Grammen vet per dag — Dutch (Netherlands)

Grammen vet per dag

Opties
LuciaRuns
LuciaRuns Berichten: 1 Member
Hoi allemaal! Ik heb een klein vraagje over voeding. Per dag staat bij mij als doel een bepaald aantal gram verzadigde vetten en bij onverzadigde vetten staat 0 gr. Naar mijn weten zijn verzadigde vetten juist slecht en onverzadigde vetten goed. Als ik bijv. een avocado eet, wordt de tabel bij mij rood... weet iemand waarom dit zo is?

Reacties

  • wschalkie
    wschalkie Berichten: 3 Member
    Opties
    Geen idee waarom deze app dit doet. Als je kijkt naar verzadigde vetten. Men geeft inderdaad wel aan dat het slecht voor je is. Maar in relatie met fitness en krachttraining heb je het juist wel nodig. Dit ivm de aanmaak van testosteron. Misschien dag het daarmee te maken heeft
  • wschalkie
    wschalkie Berichten: 3 Member
    Opties
    Testosteron neemt toe door verzadigde vetten en af door onverzadigde vetten.
  • wschalkie
    wschalkie Berichten: 3 Member
    Opties
    Testosteron neemt toe door verzadigde vetten en af door onverzadigde vetten.
  • timojugger
    timojugger Berichten: 76 Member
    Opties
    recente studies laten zien dat verzadigde vetten helemaal niet ongezond zijn. Het is het hele plaatje (wat je eet) wat belangrijk is. Eet je naast veel verzadigde vetten erg ongezond (veel toegevoegde suikers, veel snelle koolhydraten, weinig groenten etc... dan is het een optelsom. Belangrijk is de verhouding omega 3 en omega 6 vetzuren...in de hedendaagse westerse wereld is deze verhouding behoorlijk scheef gaan staan...zie de obesitas ontwikkeling (een vd kenmerken)
    Fat= fuel als je weet hoe je het kan gebruiken
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Obesitas heeft te maken dat mensen gewoon veel te veel eten en te weinig bewegen, waardoor ze continu in een kcal overschot zitten. Ben dus erg benieuwd welke trend, ontwikkeling, je bedoeld?
  • typegeit
    typegeit Berichten: 6 Member
    Opties
    Timojugger doelt denk ik op het overschot aan suikers dat gegeten wordt, waarbij de omega verhouding zoek is.
  • timojugger
    timojugger Berichten: 76 Member
    Opties
    De omega 3 -6 vehouding is compleet verkeerd tegenwoordig. Overal zit omega 6 in (plantaardige olieen bv) en in bewerkt voedsel (palmvet oa) Men krijgt veel en veel teveel suikers binnen. De bloedsuikerspiegel wordt gereguleerd door het hormoon insuline. Wanneer mensen een overdadige hoeveelheid suiker eten wordt een groot beroep gedaan op de alvleesklier, de producent van insuline. Doordat we erg veel frisdrank, koekjes, wit brood, witte pasta´s en sauzen met suiker eten is er onevenredig veel insuline nodig. De alvleesklier draait overuren en kan de ongebreidelde toevoer van suiker niet aan. Daardoor maakt de moderne mens zijn alvleesklier ziek wat ertoe leidt dat er te weinig insuline wordt gemaakt. Het logische gevolg is diabetes mellitus ontwikkelt. Snelle koolhydraten zoals in geraffineerde tarwe, zitten echt in bijna al het (nep)voedsel. Van de 60.000 artikelen in je locale AH zitten in 59.000 producten tarwe. Het gaat hierbij om het geraffineerde voedingloze spul.
    Mooie docu is trouwens The magic Pill (netflix)