Hi, nieuw hier. Intermittent fasting en enomorph — Dutch (Netherlands)

Hi, nieuw hier. Intermittent fasting en enomorph

Mermaidje37
Mermaidje37 Berichten: 6 Member
Beste mensen, hier een endomorphe dame. Al jaren aan het knokken en diep ongelukkig met mn figuur. Maar ik geef niet op. Met behulp van een schema en het leren van calculeren van de Macro's heb ik redelijk de flow te pakken.
Ik zou het leuk vinden om met mede-endomorphe mensen te sparren en van elkaar te leren. Ook wbt voedingskeuzes en tips. En eigenlijk droom ik ervan om het nog ns 1 keer te flikken om compleet ripped te gaan... Maar dat durf ik haast niet te zeggen. Ik ben 41, moeder van 3. En sws wens ik iedereen succes met je doelen!

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Welkom! Succes met je doelen. Omtrent somatotypering raad ik je aan dit even te lezen:

    https://www.bell-coaching.com/training/somatotypering-ecto-meso-endomorph/
  • Mermaidje37
    Mermaidje37 Berichten: 6 Member
    Dank je wel!! Ik heb inmiddels een advies over eetvolgorde. Nl de carbs in de eerste helft vd dag en daarna voornamelijk eiwitten. En dat samen met intermittent fasting moet de stofwisseling flink aanzetten tot verbranden.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    november 2018 aangepast
    En dat samen met intermittent fasting moet de stofwisseling flink aanzetten tot verbranden.
    Ik wil je niet uit de droom helpen, maar IF is enkel een manier om je voeding in te regelen. Een energietekort zorgt ervoor dat je afvalt en dus vet verbrand; niet IF of alleen eiwitten in de middag. Als je met deze methode evenveel zou eten of meer dan je energiebehoefte blijf je net zo op gewicht, en val je niet af, of kom je zelfs aan. Er is nog onvoldoende bewijs welke voor- en/ of nadelen er zijn van bijvoorbeeld IF.
  • Mermaidje37
    Mermaidje37 Berichten: 6 Member
    Nee, mijn bmr is 1550, ik eet tussen 1700 en 1800. Niet extreem. En if helpt me om niet te gaan snaaien ook.