Afvallen door meer calorieën — Dutch (Netherlands)

Afvallen door meer calorieën

Opties
Hallo,
Mijn naam is Sandy. Op advies van verschillende mensen ben ik nu sinds 5 dagen gestart met MEER calorieën te eten met als doel afvallen.
Wie heeft hier goede ervaring mee?

Reacties

  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Hoi Sandy,
    Ik heb er geen ervaring mee,
    Maar ik heb al meer positieve geluiden gehoord.

    Succes!!!!!

    Grtz corne
  • aragog4532
    aragog4532 Berichten: 8 Member
    Opties
    Sinds gisteren heb ik een (gediplomeerde) Personal Trainer. Ze schrok ervan dat ik 1000 tot 1200 calorieën per dag eet, en veel te weinig koolhydraten. Dat moest volgens haar bijna het dubbele zijn... Dat ik mijn kh alleen uit fruit en groente haal, en daarnaast een 100 gram vlees of vis per dag en wat zuivel, was niet goed om af te vallen zei ze. Nu sta ik ook al een hele tijd stil, nu maar eens zien hoe het gaat als ik meer eet, en daarnaast meer en intensief ga sporten. Ik dacht altijd: elk pondje gaat door het mondje, en hoe minder je eet hoe meer je afvalt, maar dat is dus kennelijk toch niet waar?!
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik dacht altijd: elk pondje gaat door het mondje, en hoe minder je eet hoe meer je afvalt, maar dat is dus kennelijk toch niet waar?!
    Regel tot nu toe is nog steeds energietekort = afvallen en energieoverschot = aankomen. Dus ja; elk pondje gaat door het mondje. Wanneer je in een energietekort zit en je valt niet af kloppen óf je registraties van voeding niet, of registreer je niet alles, doe je aan onderrapportage of ben je simpelweg bij je onderhoud beland en dien je je kcal te verlagen of je verbruik omhoog te gooien.

    Daarnaast; iemand kan wel zeggen dat je het dubbele moet eten, maar op wat is dat gebaseerd? Heb je ooit je BMR & TDEE uitgerekend? En hoeveel verschilt dat met jouw kcal van 1000-12000? Het maakt overigens niet uit, in eerste instantie, wat je eet; als je maar in een tekort zit.
  • lies69
    lies69 Berichten: 1 Member
    Opties
    Ik ben meer gaan eten tijdens de maaltijden, bedoel je dat misschien? Voor mij werkt het, doordat ik meer eet en volle producten gebruik heb ik geen behoefte meer om te snaaien.
  • Klaartje00
    Klaartje00 Berichten: 3 Member
    Opties
    Ik merk ook als ik de ene dag meer koolhydraten eet en de andere meer eiwitten en gezonde vetten dat ik sneller afval