Vegan sportmaatje — Dutch (Netherlands)

Vegan sportmaatje

Opties
Iemand zin om soms samen te trainen elkaar te motiveren en veganistisch lifestyle niet erg vind?

let me know.

Reacties

  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    Hoi, je mag me toevoegen hoor. Op dit moment ben ik iets minder fanatiek met het bijhouden van mijn eetdagboek door drukte. Ik ben niet geheel veganistisch meer. Wel een tijd compleet vegan gegeten maar toch weer zuivel en eieren gaan gebruiken ivm moeite om eiwitten binnen te krijgen. Omdat ik veel en fanatiek sport was dat toch een deal-breaker. Nu dus vegatarisch en dat bevalt prima.
    Ben dus wel benieuwd hoe jij dat doet 😊
  • loesietju
    loesietju Berichten: 40 Member
    Opties
    Hoi ik ben vegetariër en sportief.Je mag me toevoegen als je wilt😉
  • Feelingfit1992
    Feelingfit1992 Berichten: 2 Member
    Opties
    Hoi ik ben ook een vegetariër! Niet geheel vegan. Maar je mag me toevoegen 😉
  • sandrasenna
    sandrasenna Berichten: 28 Member
    Opties
    Mag mij ook toevoegen
  • Annemariezonderma
    Annemariezonderma Berichten: 14 Member
    Opties
    Manga23 schreef: »
    k ben niet geheel veganistisch meer. Wel een tijd compleet vegan gegeten maar toch weer zuivel en eieren gaan gebruiken ivm moeite om eiwitten binnen te krijgen.
    Ik kwam per ongeluk langs deze blogpost, maar euhm, waren eiwit-shakes geen goede aanvulling misschien? Niet dat ik je ergens heen wil duwen of zo hoor :-P Maar ik moest daar aan denken, omdat ik zelf ook een beetje moeite had met mijn eiwitten te halen, en ik een plantaardige eiwitshake gevonden heb die ik nu tijdelijk ter aanvulling neem, zolang ik even geen andere oplossing heb gevonden. (Ik moet nog wat creatiever worden met voeding)

    Totally offtopic, sorry. *bloos*

  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    De normale eiwit shakes zijn ook dierlijke eiwitten afkomstig van melk.
    En je hebt gewoon dierlijke eiwitten nodig..... helaas.
  • Annemariezonderma
    Annemariezonderma Berichten: 14 Member
    Opties
    corneaarts schreef: »
    De normale eiwit shakes zijn ook dierlijke eiwitten afkomstig van melk.
    En je hebt gewoon dierlijke eiwitten nodig..... helaas.

    Dat is niet waar hoor: er bestaan plantaardige eiwitshakes (Orangefit is er zo een). En dierlijke eiwitten heb je niet nodig. Met plantaardige eiwitten kom je er ook:
    Bijna alle plantaardige voedingsmiddelen hebben alle negen essentiële aminozuren. Alleen verschillen de verhoudingen waarin deze aminozuren voorkomen. Peulvruchten bijvoorbeeld, bevatten relatief weinig methionine en veel lysine, terwijl granen, zaden, pitten en noten juist weer weinig lysine en veel methionine bevatten.
    Het is dus de kunst om voedselcombinaties te maken, waardoor ze elkaars tekorten of ontbrekende aminozuren opvullen/aanvullen.
    https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3905294/
    Daarnaast bestaan er ook producten die wel volledig het totaalpakketje bezitten en in verhouding gelijk staan aan dierlijke producten, denk maar aan; quinoa, tofu, soyabonen, boekweit, spirulina, en nog wel meer. Ik heb maar wat uit 't rijtje gepikt.