Cola light en zwarte koffie - Pagina 2 — Dutch (Netherlands)

Cola light en zwarte koffie

Opties
2»

Reacties

  • ilseverhees
    ilseverhees Berichten: 39 Member
    Opties
    Insuline wordt aangemaakt als je suiker ( koolhydraten) binnen krijgt en fungeert dan als de sleutel tussen je cellen en de niet verbruikte suikers. Geen suikers, geen insuline dus geen vet opslag..
    Lekker drinken dus!
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Mag ik hier voorzichtig vanuit gaan dat je hiermee bedoeld dat je van koolhydraten dik wordt? Als in; dat je vet opslaat bij het aanmaken van insuline?
  • ilseverhees
    ilseverhees Berichten: 39 Member
    Opties
    Nee, alleen als je meer binnen krijgt dan dat je verbruikt.. wat ik eigenlijk probeer te zeggen is; dat je van light frisdrank waar dus geen suiker/koolhydraten inzitten je sowieso niet dik wordt!
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ah oké... :smile: Dan is het goed B):#
  • Sylli8
    Sylli8 Berichten: 23 Member
    Opties
    > @Gustaaf85 zei:
    > corneaarts schreef: »
    >
    > Ik heb hetzelfde met frisdrank. Ik vind het ook te zoet. Terwijl ik echt van zoet hou. Of hield.
    > Veel water en nog iets teveel koffie naar mijn zin.. haha
    >
    >
    >
    >
    > Doe net als mij, geef jezelf de uitdaging om slechts 1 kop koffie per dag te drinken.
    > Ik heb dit in 2018 gedaan, omdat ik voor mijn gevoel echte te veel koffie dronk op een dag (12 tot soms wel 20 bakken).
    > Als ik dan geen koffie dronk in het weekend, of eerst bakkie pas in de middag, had ik hele dag hoofdpijn.
    >
    > Had verwacht dat dit dus een soort "ontwenningsverschijnsel" was.
    >
    > Echter op 01-01-2018 begonnen met maar 1 bak koffie per dag te drinken (en dat was eigenlijk altijd in de avond rond 8 uur)
    > Nergens last van gehad. De koffie vervangen door nog iets meer water te drinken en thee
    > Verbazingwekkend genoeg was dit erg makkelijk vol te houden, waren zelfs dagen bij dat ik om 23:00 nog bedacht, goh heb nog geen koffie gehad vandaag.
    >
    > Nu drink ik op de dag ook weer koffie, maar merk gewoon door mezelf die uitdaging vorig jaar te geven dat ik lang zo veel niet meer drink. Nu houd het wel op bij 4-5 bakken per dag

    Dat ga ik niet eens proberen weet nu al dat dat niet gaat lukken. Vooral niet met de koude dagen drink er sowieso al 3/4 in de ochtend. En dan heb ik het nog niet eens over de dagen dat ik vrij ben
  • Kamille68
    Kamille68 Berichten: 84 Member
    Opties
    Ik heb jaren zoetjes gebruikt. Ik ben gek op thee en drink echt veel op 1 dag. Maar op een dag wilde ik net een zoetje in mijn thee doen en stond het mij ineens tegen. Weet ook niet waarom. Sinds toen nooit meer zoetjes of suiker in mijn thee gedaan. 2 weekjes zonder en je vind het niet eens meer lekker( nou ja.. 😁Ik in ieder geval).
    Ik drink eigenlijk alleen maar 1 bakje senseo bij het ontbijt en de rest van de dag thee. HEEL Veel thee. Alle soorten maar vanaf de middag en in de avond alleen maar kruidenthee. In de avond vind ik het lekker om verse lavendelthee te drinken. 2 theelepeltjes in een volle theepot. Ruikt en smaakt heerlijk en is ook nog goed voor de slaap. (manlief denkt er alleen anders over😂) maar ja. Ik zet de thee. Verder drink ik bijna nooit frisdrank. Mijn kinderen hebben liever dubbelfris maar drinken de laatste tijd ook steeds meer water en thee. Van cola krijg ik een opgeblazen gevoel.