Oproep naar steungenoten. — Dutch (Netherlands)

Oproep naar steungenoten.

Opties
Hoi iedereen,

Gisteren had ik geprobeerd me toe te voegen bij een groep die bestond op MFP om elkaar te steunen, uit bevindingen, receptjes, raad, tips, ...
Omdat ik vandaag wil beginnen aan een nieuw leven. Dacht ik, ik ga niet wachten op reactie. Ik probeer zelf zo’n groepje te maken. ( groepje van gisteren, oprichtster is sinds november niet actief, heb ik kunnen lezen)
Ik zal me even voorstellen. Ik ben een mama en plus mama. Werk in de sociale sector en heb met veel emoties te kampen. Maar ook stress en drukte maar das iets wat ieder van ons wel kent!
Ik heb een probleem. Wil min 20 kg afvallen om goed te zijn.
Voedsel is al een eeuwig gevecht! Mijn grootste vijand alsook mn beste vriend!
Heb het nooit zo open beschreven en zeker niet op social media of iets dergelijks.
Dus ja, ik heb echt een eetstoornis, weet wat wel en niet goed voor me is, kan het nooit volhouden, maar heb het ook altijd alleen gedaan. Dus mss is het idd een stootje in de rug, wetende dat er mensen zijn met dezelfde of gelijkaardige strijd, die ons erdoor gaan helpen totdat het we de juiste WAY OF LIVING gevonden hebben!

Wie heeft er zin om zijn strijd, ervaringen, tips, ...., met me te delen?

Veel succes iedereen!

Groetjes,
«1

Reacties

  • manonkovacs
    manonkovacs Berichten: 3 Member
    Opties
    Goed advies Martijn! Ik herken het ook: je hebt je einddoel voor ogen, maar als het niet snel genoeg gaat gooi je snel weer de handdoek in de ring.

    Wat betreft tips: maak foto's van je progressie. Soms zie je in een paar weken geen verschil, maar wanneer je het met je nulmeting vergelijkt geeft het gelijk weer motivatie. Meet ook centimeters naast je kilo's, want soms kan het zijn dat je niks bent afgevallen volgens de weegschaal maar wel in centimeters! Ook kan het 80/20 principe helpen. 80% gezond, 20% minder gezond. Als je wil snoepen/zondigen, kies dan bewust voor iets wat je lekker vindt en geniet er dan ook van. Zoek in je omgeving mensen die je begrijpen en motiveren, die je weer opvangen als je een keer de mist ingaat. Dat zijn een beetje de tips die ik kan bedenken. Als je wil connecten en vrienden wil worden sta ik daar zeker voor open! Succes, je kan het!!
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Voeg me maar toe.
    Ik hoef niet veel af te vallen, maar wat droger worden.
    En ik merk dat het gewoon lastig is om je patroon te doorbreken.
    Ook omdat je met anderen om je heen rekening moet houden.

    Succes
  • Damiet27
    Damiet27 Berichten: 20 Member
    Opties
    Hoi fijn te zien dat ik dus niet de enige ben die graag lot en steun genoten zoekt om mijn goede voornemens en eet verslaving aan te pakken.
    al jaren worstel ik ermee .
    Weeg misschien niet veel maar wanneer ik mijn eet gedrag niet onder controle houd zou dit een stuk hoger wezen.
    dus bij deze heb je mijn steun en mag je me toevoegen.
    groetjes
  • Liesbet2019
    Liesbet2019 Berichten: 3 Member
    Opties
    Ik ben ook net begonnen, vooral voor een gezondere leefstijl. Ik vind het ook leuker met steungenoten. Je mag me gerust toevoegen
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Welkom en succes!
  • Sylli8
    Sylli8 Berichten: 23 Member
    Opties
    > @Liesbet2019 zei:
    > Ik ben ook net begonnen, vooral voor een gezondere leefstijl. Ik vind het ook leuker met steungenoten. Je mag me gerust toevoegen

    Mag ik je ook toevoegen?
  • Liesbet2019
    Liesbet2019 Berichten: 3 Member
    Opties
    Ja hoor, je mag me toevoegen
  • Liesbet2019
    Liesbet2019 Berichten: 3 Member
    Opties
    > @Sylli8 zei:
    > > @Liesbet2019 zei:
    > > Ik ben ook net begonnen, vooral voor een gezondere leefstijl. Ik vind het ook leuker met steungenoten. Je mag me gerust toevoegen
    >
    > Mag ik je ook toevoegen?
    Je mag me gerust toevoegen
  • kaassink5033
    kaassink5033 Berichten: 3 Member
    Opties
    Voeg mij ook maar toe. Samen is het beter vol te houden!
  • jolandad68
    jolandad68 Berichten: 43 Member
    Opties
    Ik ben ook al even bezig, maar door een knieoperatie, gewoon alles laten versloffen. Kan nu even de knop niet omzetten, terwijl het toch echt nodig is, dus extra motivatie en inspiratie heb ik ook echt nodig. En waarschijnlijk een schop onder mijn kont.
  • mariscavisser
    mariscavisser Berichten: 8 Member
    Opties
    Ik ben bezig sinds half november en ben nu 5.7 kilo kwijt.
    Ik zou het leuk vinden om elkaar te motiveren, maar weer niet hoe ik je toe kan voegen.

