Goedkoop en gezond — Dutch (Netherlands)

Goedkoop en gezond

Opties
ANijholt92
ANijholt92 Berichten: 1 Member
Hallo :)
Ik ben op zoek naar gezonde hoofdgerechten, die ook goedkoop zijn.
Ik wil graag ongeveer 50 kilo afvallen en is het voor mij belangrijk dat ik avond eten eet met weinig calorieën.
Het is alleen zo jammer dat alles wat ik zo op internet vind altijd uitgebreid is En daardoor dus ook prijzig. Als student is dit helaas niet te doen.
Alvast bedankt :)

Reacties

  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    Tja...... Ik verbaas me al jaren over de prijs van een kilo patat en een doos frikadellen tegenover verse groente en fruit. Jammer maar dat is inderdaad duurder. Probeer de markt, Lidl, eigen merk producten en het helpt ook om te meal preppen
  • linde_weightloss
    linde_weightloss Berichten: 13 Member
    Opties
    Chicks love food hebben leuke 5 or less recepten!
  • Nikketje
    Nikketje Berichten: 5 Member
    Opties
    > @linde_weightloss zei:
    > Chicks love food hebben leuke 5 or less recepten!

    Geef jij dan al die ingrediënten 1 voor 1 in?
  • Grumpy_1967
    Grumpy_1967 Berichten: 6 Member
    Opties
    > @linde_weightloss zei:
    > Chicks love food hebben leuke 5 or less recepten!

    Ja maar helaas heb ik een man die heel veel dingen niet lust. Als ik avocado zeg dan raakt hij al in paniek... :#
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    Een avocado wordt ik ook niet wild van en is verre van calorie arm. Een avocado is een calorie bom. Weliswaar goede vetten maar ik zou ze niet op mijn weekmenu zetten😂
  • Grumpy_1967
    Grumpy_1967 Berichten: 6 Member
    Opties
    Nee, inderdaad; avocado ben ik ook niet echt wild van. Maar om een voorbeeld te geven, dit zijn een aantal dingen die mijn man absoluut niet lust...
    Tomaat, alle sla behalve botersla en ijsberg sla, knoflook, olijven, alle kaas behalve jonge kaas, alle fruitsoorten behalve banaan en geschilde en in partjes gesneden appels, hij lust alleen maar gewone slasaus, aardappels issie niet gek op, vlees met bot eraan, rozijnen en krenten, mais, rood vlees, kokosnoot, en zo kan ik nog wel even doorgaan...👩‍💻💬 🙄 Gelukkig issie wel heel lief, hahaha! 😄
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    Oef dat is lastig maar hier is het niet anders. Mijn partner eet geen kaas.... In geen enkele vorm. Mijn kinderen zijn er gek op. Maar die eten bepaalde groentes weer niet. Zij lusten spruiten maar ik ben er niet gek op. Mijn man houd van tomaat..... Ik ook maar niet rauw. Wij eten graag rijst maar de pubers weer niet. En dan eet ik ook nog geen vlees en beperkt zuivel 😱😱. Kan ik niet tegen teveel voeding hoog in histamine aanmaak. De lijst is eindeloos. Dus ik heb vaak een gevarieerde tafel zodat toch iedereen aan zijn vitamines, macro's en micro's komt 😂
  • Grumpy_1967
    Grumpy_1967 Berichten: 6 Member
    Opties
    Wow, dat zal dan wel een hoop werk en gepuzzel zijn elke dag... vanavond eten we zelfgemaakte groentesoep met witte bolletjes met kaas iets wat we allebei lekker vinden. Wat is jouw weekdoel v.w.b. het afvallen trouwens? Mijn doel is een halve kilo per week. En daar mag ik al heel weinig calorieën per dag mee eten. Da's dan 2 kilo per maand, zo duurt het eeuwig voordat ik op mn streefgewicht ben. :/
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    > @Grumpy_1967 zei:
    > Wow, dat zal dan wel een hoop werk en gepuzzel zijn elke dag... vanavond eten we zelfgemaakte groentesoep met witte bolletjes met kaas iets wat we allebei lekker vinden. Wat is jouw weekdoel v.w.b. het afvallen trouwens? Mijn doel is een halve kilo per week. En daar mag ik al heel weinig calorieën per dag mee eten. Da's dan 2 kilo per maand, zo duurt het eeuwig voordat ik op mn streefgewicht ben. :/

    Ik ben niet bezig met afvallen. Mijn doel is nu om spieren op te bouwen. Ik heb mijn dieptepunt van 58kg gehad en bouw nu weer op. Gewicht is op dit moment rond de 63kg met een lengte van 178. Ik ga langzaam mijn calorieën juist opschroeven om droge spieren op te bouwen. Zit nu rond de 1700 calorieën per dag. Mijn doelen liggen dus anders.
    Afvallen zal inderdaad niet snel gaan maar dat kan ook niet. Een crashdieet is alleen maar een korte termijn oplossing. Ga voor een verandering in je lifestyle.
  • Grumpy_1967
    Grumpy_1967 Berichten: 6 Member
    Opties
    Wow, jij hoeft inderdaad niet meer af te vallen! En ja, ik zal inderdaad een hoop dingen moeten veranderden; ik leef al zoveel jaar ongezond. Komt omdat ik veel ziek ben geweest en vaak niet in staat was om te koken (21 operaties in de laatste 12 jaar, waarvan de laatste op 12 juli j.l.).
    Vandaag zijn we boodschappen gaan doen en heb wel wàt lekkers meegenomen maar ook heel veel gezonde dingen. En van het lekkers ga ik met mate van eten en er dan heel bewust van genieten. 😊
  • linde_weightloss
    linde_weightloss Berichten: 13 Member
    Opties
    > @Nikketje zei:
    > > @linde_weightloss zei:
    > > Chicks love food hebben leuke 5 or less recepten!
    >
    > Geef jij dan al die ingrediënten 1 voor 1 in?
    >
    >

    Ja klopt! De ingrediënten voer ik 1 voor 1 in. Je kan ook maaltijden aanmaken!
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 699 Member
    Opties
    Ik geef ze ook 1 voor 1 in.
    Maar ik heb ook 2 of 3 maaltijden...
  • tompoot16
    tompoot16 Berichten: 1 Member
    Opties
    @ANijholt92 ikzelf gebruik voor inspiratie de fitmencook app/ website daar staan allerlij recepten op met variërende moeilijksgraden(en prijzen ) en een macro breakdown