Nu dan echt... — Dutch (Netherlands)

Nu dan echt...

Opties
nfmmeijer
nfmmeijer Berichten: 5 Member
Hi, ik ben nathalie 30 jaar en moeder van 2 kids. De jongste is inmiddels 3, maar de zwangerschapkilo's zitten er nog aan (plus een paar kilo extra). Ik volg een koolhydraat arm dieet via een dietist en gebruikt MFP om mijn maaltijden en voortgang bij te houden. Uiteindelijk moet er 35 kilo af. Zijn er meer mensen met een vergelijkbaar doel, dan kunnen we elkaar misschien motiveren?

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Waarom heeft je diëtist je een koolhydraatarm dieet voorgeschreven? En wat zijn je/ haar plannen als je eenmaal op gewicht bent?
  • nfmmeijer
    nfmmeijer Berichten: 5 Member
    Opties
    > @itzhanne82

    Goede vraag... deze heb ik niet aan de dietiste gesteld. Ik ga er vanuit dat dit is om het gewichtsverlies op gang te brengen, maar niet echt een lange termijn oplossing, ik zal er bij de volgende afspraak eens naar vragen.

    Thanks.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Goede vraag... deze heb ik niet aan de diëtiste gesteld. Ik ga er vanuit dat dit is om het gewichtsverlies op gang te brengen
    Zucht... daarom heb ik nooit zo'n hoge pet van diëtisten... Kun jij niets aan doen, maar waarschijnlijk dat zo iemand nog steeds in de waan zit dat koolhydraten dikmakers zouden zijn. Dit is een fabel wat kennelijk de wereld niet uit wil. Als je wilt afvallen zul je in een energietekort moeten zitten; minder eten dan je verbruikt. HOE je dit tekort inregelt, qua macro's, maakt eigenlijk in eerste instantie niet zoveel uit. Dat je diëtiste een groot deel van je koolhydraten schrapt is gewoon onnodig (of dit moet met een reden zijn?). Wanneer jij gaat afvallen met KH-arm is dit niet vanwege het schrappen van koolhydraten, maar vanwege het energietekort. Zo worden vaak ook verkeerde conclusies getrokken en blijft het fabel in stand. KH-arm kan zeker een plek hebben in de voedings- of dieetwereld, maar voor het afvallen is het niet persé nodig.

    Desalniettemin; succes! :smile: