calorieën tellen, wat is de juiste app — Dutch (Netherlands)

calorieën tellen, wat is de juiste app

Opties
Ik zie zo vaak verschillende uitkomsten in calorieën tijdens het sporten. Wie kent er een goede app die het juist bij houdt. Ik gebruik zelf Endomondo, maar als ik hier op MFP kijk en iemand doet hetzelfde, dan verbruikt die persoon veel minder calorieën. Ik begrijp dat het voor mannen en vrouwen anders werkt en ook als iemand meer gewicht heeft dan de ander. Dus dat bedoel ik niet. Een app die goed bjihoudt als ik mijn gegevens goed heb ingevuld. Alvast bedankt voor de reacties.

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Die bestaat eigenlijk niet. Verbruikte calorieën zijn lastig correct in te schatten, omdat hartslag die je meet met een horloge of hartslagband alleen iets zegt over je hartslag. De calorieën die daar uitkomen zijn niks meer dan een schatting helaas.
  • bettymulder
    bettymulder Berichten: 10 Member
    Opties
    itzhanne82 schreef: »
    Die bestaat eigenlijk niet. Verbruikte calorieën zijn lastig correct in te schatten, omdat hartslag die je meet met een horloge of hartslagband alleen iets zegt over je hartslag. De calorieën die daar uitkomen zijn niks meer dan een schatting helaas.
    Ik denk dat je mijn vraag verkeerd begrepen heb. Ik vertelde dat ik de app Endomondo gebruik en die meet alleen afstand, tijd en caloerieën en GEEN hartslag. Ook gebruik ik geen sporthorloge.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    november 2018 aangepast
    Opties
    Ik meende dat je vroeg welke goede app er bestaat die de juiste kcal bijhoudt wanneer je sport? Daarop was mijn antwoord gebaseerd; die bestaat niet. Het enige wat dicht in de buurt komt die calorieën "juist" kan registreren tijdens een workout is een hartslagband en dat i.c.m. hartslaghorloge. Maar dan nog eigenlijk zegt dat niet veel. Tenminste, ik meen dat je wilt weten wat je verbruikt tijdens sporten?