Hoeveel gram holydraten per lichaam gewicht mag je per dag hebben?? — Dutch (Netherlands)

Hoeveel gram holydraten per lichaam gewicht mag je per dag hebben??

Opties
ajeki
ajeki Berichten: 8 Member
Ik wil een voedingschema samen stellen. Maar weet niet precies hoeveel kolydraten ik max per dag mag eten om niet aan te komen.
Kan iemand me please helpen met samen stellen van een voeding schema die bij me past..

Gr Anthony

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Koolhydraten zijn geen dikmakers. Om niet aan te komen dien je op onderhoud te zitten qua calorieën, of wanneer je wilt afvallen in een tekort qua calorieën. Daarnaast zijn koolhydraten heel persoonsgebonden en ligt aan je levensstijl. Iemand met een zitten beroep en enkel krachttraining heeft relatief minder koolhydraten nodig dan iemand met een actief beroep die bijvoorbeeld naast krachttraining ook veel cardio-gerichte activiteiten doet.

    Probeer een begin te maken, wat je zou "mogen" eten, door je BMR en TDEE uit te rekenen. Deze calculators zijn te vinden op internet.
  • ajeki
    ajeki Berichten: 8 Member
    Opties
    Hallo,
    bedankt voor je reactie. Ik ben erg actief en ziet er redelijk atletisch uit al zeg ik het zelf 😂.
    Ben erg tevreden over mijn lichaam. Alleen mijn buik wil ik droger en platter krijgen.
    Ik zal opzoek gaan naar de calculator.

    Gr Anthony
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Alleen mijn buik wil ik droger en platter krijgen.
    Dit kun je bereiken door je kcal te verlagen, dan wel in combinatie door iets minder KH omdat je dan minder vocht vasthoudt en daardoor dus droger lijkt.
  • ajeki
    ajeki Berichten: 8 Member
    Opties
    Ik heb me laten wegen en dit zijn de waardes..hoe ga ik vanaf hier verder?😊

    Vet 28,2%
    Bmi 28,2
    Muscle 26,5%
    Water 50,9%
    Visceralfat 13.1
    Jones 3.5 kg
    89,2 kg
  • ajeki
    ajeki Berichten: 8 Member
    Opties
    1857 Kcal
  • timojugger
    timojugger Berichten: 76 Member
    Opties
    Gewoon zonder koolhydraten ;)
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    december 2018 aangepast
    Opties
    Ik heb me laten wegen en dit zijn de waardes..hoe ga ik vanaf hier verder?

    Vet 28,2%
    Bmi 28,2
    Muscle 26,5%
    Water 50,9%
    Visceralfat 13.1
    Jones 3.5 kg
    89,2 kg
    Allereerst, een meting op een impedantie weegschaal zegt niet zoveel. De waardes wijken enorm af en kloppen vaak niet. Heb je je BMR en TDEE al uitgerekend? Als je die hebt kun je je "start" calorieën bepalen.

    1857 Kcal
    Wat bedoel je hiermee? Is dit hetgeen wat je nu eet? Of wat je is aangeraden?
  • ajeki
    ajeki Berichten: 8 Member
    Opties
    Goede morgen sorry voor mijn late reactie heb mijn meet resultaten en dat is 1671kj van de Tdee en bmr calculator.
    Ik heb een nieuwe betweter gekocht om noukeurige resultaten te krijgen.
    Wat is mijn volgende stap?
    Gr Anthony ajeki Anthony
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Hi Anthony, ik begrijp nog steeds niet helemaal wat je bedoeld. Ik neem aan dat die 1671 kcal jouw BMR is? Eerder had je een getal van 1857? Waar zit het verschil?

    Je geeft aan dat je alleen je buik wat droger en platter wil krijgen en dit kun je behalen door langer te diëten in een calorietekort. Dat calorietekort is in de meeste gevallen gebaseerd op je TDEE en die weet ik nog steeds niet.

    Hoeveel calorieën eet je op dit moment en hoe zijn je macro's ingedeeld? Wat voor sport doe, wat is je beroep, hoe oud ben je, hoeveel weeg je, hoe lang ben je etc.

    M.a.w. ik heb wat meer concrete informatie nodig om je vraag te kunnen beantwoorden van "wat is mijn volgende stap". ;)
  • ajeki
    ajeki Berichten: 8 Member
    Opties
    Hallo itzhanne82.
    Het verschil in deze 2 waardes is de laatste meting is van een twee calculator. Eerste waarde was van de weegschaal.
    Mijn hoeveelheid calorieën dat ik gebruik heb ik nog helemaal op orde.
    Weet niet wat je bedoeld met macro,s.🙈
    Ik fitness en daarnaast Brasilian jiu jitsu.
    Probeer 2x pw te gaan.
    Ik ben 1.78cm
    85 kilo
    Werk met jongeren geen kantoor baan.
    Hopelijk kan je hier iets meer mee.

    Gr Anthony
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Gedeeltelijk...

    Reken je TDEE eens uit, want die vraag heb je nog steeds niet beantwoord.
    https://tdeecalculator.net/

    Macro's is je verdeling van eiwitten, koolhydraten en vetten met een daar bijhorend kcal budget.
    Mijn hoeveelheid calorieën dat ik gebruik heb ik nog helemaal op orde.
    Ja, maar HOEVEEL zijn dat er en hoe is je verdeling tussen je eiwitten, koolhydraten en vetten?

    De meest belangrijke vragen beantwoord je helaas niet. Je vraagt hoe je verder kan komen en droger kan worden. Dit kun je bereiken door je kcal naar beneden te schroeven (dus door diëten tot je de gewenste droogte hebt bereikt) of je kunt je verbruik omhoog schroeven, waardoor je tekort groter wordt met hetzelfde kcal budget. Met de macro's kun je ook spelen. Je kunt je koolhydraten wat lager zetten, zodat je minder vocht vast houdt en je dus droger lijkt.
  • ajeki
    ajeki Berichten: 8 Member
    Opties
    Bedankt voor je geduld.😊
    Ik heb je calculator gebruikt.
    Dagelijks 2,622 en wekelijks 18.357

    Gr anthony