Schoonmaken — Dutch (Netherlands)

Schoonmaken

Opties
JenneP77
JenneP77 Berichten: 18 Member
Hoi
Mijn werk is schoonmaken en dit doe ik 4 morgens en 2 avonden. Maar nu zag ik dat mensen dit ook invullen als training.. Maar omdat het mijn werk is voelt het een beetje tegenstrijdig om dit in te voeren, daar ik ook een fitbit gebruik voor mijn stappen. Iemand die weet of het zinvol is om dat wel of niet in te voeren op mijn MFP?
Alvast bedankt!

Reacties

  • eefje12
    eefje12 Berichten: 2 Member
    Opties
    Hallo, ik denk zeker dat het zinvol is om de uren die ge schoon maakt ook in te vullen. Ge verbrandt dan toch calorieën ! En nog veel denk ik. Ik vul ook de uren in die ik in de tuin werk. Groetjes ria
  • Michael_Visser
    Michael_Visser Berichten: 74 Member
    Opties
    Maar neemt je Fitbit niet je algehele beweging en hartslag mee tijdens werk? doet m'n Garmin in ieder geval wel. Als je dit nog is handmatig in gaat geven is het misschien dubbelop
  • doco1962
    doco1962 Berichten: 27 Member
    Opties
    Als ik thuis de haag snoei en het gras afmaai wordt er toch door mijn Fitbit Ionic activiteit en calorieën geregistreerd, ik vermoed dus dat dit bij poetswerk eveneens het geval is.
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    Ik voer schoonmaakwerk in, maar heb geen fitbit of iets dergelijks en heb mijn activeitenniveau laag ingesteld
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    Hmm niet helemaal mee eens hoor. Bij je profiel vul je al in in welke mate je actief bent. Daar wordt volgens mij rekening mee gehouden met het berekenen van je BMR. Ik werk ook 3 volle dagen, heb een tuin, flink huis om schoon te maken maar zie dat niet als training. Je verbrand er zeker calorieën mee dat klopt maar zie dat toch anders dan een training.
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    Maar als je daar inactief invult en je vult werkinspanningen later nog in dan is het toch nauwkeurig dan alle dagen op dezelfde basis te zetten? En ik zie het niet als een training, bij MFP vul je het in als beweging
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    Tja ik weet het niet hoor. Ik zie mensen stofzuigen, koken, tuinieren als extra inspanning invoeren. Vind ik toch apart. Iedereen is in meerdere of mindere mate actief. Je verbruikt ook calorieën als je op de bank zit. Ik blijf erbij dat ik onder training sportactiviteiten tel.
    En hoe nauwkeurig bereken je je activiteit? Gebruik je een hartslagmeter? Je kan nooit schatten. Als ik met mijn man samen op de racefiets stap en we leggen samen 70km af dan heeft hij vaak 300 calorieën meer verbrand dan ik. We gebruiken dezelfde hartslagmeter. Maar hij is groter en gespierder dus verbrand meer dan ik doe.
  • JenneP77
    JenneP77 Berichten: 18 Member
    Opties
    Ik heb mijn fitbit nu een tijdje en vul niks extra in. Als ik bijv een half uur flink aan het stofzuigen ben registreert de fitbit het automatisch als sporten/trainen. Het enige wat ik invul is zwemmen omdat de fitbit dat niet kan registreren.
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    juni 2018 aangepast
    Opties
    Ten eerste is het wel een verschil of je thuis een beetje poetst of echt voor je werk bezig bent. Maar het tweede wat om de hoek komt kijken is dat ik geen extra eten neem voor mijn extra ingevoerde werkzaamheden. Ik zie het dus meer als aanmoediging om extra te lopen/fietsen of wat dan ook. Ik voer het trouwens ook niet in als ik thuis schoonmaak.
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    Het gaat bij mij toch echt bij een inschatting blijven, ik wil niet de hele dag met zo’n ding om lopen. Heb liever een mooi horloge om
  • Michael_Visser
    Michael_Visser Berichten: 74 Member
    juni 2018 aangepast
    Opties
    Sandraatje123 schreef: »
    Het gaat bij mij toch echt bij een inschatting blijven, ik wil niet de hele dag met zo’n ding om lopen. Heb liever een mooi horloge om

    05mxxqu55t3t.png


    Hoeft niet altijd een simpele smartband te zijn. ;)
  • JenneP77
    JenneP77 Berichten: 18 Member
    Opties
    Haha.. ik heb bij mijn fitbit ook meteen een mooi bandje besteld ipv dat plastic bandje 😉
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    Die is inderdaad mooi, maar ik heb twee prachtige dure horloges (tag heuer fan 😊)
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    Deze, dus die houd de voorkeur
  • Michael_Visser
    Michael_Visser Berichten: 74 Member
    Opties
    Chique hoor, ben meer een Garmin fan en met name de Fenix series, bijna onverwoestbaar, hoef vooral met werk niet bang te zijn dat ik 'm sloop.
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    Ik draag de Samsung gear S3. Bevalt heel goed en is geen lelijk ding. En ja ook ik wissel af maar dan met mijn Kyboe..... Mooi en stoer. Alles heeft zijn functie 🤗
  • Ard48
    Ard48 Berichten: 9 Member
    Opties
    Ik draag een Fitbit Charge. Ik gaf nooit om een horloge dus vind dit prima. Maar ja misschien komt het omdat ik afgekeurd ben voor vrouw😂😂