Hoe te cutten met MFP — Dutch (Netherlands)

Hoe te cutten met MFP

Goedemiddag!

Mijn doel is cutten (vet verliezen), niet persé gewicht verliezen. Dus ik heb als doel “gewicht behouden” ingesteld en creëer zelf met cardio- en krachttraining een kCal tekort. Onderhoud is 2260 en ik sport tussen de 300 tot 550 aan dagelijks tekort.

Mijn vraag betreft de verdeling van macro’s. Om gewicht te behouden zet MFP deze op kve 50/30/20%.

Maar wat is de optimale kve% verdeling als je gaat cutten? Ben ik efficiënt bezig als ik macro’s aanhoudt die eigenlijk bedoeld zijn om gewicht te behouden? Een andere optie is MFP instellen op “gewicht verliezen” maar dat is niet mijn doel ondanks dat ik lichter wordt als ik vet verlies...

Wie kan hier iets zinnigs over zeggen en hoe heb jij het ingesteld?

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Mijn doel is cutten (vet verliezen), niet persé gewicht verliezen
    vet verliezen IS gewicht verliezen of vice versa... dus ik weet niet precies hoe je het voor je ziet vet te verliezen zonder gewicht te verliezen.

    MFP aanhouden voor kcal en macro's is nooit een goed idee; het is een programma die zijn cijfers baseert op statische gegevens en houdt geenszins rekening met levensstijl, mate van sport, welke sport etc. Je kunt bijvoorbeeld beter je BMR & TDEE uitrekenen voor je kcal, als startpunt om mee te werken en stel gaandeweg bij.
    Ben ik efficiënt bezig als ik macro’s aanhoudt die eigenlijk bedoeld zijn om gewicht te behouden?
    Euhm nee? Je wilt vet verliezen toch? Dan dien je in een tekort te zitten en niet op onderhoud.

    Het indelen van je macro's is van zoveel factoren afhankelijk dat zonder context ik daar niets zinnigs over kan zeggen. Macro's zijn persoonsgebonden, naast de andere individuele factoren en toleranties.