Aantal calorieën — Dutch (Netherlands)

Aantal calorieën

Hi iedereen, na vallen en opstaan proberen we het opnieuw.

Nu had ik toch mijn twijfels over het aantal calorieën dat ik mag innemen.

Ik ben een vrouw, meet 1m66 en weeg 81kg, mijn doel is om naar 65kg te gaan. Na het instellen van mijn doelen kwam ik op 1200kcal uit. Is dat niet wat weinig?

Verder hoop ik dat het me dit keer wel lukt en hier wat steun en motivatie te vinden!

Reacties

• Hope659
    Hope659 Berichten: 1 Member
    Je kunt je calorie inname aanpassen naar bv 1500 kcal heb ik ook gedaan. Ik hoef geen kilo in de week af te vallen .. met een pond ben ik dik tevreden..
    .
  • yholties
    yholties Berichten: 63 Member
    Je kan zo online even schema vinden en dan even googlen op tdee daar even je gegevens invullen en dan heb je beetje leidraad en het is natuurlijk ook afhankelijk van je activiteit ernaast
    Succes ,groetjes Yvon
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Ik ben een vrouw, meet 1m66 en weeg 81kg, mijn doel is om naar 65kg te gaan. Na het instellen van mijn doelen kwam ik op 1200kcal uit. Is dat niet wat weinig?
    Ik mis hierbij nog je leeftijd en je mate van beweging. Zonder deze gegevens kan er geen berekening worden gemaakt.
  • TrendySpark2419
    TrendySpark2419 Berichten: 5 Member
    > @itzhanne82 zei:
    > Ik ben een vrouw, meet 1m66 en weeg 81kg, mijn doel is om naar 65kg te gaan. Na het instellen van mijn doelen kwam ik op 1200kcal uit. Is dat niet wat weinig?
    >
    >
    >
    > Ik mis hierbij nog je leeftijd en je mate van beweging. Zonder deze gegevens kan er geen berekening worden gemaakt.

Ik ben 29 en heb een zittende job. Een tweetal keer per week een uurtje wandelen, fietsen,... terug een fitnessabonnement gekocht dus het is wel de bedoeling meer te gaan bewegen.
  • itzhanne82
    Samenvattend kom ik uit op de volgende calorieën:

Basal Metabolic Rate: 1,542 calories per day
    Sedentary: 1,850 calories per day
    Light Exercise: 2,120 calories per day
    Moderate Exercise: 2,389 calories per day

1200kcal is dus te weinig, gezien je boven je BMR moet eten; dat is hetgeen wat je minimaal nodig hebt. Er zou een hele goede reden moeten zijn dat je onder je BMR gaat eten.
  • karinmichaelis
    karinmichaelis Berichten: 1 Member
    Heb je misschien aangegeven dat je 1 kg per week wilt afvallen? Zoja dan kan je hem op 0,5 kg zetten
  • itzhanne82
    Gewicht verliezen gaat nooit lineair, dus dat die optie wordt aangeboden slaat nergens op. Je kunt ook ingeven wat je aantal calorieën zijn die je wilt nuttigen en de macro's daarbij. Dan zorgen dat je daar onder blijft.