Afvallen voor de zoveelste keer
ledabozbozboz
Hey mensen,
Dit is mijn zoveelste poging om af te vallen! Het is niet dat ik overgewicht heb, maar ik wil graag een paar kilo’s eraf (8/10 kilo) misschien kunnen we elkaar motiveren? Hebben jullie nog tips?:)
Dit is mijn zoveelste poging om af te vallen! Het is niet dat ik overgewicht heb, maar ik wil graag een paar kilo’s eraf (8/10 kilo) misschien kunnen we elkaar motiveren? Hebben jullie nog tips?:)
2
Reacties
-
Waarom wil je afvallen wat is je doelstelling ?
Ik ben bezig om 12 kilo eraf te trainen maar dat is om gezonder te worden beter BMI en weer beter in mijn vel te zitten
Dus tdee en BMI berekenen en van daaruit kijken wat je doel is je mag me altijd toevoegen succes0 -
Hoi!
Als je wilt afvallen zijn er 100 wegen die naar rome lijden.
Wat hierboven al aangegeven wordt een gezonde BMI echter is dat Body Mass Index en is dat vrijwel een vast gegeven, kort gezegd is dit voor iedereen anders waardoor het niet acuraat is.
Als je echt wilt afvallen is het belangrijk eerst je BMR te berekenen. Dit is je dagelijkse calorieen behoefte. De som is eenvoudig Gewicht x22 = BMR zonder activiteit. voorbeeld 75x22= 1,650 calorieen per dag wat je dan nodig hebt zonder een acitivteit te doen. Als je wilt afvallen moet je zorgen dat je in een negatieve energie balans komt, oftewel minder calorieen tot je nemen dan je nodig hebt.
Je activiteit speelt hier ook een rol in want dit bepaalt hoeveel je verbruikt op een dag. Het is belangrijk als je wilt afvallen dat je meer verbrand dan dat je nodig hebt.
acitivteit factor pas je toe als volgt:
1.3 - 1.6 = niet actief
1.5 - 1.8 = weinig actief
1.7 - 2.0 = zeer actief
1.9 - 2.2 = top sporter
Welke activiteit je selecteert is afhankelijk wat je dagelijkse bezigheden zijn, sport je veel of hang je meer op de bank.
BMR basis hadden we al berekend (1,650 kcal) dan gaan we nu de acitiveit toepassen dat werkt als volgt: 1,650x1.3= 2,145 kcal
Nu weet je hoeveel je dagelijks verbruikt, als je dit iedere dag aanhoudt val je niet af!
Om af te vallen gaan we de negatieve energie belans in, dit doen we door 0,5% van je dagelijkse behoefte af te halen: dat is dus - 500 kcal dus hou je 1,650 calorieen over. Dit zou je dus moeten eten om af te vallen hier mag je dan niet overheen!
Wil je aankomen? Dan doe je exact hetzelfde maar dan ga je een positieve energie balans in. Dan doe je 0,5% erbij dus gezegd 500 kcal toevoegen aan de 1,650 calorieen. Als je dan helemaal inhoudelijk wilt gaan dan bereken je ook nog je macro's.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
Groet,
Maikel Angelo5
Categorieën
- Alle Categorieën
- 2.3K Hoofdfora
- 855 Stel jezelf voor
- 326 Algemene hulp bij diëten en gewichtsverlies
- 41 Succesverhalen
- 396 Voedsel en voeding
- 254 Fitness en training
- 312 Motivatie en steun