    Groetjes Marisca
  • Febeliene
    Febeliene Berichten: 11 Member
    Opties
    Ik heb je net toegevoegd. Ook een mama hier met een drukke baan en al heel mijn leven 'te dik' eigenlijk. Ik ben over de jaren heen ondertussen 20 kg afgevallen, maar helaas lukt het me niet goed om door te zetten tot een gezonde BMI. Dat is in mijn geval nu nog een 5-tal kilo. Dus misschien is het inderdaad wel goed om een stok achter de deur te hebben op deze manier.
  • nancyverliefde
    nancyverliefde Berichten: 1 Member
    Opties
    Samen doelen stellen werkt bij mij ook beter dan op mij eentje. Ik probeer al 2 maanden gewicht te verliezen zonder echt te diëten. Een 3-tal jaar geleden zo zonder moeite 10 kg afgevallen, vooral door verbranding op gang te krijgen en dit door fitness 2x 1,5u per week. Nu in totaal weer 15 kg zwaarder. Hoge bmi. Zoek fitness/Zumba dans maatje voor 2x per week bij mij thuis. Ik heb thuis fitnesstoestellen.
    Groetjes
    Nancy
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Voeg me maar toe hoor :) Succes!
  • Go4Healthy
    Go4Healthy Berichten: 2 Member
    Opties
    Yes! Lang weggeweest en weer terug. Ook een mama en kan ook zeker motivatievriendjes gebruiken 😊
  • marvinfung02
    marvinfung02 Berichten: 1 Member
    Opties
    Voeg maar toe!
    Discipline is key💪🏻💪🏻
  • Kamille68
    Kamille68 Berichten: 84 Member
    Opties
    Voeg mij ook toe. Ik ben bijna 51 en moeder van 2 kinderen van bijna 20 en 21. Ik ben een tijdje gestopt met MFP maar nu toch maar weer begonnen. Moet ook ongeveer 20 kilo kwijt. Ik weeg me morgen ochtend maar ik denk ( hoop) dat ik 86 kilo weeg. Dit woog ik 1 maand geleden ongeveer. Ik heb nu een heleboel klachten die te maken hebben met mijn overgewicht. We kunnen het. 😁
  • RiadeJong1983
    RiadeJong1983 Berichten: 3 Member
    Opties
    Hoi voeg me maar toe! Zelfde struggles dus misschien kunnen we elkaar motiveren!
  • Amber_fit2019
    Amber_fit2019 Berichten: 2 Member
    Opties
    Hey, ik ben vandaag gestart! Dus ben het nog een beetje aan het uitpluizen allemaal. 😋 voeg me ook maar toe!
  • peetje37
    peetje37 Berichten: 7 Member
    Opties
    hoi ben ook nog op zoek naar buddy 's.... in deze eeuwige strijd 🙄😉.
    dus voeg me maar toe wie dat wil....
  • Kersen123
    Kersen123 Berichten: 2 Member
    Opties
    Ik wil ook graag toegevoegd worden!
  • Tamara_M_96
    Tamara_M_96 Berichten: 4 Member
    Opties
    Hi! Klinkt (helaas) bekend.

    Ik ben vanaf 1 januari wat bewuster bezig. Zeker geen grote kilo’s afgevallen, maar ieder klein resultaat is goed resultaat.

    Ik ben gaan sporten en ik heb een doel gesteld met sporten. Namelijk de lady’s run meelopen. Dit is voor mij een goede motivatie om door te pakken.

    Verder probeer ik blij te zijn met ieder klein resultaat en te leven met de dag.
    Zodra ik opsta neem ik me voor om ‘vandaag niet te snoepen’. Een inimini doel, maar wel haalbaar! Voor mij werkt dit goed. Het lukt me verbazingwekkend goed om de controle te houden (op een goede manier)

    Heel veel succes en uiteraard mag je me toevoegen. Netzoals ieder ander die dat leuk lijkt natuurlijk!
  • Vredehuis
    Vredehuis Berichten: 3 Member
    Opties
    Inspirerend initiatief! Ook ik doe graag mee.
  • Lisannefitgirlboer
    Lisannefitgirlboer Berichten: 2 Member
    Opties
    Voeg mij maar toe!