Krachttraining hoe?
geertvanwettere2014
Ik ben van plan om ook krachttraining in mijn strijd tegen het vet te doen.
Wat is het beste, trainen met lichte gewichten of met zware gewichten?
Is er een specifiek trainingsschema aangeraden?
Wat is het beste, trainen met lichte gewichten of met zware gewichten?
Is er een specifiek trainingsschema aangeraden?
0
Reacties
-
Begin licht om blessures te voorkomen.
En bouw dan op.
De techniek en juiste uitvoering is ook belangrijker dan het gewicht wat je aan kan.
Geef je spieren 72 uur rust. Dus na triceps training.. deze 72 uur laten rusten.
Om af te vallen is het aan te raden de grote spiergroepen te trainen. Deadlift.. squatten..
Succes!!!!0 -
Ga naar een goede sportschool met gedegen begeleiding. Niet zomaar wat gaan doen. Voorkomt een hoop blessure leed en teleurstelling.2
-
Geef je spieren 72 uur rust. Dus na triceps training.. deze 72 uur laten rusten.
1 -
😳 Ik sport bijna elke dag..... Niet elke spiergroep elke dag even intensief. Meestal wissel ik kracht met cardio/kracht af. Leren luisteren naar je lichaam is hierbij denk ik belangrijker dan je vasthouden aan schemaatjes1
-
Ik train de meeste spiergroepen 2 keer per week. Start altijd met 15 minuten cardio.
Daarnaast probeer ik zoveel mogelijk te variëren qua oefening per spiergroep.
Daarnaast ook een week lichte training tussendoor.0 -
Daarnaast probeer ik zoveel mogelijk te variëren qua oefening per spiergroep.
Ik kan je vertellen dat al de jaren dat ik krachttraining doe, is mijn programma nog nooit aangepast. Het draait om progressieve overload en daarvoor is een verandering om de 6-8 weken onnodig en werk zelfs averechts.
Maar afgezien van dat, het kan een doel ansich zijn dat men een programma veranderd om de zoveel tijd.1 -
> @itzhanne82 zei:
> Daarnaast probeer ik zoveel mogelijk te variëren qua oefening per spiergroep.
>
>
>
> Met welk doel is dit?
>
> Ik kan je vertellen dat al de jaren dat ik krachttraining doe, is mijn programma nog nooit aangepast. Het draait om progressieve overload en daarvoor is een verandering om de 6-8 weken onnodig en werk zelfs averechts.
>
> Maar afgezien van dat, het kan een doel ansich zijn dat men een programma veranderd om de zoveel tijd.
Doel is om af te vallen.
Spieren ipv vet0 -
Doel is om af te vallen. Spieren ipv vet0
-
Het doel is voor mij niet om af te vallen.
Ik doe de ene week mijn biceps met losse gewichten en andere week op een toestel.
Het schema blijft dus hetzelfde .. Maar het type uitvoering is anders.
Heb altijd begrepen dat het beter is voor de spiergroep.0 -
😁 Ik heb van mijn trainer geleerd om liever zoveel mogelijk met losse gewichten te werken of je lichaamsgewicht te gebruiken. Alleen toestellen als je motorisch niet zo handig bent.
De toestellen zijn bij ons een soort hangplek. Er wordt daar gekletst., geappt, nog meer gekletst en nog meer geappt.0 -
Ja klopt. Ik gaf slechts een voorbeeld.
Maar je weet wat ik bedoel. 😉
Ik gebruik een hometrainer voor de 15 minuten cardio..... dat is nu nog het enige apparaat. 😂😂😂0 -
Heb altijd begrepen dat het beter is voor de spiergroep.1
-
Ik heb van mijn trainer geleerd om liever zoveel mogelijk met losse gewichten te werken of je lichaamsgewicht te gebruiken. Alleen toestellen als je motorisch niet zo handig bent.
Maar inderdaad; soms lijkt het meer op een hangplek2
Categorieën
- Alle Categorieën
- 2.3K Hoofdfora
- 856 Stel jezelf voor
- 326 Algemene hulp bij diëten en gewichtsverlies
- 41 Succesverhalen
- 396 Voedsel en voeding
- 254 Fitness en training
- 312 Motivatie en steun
- 65 Recepten
- 38 Kletsen, gezelligheid en spelletjes