Calorie arme recepten delen — Dutch (Netherlands)

Calorie arme recepten delen

Opties
Grumpy_1967
Grumpy_1967 Berichten: 6 Member
Hoi allemaal! Ik wil graag 20 kilo afvallen maar ben op zoek naar lekkere en niet te ingewikkelde recepten. Ik heb een man die helaas geen 'rare etenswaren lust; bij het woord rucola springt hij al op van schik, laat staan avocado... :p
Misschien kunnen we hier een plek maken waar we lekkere maar calorie arme recepten uitwisselen?

Reacties

  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    Wat lust je man dan wel graag? Ik kook voor mezelf vaak apart of gedeeltelijk apart. Ik ben vegetarisch/deels veganist en de rest van mijn gezin niet. De pubers schotel ik ook geen Quinoa voor en halen hun neus op voor bepaalde groentes die ik wel lekker vind. Dus bij de pasta staan er soms 2 soorten sauzen op tafel 😂 Dat is niks ingewikkelds. De basis is hetzelfde alleen andere toevoegingen.
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    Ingrediënten (voor 1 persoon)
    125gram kipfilet
    30gram feta
    1 handje radijsjes
    1 handje cherry tomaatjes
    ½ komkommer
    Sriracha
    Gyroskruiden
    Zonnebloemolie
    ½ rode ui
    2 stengels bosui
    2 kropjes romeinse sla
    Voor Tzatziki
    ½ teentje knoflook
    Paar blaadjes munt en peterselie
    ¼ komkommer
    Peterselie
    50-100ml magere yoghurt
    ¼ citroensap en zest (citroenrasp)
    Olijfolie
    Zout
    Voedingswaarden (per persoon)
    423 Kcal
    13 gram koolhydraten
    41 gram eiwitten
    5 gram vetten
    21 gram vezels
    Bereidingswijze
    Begin eerst met het maken van de tzatziki
    Snijd de munt en peterselie fijn
    Nu mag je de komkommer in vieren snijden, haal de binnenkant (het sappige gedeelte) eruit en rasp de rest in dunne slierten
    Neem een schaaltje en voeg de yoghurt toe
    Rasp de knoflook en de schil van de citroen (ongeveer de helft van de citroen)
    Voeg dit toe aan het kommetje met olijfolie, peper, zout en citroensap
    Kruid de kip lekker met gyros kruiden, een beetje sriracha, 1 theelepel zonnebloemolie en een snufje zout
    Snijd de kip vervolgens in blokjes en bak in wat olie (6 á 8 minuten)
    Snijd de sla met de andere groentes fijn en maak hier een mix van
    Snijd de feta in stukjes en voeg toe aan de salade
    Nu alleen nog de kip erbij en de salade is klaar
    Gebruik de tzatziki als dressing!
    Dit recept is van Chef met Lef
  • cindywv2014
    cindywv2014 Berichten: 21 Member
    Opties
    Als je 'gewoon ' aardappelen groente vlees eet past dit vaak prima qua calorieën. Vaak beter dan pasta. Als je dan zelf wat meer groente neemt en iets minder aardappelen kun je gewoon samen hetzelfde eten.
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    Hoezo zijn aardappelen beter dan pasta?? Voeding is niet in te delen in goed of slecht. Hooguit dat iets meer of minder calorieën bevat. Afvallen is het creëeren van een calorie tekort. Niks meer en niks minder. Het labelen van voeding in goed of slecht breng vaak een hoop frustratie mee waardoor mensen het eerder opgeven. Probeer zo gezond mogelijk maar vergeet ook niet te genieten.
    🙏 Ik heb gisteren genoten van een flinke punt red velvet cake van Dudok...... Toch een ons in de min vanmorgen. Streng dieeten, koolhydraatarm, carb cycling, intermittent fasting, paleo en dan alle fabeltjes over thee met citroen, groene thee, etc zet geen zoden aan de dijk. Verander je mindset, eet minder dan je verbruikt, beweeg en dan kom je er ook!!!! > @cindywv2014 zei:
    > Als je 'gewoon ' aardappelen groente vlees eet past dit vaak prima qua calorieën. Vaak beter dan pasta. Als je dan zelf wat meer groente neemt en iets minder aardappelen kun je gewoon samen hetzelfde eten.
  • Grumpy_1967
    Grumpy_1967 Berichten: 6 Member
    Opties
    Helemaal mee eens Manga.