Ik val niet af. — Dutch (Netherlands)

Ik val niet af.

Opties
Heyy,
Ik zoek iemand die mij wilt helpen af te vallen.

Reacties

  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Volgens mij willen dat de meeste op dit forum.😊
    Welkom.

    Vertel eens iets meer over jezelf.
    Lengte gewicht beweging eet patroon.
  • miladongzhen5984
    miladongzhen5984 Berichten: 6 Member
    Opties
    Ik ben 1,54 meter.
    Ik weeg 53.5 kg.
    Ik sport 3 uur per week.
    Mijn eet patroon is ik begin meestal rond 11uur met eten eet veel groente kwark en fruit en rijstenwafels. En ik eet rond de 1200 cal
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    En wat is je leeftijd?
  • miladongzhen5984
    miladongzhen5984 Berichten: 6 Member
    Opties
    19 jaar
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Volgens een tdee berekening zou je ongeveer 1650Kcal mogen hebben om aftevallen.

    Maar dit is een algemene berekening.

    Je bmr kom ik uit op 1361 kcal.
    En daar zit je nu onder... wat niet verstandig is.

    Maar misschien kan itzhanne daar iets over zeggen. Ik ben geen deskundige.

    Wat ik gelezen heb is dat als je langere tijd te weinig eet, je lichaam in een soort spaarstand komt. Maar.. Ik weet niet of dit juist is.
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Itzhanne82 kan jij hier iets over zeggen?
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Itzhanne82 kan jij hier iets over zeggen?
    Of course :)
    Wat ik gelezen heb is dat als je langere tijd te weinig eet, je lichaam in een soort spaarstand komt. Maar.. Ik weet niet of dit juist is.
    Spaarstand zoals men denkt dat dit zo is, klopt niet. Je lichaam past zich aan, aan wat je het geeft en zal efficiënter omgaan met zijn energie als je in een tekort zit. Maar de netto percentages dat dit invloed heeft op je energiebalans of de mythe "ik val niet af doordat ik in de spaarstand zit" is verwaarloosbaar. De basis blijft de energiebalans.

    Ik kom met jouw gegevens uit op een;
    BMR van 1,247
    TDEE van 1,714

    Dit zijn geen vaste gegevens, maar kunnen je een houvast geven om te beginnen en gaandeweg bij te stellen.

    Terugkomend op jouw uitspraak van 1200 kcal per dag, zou je aannemen dat dit te weinig is, want dit betekent dat je minder eet dan je BMR. BMR is het minimale wat je binnen dient te krijgen, of er moet een uitzondering zijn dat je (voor een langere periode) zo weinig eet. Hoe weet je dat je 'ongeveer' 1200 eet? Houd je dit exact bij? Wat is de reden dat je 1200 eet? Volgens de energiebalans zou je dus moeten afvallen met 1200 en als dit niet zo is dan kunnen er enkele zaken niet in de haak zijn. Onder rapporteren is daar o.a. een van (bewust of onbewust)

    Maar je hebt in feite een normaal gewicht (BMI van 22), wat is je doel of de reden dat je wilt afvallen?
  • miladongzhen5984
    miladongzhen5984 Berichten: 6 Member
    Opties
    Ik ben van me zelf een heel onzeker type en ik vind me zelf iets te dik persoonlijk.
  • miladongzhen5984
    miladongzhen5984 Berichten: 6 Member
    Opties
    doe dit ook al soort experiment om te kijken of ik wat zelfverzekerde ben als ik wat afval
  • miladongzhen5984
    miladongzhen5984 Berichten: 6 Member
    Opties
    Ik hou mij calorieën bij ik weeg altijd alles af en vul alles exact in
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Als je 1200 eet, dan moet je afvallen. Als dat niet zo is, dan eet je nog teveel. Alleen zou dat heel vreemd zijn, aangezien je met 1200 onder je BMR eet er sowieso zou moeten afvallen. Dus ergens klopt er iets niet.
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    Uh ..... Je eet 1200 calorieën wat ik echt erg weinig vindt. Maar waarom wil je werkelijk afvallen? Is dat echt omdat je onzeker bent? Ik zou lekker blijven sporten.... Tandje erbij, goed schema vragen op je sportschool en iets onder je TDEE eten. Uiteindelijk moet je in de spiegel zien dat je shape veranderd. Kijk niet teveel naar de cijfertjes op de weegschaal.
    Mijn lijf ziet er nu beter uit met 64kg dan toen ik 58kg woog 😁