
    windhond18 Berichten: 2 Member
    Opties
    Het helpt echt om de calorieën te tellen. Ik verschoot nogal hoe vlug ge zit aan bvb 1500 calorieën !! Ik hou me nu aan men vooropgestelde calorieën per dag op de app. Ben nog maar net begonnen. Vroeger kon ik dat heel goed. Schreef ik elke dag alles op in een schriftje met het calorieënboekje erbij. Was net hetzelfde als dit systeem. Maar de app motiveert me meer. Ik heb het nu vooral moeilijk 's avonds bij de tv. Daar moet ik nog een oplossing voor vinden. Gewoon wat wortelen knabbelen of zo !
  • Ksandert2901
    Ksandert2901 Berichten: 3 Member
    Opties
    Goeie tips. Dank jullie. Het consequent bijhouden is zeker een verbeterpunt voor mij.
  • linde_weightloss
    linde_weightloss Berichten: 13 Member
    Opties
    Blijf ook lekkere dingen inplannen, maandag had ik een frietje appelmoes en vandaag 20gr. Milka chocolade. Zolang je maar binnen je macro's blijft. Als je jezelf van alles gaat verbieden wordt het denk ik een stuk lastiger om vol te houden. ☺️ Oja en misschien nog een leuke tip; ik eet kleinere porties, maar doe het ook niet meer op een gigantisch bord. Zo lijkt het een stuk fijner.
    Maar goed, doe gewoon waar jij je lekker bij voelt. Zolang je maar meer verbrand dan dat je inneemt komt alles goed!
  • Ksandert2901
    Ksandert2901 Berichten: 3 Member
    Opties
    Thnx
  • doco1962
    doco1962 Berichten: 27 Member
    Opties
    Ik blijf vooral extra gemotiveerd door mijn echtgenote die samen met mij gestart is en beide hebben we al wel eens een moeilijk moment waar we elkaar dan extra steunen en ook de aankoop van mijn fitbit is een enorme stimulans om elke dag opnieuw de vooropgestelde targets te halen.
  • Mieremet1968
    Mieremet1968 Berichten: 7 Member
    Opties
    Ik eet sinds 6 jaar ketogeen. Ivm lichamelijk letsel sport ik niet. In middels ben ik ruim 47 kg kwijt. Ik ben er nog lang niet maar de aanhouder wint!!! Volhouden en doorzetten is het sleutel woord
  • mynewlifestyle2018
    mynewlifestyle2018 Berichten: 4 Member
    Opties
    Voeg mij maar toe als je wilt. Ik moet ook nog een paar kilo en heb ook het meeste moeite met de avonden en dat stomme honger gevoel ook al heb ik net gegeten. Zeer irritant!!
  • jolandad68
    jolandad68 Berichten: 43 Member
    Opties
    Ik moet ook weer echt aan de bak, na mijn knieoperatie 2 kilo afgevallen, maar te weinig, gisteren al opgelet en binnen calorieën gebleven, zometeen naar de diëtiste om een nieuw plan van aanpak te maken. Ik zou graag koolhydraat arm gaan doen, maar geen ervaring mee. Ben benieuwd wat zij gaat zeggen. Samen (met het forum) staan we sterk!
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    Waarom koolhydraatarm?? Koolhydraten heb je nodig. Ze voorzien je van energie!! Zonder koolhydraten kan ik niet presteren met sporten, wordt ik shagerijnig en krijg ik juist eetbuien. Gewoon minder eten dan je verbruikt.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    @jolandad68 koolhydraatarm staat los van afvallen. Koolhydraatarm kán een methode zijn om dat te bewerkstelligen,maar is niet nodig zoals hierboven al wordt genoemd. En idd; wat is de reden dat je koolhydraatarm wil doen?
  • Sylli8
    Sylli8 Berichten: 23 Member
    januari 2019 aangepast
    Opties
    Met een kind in huis zijn wij genoodzaakt(wij want mijn man wil ook afvallen) om toch wat lekkere dingen in huis te hebben dus kom er wel in aaraking.Moet ook vind ik want overal heb je verleidingen.Zelf disipline is ook bij mij af en toe een probleem en doorzettingsvermogen ja dat moet je hebben anders red je het niet.Komt immers niet vanzelf aanwaaien.Wat mij op de been houd is de gedachte van de zomer van 2 jaar geleden toen was ik 15 kg lichter en ik voelde me zo goed.Zonder schaamte een bikini aan was voor mij al een hele verademing.Ik was trots op wie ik was en hoe ik eruit zag.Dat met in mijn achterhoofd.....................ga ik er voor dat wil ik weer
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    Ik begrijp nooit dat snoep in huis voor je kind/kinderen nodig is. Er zijn zoveel lekkere gezonde alternatieven die ook voor je kind beter zijn.
  • nathalieforerunner220
    nathalieforerunner220 Berichten: 50 Member
    Opties
    > @mynewlifestyle2018 zei:
    > Voeg mij maar toe als je wilt. Ik moet ook nog een paar kilo en heb ook het meeste moeite met de avonden en dat stomme honger gevoel ook al heb ik net gegeten. Zeer irritant!!

    Eet je dan wel voedzaam genoeg? Honger gevoel lijkt me verschrikkelijk
  • nathalieforerunner220
    nathalieforerunner220 Berichten: 50 Member
    Opties
    > @Sylli8 zei:
    > Met een kind in huis zijn wij genoodzaakt(wij want mijn man wil ook afvallen) om toch wat lekkere dingen in huis te hebben dus kom er wel in aaraking.Moet ook vind ik want overal heb je verleidingen.Zelf disipline is ook bij mij af en toe een probleem en doorzettingsvermogen ja dat moet je hebben anders red je het niet.Komt immers niet vanzelf aanwaaien.Wat mij op de been houd is de gedachte van de zomer van 2 jaar geleden toen was ik 15 kg lichter en ik voelde me zo goed.Zonder schaamte een bikini aan was voor mij al een hele verademing.Ik was trots op wie ik was en hoe ik eruit zag.Dat met in mijn achterhoofd.....................ga ik er voor dat wil ik weer

    Jammer dat het trots zijn samen hangt met hoeveel je weegt.
    Ik geloof dat er meer is om trots op te zijn.
    Ik vind het ook moeilijk als ik chips voor de kinderen in huis heb.
    Soms pak ik een schaaltje en kan ik het weg zetten andere moment eet ik meer omdat ik het niet in een schaaltje doe en eet ik gedachteloos.
    Bewust eten ervan is denk de key.
    Daar probeer ik meer op te letten.
    Hoe smaakt het? Is het echt wel zo lekker? Wat zou het allerlekkerste zijn? Soms door die vragen kan ik het weg leggen van nee das niet echt heel lekker waarom eet ik het dan?
    Maar ook voed het me?
    Want als ik het gegeten heb heb ik trek in andere dingen vanwege het zout wat erin zat.
    En heb ik veel dorst.
    Ben lerende maar goed bewust worden is de eerste stap.
  • nathalieforerunner220
    nathalieforerunner220 Berichten: 50 Member
    Opties
    > @Sandraatje123 zei:
    > Ik begrijp nooit dat snoep in huis voor je kind/kinderen nodig is. Er zijn zoveel lekkere gezonde alternatieven die ook voor je kind beter zijn.

    Wij hebben tegenwoordig snoeptomaten, snack komkommers, snoep wortels. En eigenlijk eten ze die net zo graag als chips.
    Maar omdat het gewoon nu in huis is.
    En veel fruit zichtbaar in beeld.