Nieuw op MFP — Dutch (Netherlands)

Nieuw op MFP

Opties
JdeB0
JdeB0 Berichten: 2 Member
Fitness pals,

Mijn naam is Jochem en ik heb afgelopen week met MFP gespeeld en heb nu de meeste etenswaren erin staan.

Ik sta al sinds mijn twintiger jaren op 20% body fat en wil dat flink naar beneden schroeven en gewoon weten hoe mijn fysiek er dan uitziet. Dus mijn doel is vet verliezen en spieren zoveel mogelijk behouden dmv krachttraining. Als ik spieren verlies, prima, het hoofddoel is vet verliezen.

Vanaf vandaag start ik mijn cut naar 12% bf. Ik ben nooit in die bf range geweest dus weet niet hoe mijn lichaam precies gaat reageren en of het de spierdefinitie laat zien die ik wil. Maar het is een stap in de goede richting. Ik ga uit van gemiddeld -0.5% bf per week, dus na ong. 4 maanden op 12% te zijn. Maar als het 5 maanden duurt, ook prima, ik heb geen haast. Als ik bij de 12% in de buurt kom, ga ik bedenken wat ik verder wil.

Stats 01 sep 2018:

M
40 j
1,85 m
84 kg
Bf 20%
Onderhoud 2260 kCal/ dag

Mensen die ook cutten: laat me weten hoe jij het doet en vraag wat je wil. Is mijn plan goed of klopt er iets niet? Thanks!

Reacties

  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    Ik lees met een schuin oogje mee. Doel is iets anders droog blijven, als het kan iets minder in vetpercentage, maar meer spieren opbouwen.

    V
    43
    1.78
    63kg
    BF 19.7
    Onderhoud 2128 Kcal/dag

    In maart woog ik 58 kg dus ben al aardig aangekomen maar mag nog wel wat meer. Ik vind het lastig om meer te eten omdat ik bang ben dat het rond de middel gaat zitten 😁. Lang rond de:1700 Kcal gezeten qua voeding. Nu eet ik op onderhoud en kom langzaam bij. Ik sport bijna dagelijks. Kracht afgewisseld met cardio.
    Qua macro's eet ik minder koolhydraten meer vet en eiwitten.
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    > @Manga23 zei:
    > Ik lees met een schuin oogje mee. Doel is iets anders droog blijven, als het kan iets minder in vetpercentage, maar meer spieren opbouwen.
    >
    > V
    > 43
    > 1.78
    > 63kg
    > BF 19.7
    > Onderhoud 2128 Kcal/dag
    >

    Mooie lengte voor een vrouw!!
    En de andere cijfers ook. Respect

    M
    50
    187
    87KG
    BF???
    2298 Kcal om 0.5kg af te vallen.

    Ik wil wat sterker en droger worden.
    Toch die 6 pack een keer halen.
    Het afvallen mag tot volgende zomer duren. Langzaam aan dus.

    Ik ben pas weer bezig met krachttraining.
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    🤣🤣 Hahaha tja die Sixpack...... Contouren staan er maar helaas niet sterk aanwezig..... Misschien onhaalbaar maar wel een drive om door te blijven trainen.
    Ook bij mij doel om sterker te worden..... Vooral in de armen zodat ik hopelijk verder kom in de yoga..... Dreams dreams dreams
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik hoop dat je weet wat je doet om op een laag bodyfat percentage te komen en dat zelfs in een redelijk snel tempo. Heb je een bepaalde reden om specifiek 12% te willen zijn (en in die bepaalde periode?) en hoe meet je dat? Bijna alle methodes om vetpercentages te meten is zo onbetrouwbaar als de pest namelijk (helaas maar waar). Desalniettemin, succes!

    Hieronder mijn 'status':

    V
    36
    1.78
    71kg
    BF geen idee, niet belangrijk
    Bulk 3000kcal trainingsdag (6x) / 1650kcal rustdag (1x)

    Grappig om te zien dat Manga even groot is, maar aanzienlijk lichter is! Als ik 63 zou wegen, zou ik een stokje zijn :D
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    > @itzhanne82 zei:
    > Ik hoop dat je weet wat je doet om op een laag bodyfat percentage te komen en dat zelfs in een redelijk snel tempo. Heb je een bepaalde reden om specifiek 12% te willen zijn (en in die bepaalde periode?) en hoe meet je dat? Bijna alle methodes om vetpercentages te meten is zo onbetrouwbaar als de pest namelijk (helaas maar waar). Desalniettemin, succes!
    >
    > Hieronder mijn 'status':
    >
    > V
    > 36
    > 1.78
    > 71kg
    > BF geen idee, niet belangrijk
    > Bulk 3000kcal trainingsdag (6x) / 1650kcal rustdag (1x)
    >
    > Grappig om te zien dat Manga even groot is, maar aanzienlijk lichter is! Als ik 63 zou wegen, zou ik een stokje zijn :D

    🤣🤣🤣 Ik ben ook inderdaad erg lean gebouwd. Doe veel cardio door Spinning/wielrennen.....ik val bijna van mijn bank bij het idee om 3000 Kcal te eten. Hoe krijg je het weg!!! Mijn calorieën en gewicht lopen nu langzaam op. Hoop de komende tijd meer spiermassa aan te maken met krachttraining.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    september 2018 aangepast
    Opties
    Vorig jaar zat ik op mijn top met 3300 op trainingsdagen. Ben toen in één jaar zo'n 5-6 kilo aangekomen. Nu ongeveer 3-4 tov mijn startgewicht van vorig jaar. Een jaar terug startte ik met 65 kilo denk. En afgelopen januari rond de 67. Ik ben dus ook letterlijk zwaarder geworden met hetzelfde 'uiterlijk'.

    Tja, het heeft zijn voordelen die 3000, maar soms valt het tegen. Vooral in het weekeind, omdat je later opstaat en ik een of twee maaltijden mis en het dus over 3 moet verdelen. Als ik overigens 63 zou wegen, wat niet onmogelijk is, zou ik geen barbell meer boven de kop kunnen krijgen. Voor mij is trainen en sporten echt functioneel en absoluut niet voor de esthetica. Natuurlijk vind ik het gaaf als mijn lichaam groeit en er meer spiermassa en definitie bijkomt, maar ik treur niet om dat ene extra vetrolletje. :#
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    > @itzhanne82 zei:
    > Vorig jaar zat ik op mijn top met 3300 op trainingsdagen. Ben toen in één jaar zo'n 5-6 kilo aangekomen. Nu ongeveer 3-4 tov mijn startgewicht van vorig jaar. Een jaar terug startte ik met 65 kilo denk. En afgelopen januari rond de 67. Ik ben dus ook letterlijk zwaarder geworden met hetzelfde 'uiterlijk'.
    >
    > Tja, het heeft zijn voordelen die 3000, maar soms valt het tegen. Vooral in het weekeind, omdat je later opstaat en ik een of twee maaltijden mis en het dus over 3 moet verdelen. Als ik overigens 63 zou wegen, wat niet onmogelijk is, zou ik geen barbell meer boven de kop kunnen krijgen. Voor mij is trainen en sporten echt functioneel en absoluut niet voor de esthetica. Natuurlijk vind ik het gaaf als mijn lichaam groeit en er meer spiermassa en definitie bijkomt, maar ik treur niet om dat ene extra vetrolletje. :#

    Klopt wel ik mis nu de spierkracht om zwaarder te trainen omdat ik te slank ben gebouwd. Wil ik verder komen dan moet ik anders gaan trainen en eten. 😁 Het is trouwens niet mijn doel om te gaan power liften maar ik wens wel iets meer spiermassa